(Multimedya: kızların yatakhanesi )
Deniz BULUT' un ağzından:
" Uyanın kızlar ! Hadi kalkın . Sizin yüzünüzden menemenimi yiyemeyeceğim ." diye bağırdım son kez hiç kimse de tın yoktu. İşte şimdi kozumu kullanmalıyım.
" Biliyor musunuz yetimhaneye yeni bir kız gelicekmiş . " Üçü bir anda kafalarını kaldırdı , çok güzel bir manzara olmuştu . Hepsi bi anda " NE " diye bağırdı . Onlara tekrar " Biliyor musunuz yetimhaneye yeni bir kız gelicekmiş." Ceren söze karıştı .
" O anlamda demiyoruz be sende biliyorsun "Berra gülerek " Peki nasıl , küçük grubuna mı yoksa büyük grubuna mı ? Küçük grundaysa kaç yaşında ? Büyük grubundaysa kaç yaşında ? En sevdiği renk ? En sevdiği yemek ? En çok yaptığı spor dalı ? Daha çok hangi tür müzik dinler ? Hangi yatakhane kalacak ? En çok..." Ece artık dayanamayıp " Yeter daa , Deniz sende güzel anlat şunu sinirleniyorum daa " bu kız çok sinirlenince Karadenizli konuşuyordu . Başladım anlatmaya .
" Bu kızın ismi Asena . Biz okuldan dönerken gelicekmiş . 3. yatakhane de yani burda kalıcakmış . Daha fazla bilgi bilmiyorum " burnuma menemen kokusu gelince ilk kokuyu içime çektim ondan sonra " Hatice teyze yine yapmış yapacağını , ben yemekhaneye gidiyorum hadi hemen gelin " dedim . Giderken arkamda Berra gülerek geliyordu . " İnşallah çikolata da vardır " Biz böyle garip garip gülerken . Ceren ve Ece de bize garip garip bakıyordu .
...
Ece SOYDAŞ'ın ağzından :
Bu kızları anlamıyorum ya bir yemekten mutlumu olur insan . Gerçekten çok çılgınlar yeni gelen kişi inşallah böyle biri olmazda Cerenle kendimizi kurtarırız . Gerçi Cerenin de aklı başında değil ama en azından bir yemek için sevinmiyor .
Hemen kahvaltımızı yapıp yatakhaneye çıktık , dolaptan okul kıyafetlerimizi alıp soyunma kabinin etrafında toplandık evet şimdi savaş başlıyordu . Berra kabinin kapısının kulpuna elini uzatırken Deniz hemen kapıyı açtı ve içeri Ceren girdi . Bulmaca gibi . Ama napalım bir yatakhane de bir tane soyunma kabini vardı . Onlara " Şunu her gün yapmazsanız olmuyor dimi , içimiz rahat etmiyor " dedim . Sabır çektim . Zorda olsa onları ikna ettim ve bir tane sıra oluşturdum .
Bizim aramızda en olgun ve ağırbaşlı bendim yani tek ben akıllıydım neyse hemen üstümüzü giydik . Çantalarımızı hazırladık ve yetimhanenin bahçesine indik . Önde Ceren vazgeçemediği sarı çantasıyla birlikte bize dönüp " Hadi kızlar biraz hızlı olun sizin yüzünüzden , geç kaldık " Deniz " Kaldık derken kiminle kaldın acaba " dedi . Ceren de " Tabii ki kendim ve çok sevdiğim çantamla geç kaldık " yetimhane bahçesinin kapısından çıktık ve okula doğru yürümeye başladık .
Bu yıl 9. Sınıftık ve yeni bir okula yani liseye başlamıştık . Okulu sevmiyordum 1. Sınıftan beri şimdi bide 9. sınıf Allahım sana geliyorum . Hayır bide okulun görünümünü , şeklini , şemalini , ismini , öğretmenlerini hiçbirşeyini bilmiyordum . Ceren hariç hiçkimse bilmiyordu . İnşallah bu balık hafızalı okulun yerini unutmaz .
30 dakika sonra
" Ceren bak beni sinirlendirme burayı tam 5 kere döndük , sabahtan beri şurdaki Hacı bakkalı görüyorum yeter daa" diye söyledim ama Ceren beni umursamıyordu . " Şurdan dönelim orada bak gerçekten dönelim bir " karşımıza 3 yol çıktı . " Aha işte burada " dedi Ceren . Ve sola döndü . Hiçbirimizin ümidi olmasa da döndük ve çıkan yazı
" HACI BAKKAL " işte şimdi beni hiçkimse durduramadı . Ceren i koşturmaya başladım . Bir yandan da bağırıyordum . " Gel buraya seni o kırmızı saçlarını yolup bir güzel haşlıcam gel buraya yeter !" Ceren önde , ben arkada , Deniz ve Berra en arkada gidiyorduk .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YETİMLER YURDU
Literatura FemininaOnlar 5 yetim... Onlar 5 çılgın... Onlar 5 kız... ... Hem maceralı hem hüzünlü karışık ve garip bir kurgu . Kapak tasarımı : @feartheheart