6

5.1K 248 6
                                    

Keesokan harinya...

Rose's bangun awal kerana mereka akn bersarapan di sekolah.

"Syaza aku naik kau.."- kata amyra lantas memasukki ke dlm lamborgni (?) milik syaza.

Syaza masuk ke bahagian pemandu lalu memulakn enjin.

Semua kereta milik qir,syaza dan nurul meninggalkn perkaragan rumah banglo tersebut..

Vroooooommmmmmm

/Di sekolah/

Vrooommm

Rose's memarkingkn kereta mereka di garaj.

Semua keluar dri kereta dan menuju ke kelas.Memandang kn masih awal mereka menuju ke kantin untuk bersarapan.

"Weii aku nk sandwich tuna dengn milo suam"- order amyra.

"Aku nk nasi lemak dengn air teh tarik"- order qir

"Aku nk nasi goreng dan air suam"- order nurul

"Aku nk kuih je kau amik lah kuih apa pon tak kish air aku nk air teh suam"- order aliya

"ok aku pergi dlu"- kata syaza selepas mencatat senarai mknn yg bakal dioderknnya..Dia pergi ke kaunter lalu kembali semula ke meja yg disediakn khas untuk mereka.

"Weii myra apa yg kau kata penting nk bgitau tu..Bagitau kat sini jelah aku mls nk jejak library lah"- kata aliya.

Amyra mengoffkn fonnya lalu beri fokus kepada rose's.

"Semlm aiman call aku.Dia kata mama lin dh kene cerai esk kau kene blik aliya makngah dan pakngah nk jumpa kau."- kata amyra.Aliya muka tak payah ckp gembira gila.

"Sss..series lah ?"- ucap aliya dengn nada yg kuat..

"Slow lah bongok..Ye series"- amyra lantas memukul lengan aliya..

Beberapa minit kemudian makann mereka sudh smpai

Amyra menghabiskn air nya lalu mencapai sandwich nya.

"Kau nk pergi mana ?"- tnya nurul

"Ronda"- amyra berlalu pergi.

Rose's hanya mengangguk.

∆Amyra p.o.v∆

Sedg aku meronda smbil menikmati keenakkn sandwich tuna milikku itu..Aku terdengar suara org menangis.

*Spe menangis tu ? takkn ade org lain dekat blok D ni ?*

Aku menyimpan sandwich didlm pocket blazer ku.

Aku perlahan-lahan menuju ke bilik stor yg berada di hujung blok tersebut.

Aku mengintai dan dpatti ade seorg budk perempuan sedg mencangkung (?) dan menangis teresak-esak.Aku menuju ke arah dia.

"Adik buat apa kat sini ? menangis lagi ? spe ganggu ni?"- tnya aku bertalu-talu.

Budak perempuan tersebut mendongak lalu mengelap air matanya.Dia berdiri.

Dapat aku lihat dirinya yg tak kemas.

"A..akk to..tolong sa..saya..Tadi a..ade org na..nak ro..rogol sa..ya"-jawab budak itu tergagap-gagap.Badan dia mengigil.Dan separuh lengan dia sudh pon koyak..Aku membuka blazer ku lalu menyarungkan ke tubuhnya.

"Nama adik spe ? kelas apa ? adik nampak tak spe yg nk rogol adik tu ?"- tnya aku bertalu-talu..

"Nama saya anissa..kelas 3 pearl.Saya tak nampk sebb dia pakai topeng."- jelas anissa.

"Kenapa lalu pintu belakang ?"- tnya ku smbil memapah dia menuju ke bilik disiplin.

"Rumah saya dekt dengn pintu belakang.Mama ngn papa selalu sibuk jadi saya dh biasa lalu pintu belakang."- terang anissa.

Kingdom Highschool lover'sWhere stories live. Discover now