enambelas

77 9 0
                                    

" MENGHITUNG MENUNGGU MATI AGAR KAU JUMPA YANG DINANTI " Aera bernyanyi dengan sepuas hati di dalam bilik karokae tersebut.

" SEMOGA PEMERGIANKU INI TERBAIK UNTUKMU " seungcheol pula menyambung nyanyian itu tadi.

" TAK SANGGUP KUDIBOHONGI KU RELAAA DIJEMPUT ILAHI. " sambung Aera pula.

" KERNA DIA KUSANGGUP PERGI " Seungcheol pula menyahut.

" HANYA DISANA KEKAL DAN ABADI " mereka berdua pula bernyanyi sama-sama pada saat ini.

" hanya di sana , kekal dan abadi " nyanyian tersebut diakhiri dengan suara yang teramat sumbang oleh Aera dan Seungcheol.

" PEH GILA DUH GILA. AKU DAH BOLEH MASUK MENTOR LEPAS NI " teriak Seungcheol.

" YE DO TAPI KAU LAYAK MASUK MENTOR OTAI LA "

" OTAI PUN OTAI LA . CEPAT-CEPAT LAGU LAIN ! "

Seterusnya mereka memilih lagu abang nak tegur yang dinyanyikan oleh abang terlajak laris bersama isterinya.

" HEYY ABANG NAK TEGUR !! "

-------

" dia tak angkat. " kata Tuan Byun setelah menjauhkan telefon daripada telinganya.

" haih , habistu macam mana ni? Baek dari semalam tak balik-balik. Dia nak Aera " Puan Byun mengeluh.

" sekejap saya call lagi sekali "

Tett.

" tak angkat lah "

" haih kita buat report polis jelah "

Tuan Byun menganggukkan kepalanya.

-skip-
.
.
.
.
.
.
.
.

" Aera , masuk dalam pejabat saya sekarang " ucap Jimin dengan menggunakan telefon pejabatnya setelah menekan satu butang yang berada pada telefon tersebut.

Ayat keling harap maap.

Tok! Tok!

Aera terus masuk setelah mengetuk pintu. Chill takpayah tunggu arahan asal ketuk sudah.

" kenapa boss? "

" esok pagi kita terpaksa fly ke Malaysia . ada urusan penting yang saya perlu uruskan. Awak okay kan? "

" cun kalau boss payung la. Hoho "

" yang tu awak tak payah risau , saya boss awak jadi saya tahu apa yang saya kena buat. Kita akan pergi sana 3 hari. Pesanan penting , kita pergi sana bekerja bukan bercuti. Arasso? "

" ye boss paham. Tapikan boss dah alang-alang kat sana , tak salah kan pergi Legoland ke Sunway Lagoon ke an ?" Aera menjungkitkan kedua keningnya .

" no. Kita pergi sana sebab kerja okay. Dah pergi sambung kerja awak "

" alaa . boss ni kedekut betul la. Lanje gi Legoland sikit pun tak boleh . kecah. "

Aera terus keluar dari pejabat Jimin itu.

-skip-

KUALA LUMPUR INTERNATIONAL AIRPORT (KLIA), MALAYSIA .

" WARRGHHHHH MALAYSIA HERE I COME !!!!! "

Puk!

" jangan menjerit la gila " Jimin menepuk belakang kepala Aera. Aera hanga menggosok kepalanya yang berasa sakit itu.

" eee sakit la . agak ah nak sepak pun lamak "

Jimin hanya buat bodoh lalu menahan sebuah taxi.

-HOTEL-

" here your keys sir , thank you for choose us " seorang pekerja hotel perempuan menghulurkan kunci bilik.

" you're welcome " jimin tersenyum manis lalu berjalan menuju ke Aera yang sedang duduk du sofa yang disediakan untuk tetamu.

" Aera , Im really sorry but bilik tinggal satu je. So kita terpaksa kongsi"

" what?! Hell no ! Saya taknak kongsi bilik dengan awak ! Kita cari hotel lain ! "

" dah takde hotel lain la semua full . nak taknak awak terpaksa lah . alah apa salahnya kan satu bilik dengan saya? " Jimin tersenyum gatal. Ee miang punya jantan.

" please la Jimin , I won't " kening Aera berkerut seribu. Jimin pula hanya tergelak melihat wajah cemberut Aera itu. Comel!

" saya gurau jelah. Tadaaa. Relax lah saya dah tempah kat trivago dulu okay " Jimin menunjukkan dua gugus kunci bilik. Satu bilik dia , satu lagi bilik Aera .

" hotel ? Trivago . dah lah cepat saya panas nak mandi . why malaysia so hot huh? "

" because there's many hot girls here. Eh dah dah jom kata nak mandi . alang-alang jom mandi sama? "

" PLEASE LA JIMIN , PLEASE ! Tak kelakar okay ! "

" ahahahhahaha alalala merajuk pulak dia "

-----

Pebende aku buat duh HAHAHAGAGAHA

Sumpah ; Park JiminWhere stories live. Discover now