02

2.3K 229 14
                                    

" Plan? Ok, plannya macam niㅡ " Yoongi dan Namjoon mula mengumpulkan idea dan plan mereka.

" Cun! "

Jin mengeluh. Kenapa lah dia kena ikut sekali pergi sekolah esok malam.

+++

" Pukul berapa kita nak gerak pergi sekolah? " tanya Taehyung. Mereka bertujuh dalam perjalanan pulang ke rumah.

" Pukul 8? " cadang Hoseok.

" Pukul 8? Ada ke hantu keluar pukul 8? " ujar Jungkook dengan keningnya yang berkerut.

" Entah kau ni, Hope. Pukul 12 la baru ok. Pukul 11 ke. " ujar Jimin pula.

" Nice! Malam ni pukul 11 kita gerak pergi sekolah. "

" Aku betul-betul tak sabar ni. "

" Hahah, sabar sabar. Baru pukul 2:00 petang. "

+++

" Semua dah ready? " soal Namjoon yang sudah siap menyiapkan dirinya.

" NE! " jerit semua orang kecuali Jin dan Hoseok.

" Aniya! Aku tak nak pergi! " Hoseok merengek seperti anak kecil.

" Ala, ngada lah kau ni. " kata Yoongi sambil menggulingkan matanya.

" Tak nak! Aku tak nak pergi! " kini, kakinya pula dihentak-hentak.

Jin menepuk belakang Hoseok, " Kau ni apa hal macam budak kecik? "

" Huaaa, aku takut! "

" Relaks la hyung. Kitorang kan ada dengan hyung. " Jungkook cuba memujuk Hoseok.

" Jangan tinggalkan aku seorang, okay? "

" Ya! "

" Dah dah. Kajja! Kita pergi sekarang. " ujar Yoongi. Dia memulakan langkah menuju ke pintu pagar rumah. Yang lain hanya mengikut Yoongi dari belakang.

" Fiuh~ Luar ni pun dah seram. Apatah lagi, kat sekolah nanti. "

Mereka bertujuh mengambil masa 12 minit untuk sampai ke sekolah.

" Sampai juga akhirnya... "

" Yoongi hyung, buat lah tugas kau. " Jimin menolak bahu Yoongi perlahan.

" Ya, aku tahu lah. " Yoongi menghampiri pintu pagar sekolah.

" Ahjushi! Oh, ahjushi! " panggil Yoongi. Dia sedang memanggil pakcik guard.

" Ha, ya. Ada apa? " tanya guard sekolah itu.

" Err, ahjushi. Kami semua nak masuk sekolah ni, nak ambil barang tertinggal. " ujar Yoongi melakukan tugasnya. Dia harap rancangannya berjalan dengan lancar.

" Hm, masuklah. Cepat sikit. Shuh, ahjushi nak tidur. " kata guard itu. Dia kemudiannya, pergi ke kerusinya semula dan sambung tidur.

" Pft, guard tak boleh harap. " Taehyung bersuara dengan nada berbisik.

" Yea, I know right. " bisik Jungkook pula.

" Buka torchlight. " arah Yoongi. Mereka yang lain akur.

" Aku takutttttt " Hoseok memaut tangan Jin dengan kuat.

" Hoseok~ Hoseok~ " tiba-tiba, kedengaran suara memanggil nama Hoseok.

" WARGHHHHH! " Hoseok menjerit dan berlari ke hadapan.

" Hyung! " panggil Jungkook. Mereka semua mengejar Hoseok yang sudah jauh di hadapan.

" Hoseok! Hoseok! " mereka semua memanggil nama Hoseok tetapi, panggilan mereka tidak dibalas.

" Ish, mana pula dia ni! " Yoongi menyerabutkan rambutnya. Stres betul dengan Hoseok!

" Bertenang, hyung. Bertenang. "

" Dah lah! Kita ikut plan kita. Biar je lah, Hoseok tu. Dia bukan budak kecil lagi. Pandai-pandai lah dia cari jalan. " Yoongi mula membuka langkah.

" Yoongi, seriously? " Jin menunjukkan riak wajah terkejut. Begitu juga yang lain kecuali, Yoongi.

" Aku serious. "

" Tak kan nak tinggal Hoseok hyung seorang je? " tanya Jimin.

" Hm, habis tu apa yang kita nak buat sekarang? " tanya Yoongi pula. Soalan berbalas soalan.

" Kita cari lahㅡ "

" Tolong! "

To be continued...

[✔️] School | btsWhere stories live. Discover now