" Kita cari lahㅡ "
" Tolong! " kedengaran suara Hoseok yang tidak jauh dari kawasan mereka berada.
" Hyung, aku dengar suara Hoseok hyung! " laung Taehyung. Taehyung mengajak mereka semua mencari Hoseok.
" Hoseok! Mana kau?! " mereka terjerit-jerit memanggil nama Hoseok.
" Woi, aku kat sini lah! "
" MANA?! "
" Eh, jap. Betul ke yang panggil tu Hoseok hyung? Bukan benda lain? " soal Jungkook. Mereka semua kaku memandang Jungkook.
" Aku kat dalam longkang lah! Sini! Sini! " jerit Hoseok.
" Merepek je kau ni, Jungkook. " kata Namjoon sambil menepuk kepala Jungkook.
Mereka mencari longkang dengan mendengar suara Hoseok.
" Hyung, hyung. " Jimin menggeleng-geleng kepalanya apabila terjumpa Hoseok di dalam longkang.
" Kau buat apa kat atas sana ha, Jimin?! Baik kau bawa aku ke atas! " jerit Hoseok dari bawah longkang.
" Haih, ye lah. Sabar lah sikit! " Jimin sempat menjeling Hoseok.
" Semua! Tolong aku! " jerit Jimin. Mereka yang lain pergi ke tempat Jimin.
" La, kat sini rupanya kau, Hoseok. " kata Jin sambil bercekak pinggang.
" Dah lah tu. Tolonglah bawa aku keluar dari longkang ni! " Hoseok merungut.
+++
" Yoongi, dah 20 minit kita semua duduk kat kelas ni. Nak buat apa je? " soal Jin. Dia sudah mengipas dirinya menggunakan tangan.
" Entah. " balas Yoongi ringkas. Jin menjeling.
11:50 p.m. Sudah masuk 50 minit mereka berada di sekolah.
BUK!
" Weh, apa tu. " Taehyung terbangun dari tempat duduknya akibat terkejut.
" Biasa lah tu. Kucing, tupai, burung, agaknya. " ujar Namjoon yang cuba berfikiran positif.
" Jom kita keluar dari sini. Tak kan nak duduk sini je. " cadang Jungkook.
" Jom pergi garden. " Yoongi bangun dari tempatnya dan mula mengorak langkah.
" Tunggulah! "
11:58 p.m. Mereka sudah sampai di garden sekolah.
" Fiuhh~ Sejuknya! " Jimin menggosok-gosok tangannya, cuba untuk menghangatkan diri.
" So, apa kita nak buat kat sini? " tanya Hoseok.
" Duduk. Ada lagi 2 minit nak masuk 12:00 a.m. "
" Hm "
12:00 a.m.
" Bosan. Tak ada apa pun kat sini. Mesti apa yang budak-budak tu kata semuanya auta. " ujar Namjoon. Tangan kiri menggaru lengan kanannya kerana gatal.
Mereka semua membuat hal masing-masing. Taehyung bermain dengan lampu suluhnya. Lampu suluh itu dibuka tutup suisnya dan disuluh-suluh.
Tiba-tiba, dia tersuluh ke arah sebuah pokok yang sederhana besar. Dia ternampak lembaga berwarna hitam melarikan diri.
" Guys, aku nampak sesuatu. " tegur Taehyung. Mereka menumpukan mata mereka kepada Taehyung.
" Apa maksud kau, Taehyung? " tanya Jin dengan muka gelisah. Perasaan takut mula menyelubungi dirinya.
" Kat sana. " Taehyung menunding jarinya ke arah pokok sederhana besar itu.
" Taehyung, tunjuklah dekat sikit. Aku nak tengok. " Jimin bangun dari tempatnya dan menarik tangan Taehyung untuk pergi ke pokok itu.
" Weh, aku tak sedap hati lah. " Taehyung menarik tangannya dari terus ditarik oleh Jimin.
" Kau ni sama lah penakut macam Hoseok hyung. Kalau macam tu, biar aku lah pergi sendiri. " Jimin mengorak langkah pergi ke pokok itu.
" Jimin, nanti! " jerit Taehyung. Jimin memandang ke belakang.
" Apa? "
" Kalau jadi apa-apa macam mana? " Jin bersuara.
" Ala, pokok je. Lagipun, bukan jauh sangat. " ujar Jimin dengan tenang.
Jimin sambung melangkah ke arah pokok itu.
" Korang, aku dah sampai kat poㅡ ARGHHH! "
To be continued...
YOU ARE READING
[✔️] School | bts
HorrorSekolah. Bila tujuh orang murid lelaki, pergi ke sekolah pada waktu malam. Highest rank ; [ #62 in horror on 060518 ]