Keesokkan paginya..
Black's pegi ke sekolah menaiki motorbike.
Setibanya mereka di dlm perkarangan sekolah semua pelajar terus berkumpul di tmpt yg berdekatan dengn garaj kenderaan black's.
semua mejerit memanggil nama black's...black's memarking kn (?) motorbike mereka lalu menanggalkn helmet.Lagi kuat jeritan fans mereka.Black's hanya layankan sja.
Tiba-tiba...
vrooooommm vrooommmm
semua mata tertumpu kepada 5 org penunggang motorbike itu.Termasuk black's.
Setelah mereka memarking kan motorbike mereka di hadapan garaj black's mereka menanggalkan helmet mereka dan dengn itu automatik semua pelajar menunduk apabila melihat gerangan si penunggang.
black's pula terkejut kerana sangkaan mereka penunggang itu adalh lelaki rupanya perempuan seramai 5 org dan semuanya cun-cun belaka.hahaha sempat lagi.
Salah seorg dri 5 org gadis tu ke hadapan sikit..
"Hye guys...we're back..rindu kitorg tak ?"- kata gadis itu lalu tersenyum sinis.
Mereka menuju ke laluan utama untuk pergi ke bilik pengetua.Black's disitu mereka buat seperti wujud tak wujud saja.Semua memberikan mereka laluan.
Selepas 5 org gadis yg masih 'misteri' bgi black's sudh berlalu pelajr lain bergegas ke dewan untk perhimpunan pagi..
"Spe diorg tu ? asl semua takut beb ?"- tnya ad..Smbil menanggalkn sarung tangan dan jaket.Yang lain turut lakukan perkara yg sama.
"Aku rasa diorg lah rose's"- jawab syafiq.
"mana kau tau"- tnya ad.Semua ahli black's memberi tumpuan kepada syafiq.
syafiq mengeluh..
"cuba tngk nombor flat motor diorg lain kan ? semua nya RS01,RS02,RS03,RS04,RS05.tak ke RS tu maksudnya rose's ?"- terg syafiq.Semua mengangguk faham.
"Dah jomm kang lewat pulak."- mereka menuju ke dewan.
∆rose's pov∆
Tok Tok Tok
"Masuk"- laung pengetua afiz ataupon nama panjangnya Tengku muhammad hafiz bin tengku aminuddin.Yes dia abg kepada tengku amyra.
"Assalmualaikum abg long."- kata mereka serentak.
"Waalaikumuslm"- jawab pengetua afiz atau lebih disenangi dipanggil Tuan afiz.
"Duduk princess abg sekalian"- mereka ddk dikerusi yg disediakn..
"ok now ade pape korg nk bgitau ?"- tnya Tuan afiz.
Ahli rose's memandang amyra.
"Angah nk diorg tak tahu yg angah adik kepada along dan paling penting angah nk jawatan angah balik."- jawab amyra dingin.Tuan afiz mengangguk.
"okey yg first along setuju tapi yg kedua tu along tak boleh setuju sebb u know u dpt jawatn penolong ketua pengawas.Jawatn lama princess dh bgi org lain.."- terang tuan afiz.
"okey"- jawab amyra sepatah.
"okey korg pegi ke dewan dlu jap gi along ondway..bye my princess"- tuan afiz melambai kepada roses's dan roses's membals lambaian tersebut.Nanti tak balas kata sombong plk.
∆End pov∆
//Di dewan//
Di dewan bisingnya teramat lah bising. pengawas disitu sudah cuba sedaya upaya mengawal keadaan..Bgitu juga dengn guru-guru
Tiba-Tiba
Dummmm!!!!!
Semua terkejut dengn bunyi dentumam itu.semua pelajar memandang ke arah pintu dewan lalu menunduk dan senyap.
"Aku rasa sini bukan ke riuh tadi ? macm pasar malam juga."- sindir salah seorg ahli rose's.
Semua menunduk dan tidak berani mengeluarkan suara.
Rose's menuju ke kerusi yg disediakn kerana tuan afiz sudh memasuki dewan bgi memulakan perhimpunan pagi itu.
Setelah bacaann doaaa bla bla bla bla..
"Dengan ini mempersilakan pengetua sekolah ini tuan afiz untuk memberikan sedikit dua patah perkataan"- kata pengacara majlis.
Tuan afiz bangun membetulkan kotnya lalu menuju ke mikrofon..
"Ehem..baikhlah assalmualaikum dan salam sejahtera.Saya taknak ckp banyak saya ingin mempersilakan rose's tampil ke ats pentas untuk.mengenalkan diri masing-masing"- ucap tuan afiz.Rose's mendaki tangga untuk naik ke pentas..
Mereka mengambil bahagian masing-masing.Mikrofon bertukr tangan.
"Ehem..assalamualaikum"- ucap amyra..
"Waalaikumuslm"
"Nama aku tengku nur amyra natasha..Aku penolong ketua pengawas.Ada bantahan ?"- kata amyra.Matanya melilau ke seluruh dewan.
tiba-tiba seseorg mengangkat tangn.
Amyra menjawab dengn mals.
"ye "
"Apahal kau pulak jadi penolong ketua pengawas? sepatutnya aku yg layak."- laung syahada .. kerana kedudukn yg jauh dia terpaksa menjerit
"tak sedr lagi kau ni kan ? kau fikir kau layak ke ? bru beberapa hari jadi percubaan penolong ketua pengawas dh pandai mengarah budak lain cover keje kau , pastu ponteng kelas.hoi pikir ni sekolah bapak kau ke sial..jaga adab kau kalau tak berambus je dri sekolah ni."- suaranya sudah naik seoktaF.Syaza di sebelah sudh mengosok belakang badan ku bgi aku tenang.
Si syahada pulak dh terdiam dh minah tu.
Amyra hulurkn mikrofon kepada syaza.
"Hello..aku tengku nur syaza yasmin."- syaza pas kan mikrofon ke seblahnya pula.
"Aku tengku qirana maisarah"- mai mengpasskan mikrofon kepada aliya.
"Hai saya tengku aliya ruhana"- aliya mengpasskan mikrofon kepada gadis yg terakhir.
"Aku tengku nurul maisarah natasha."-nurul mengembalikn balik mikrofon tersebut kepada tuan afiz
Tuan afiz menyambut huluran tersebut.
"Baikhlah semua dh kenal dengn roses 's ??? sekrg semua boleh bersurai"- dengn itu semua pelajar bersurai..
p/s: untuk pengetahuan korg rose's dan black's satu kelas dan mereka kelas pertama aitu kelas 5 krystal..
back to story.
Setibanya rose's di kelas mereka..
Bushhhhhhh!!!!!
apa yg terjadi ?nantikan next chapeter.ok..jangan lupa vote,komen dan follow sis ok.
tbc
783words
YOU ARE READING
Kingdom Highschool lover's
Lãng mạnBermula kisah apabila pengawas kejam di temukan dengan pegawas yg baik hati sngt.. kepulangan rose's dri itali mebuat kn kingdom highschool huru hara..kenpa ? balck's tertanya - tanya siapa rose's yg dimaksudkn ? Black's..group yg mampu mencairkn se...