" Koー Korang semua... " Namjoon tergagap-gagap apabila melihat satu lukisan di dinding tersebut.
" Apa? "
Jari telunjuk Namjoon menunding ke arah lukisan itu.
" Lukisan tu macam.... "
" Gambar kita semua! " laung Namjoon. Mata mereka semua tertumpu kepada Namjoon.
" Maja! " Taehyung setuju dengan kata-kata Namjoon. Wajah pada lukisan di dinding itu memang seiras dengan mereka semua.
" Peliknya. Sebelum ni tak pernah nampak pun. Dan, siapa pula yang lukis ni? " jari telunjuk dan jari ibu Jin terletak di dagunya.
BAM!
Mereka semua terkejut akan bunyi yang kuat itu. Bunyi seperti ada sesuatu yang terjatuh.
" Gㅡ Guys... " Hoseok menolak bahu Taehyung yang berada di hadapannya.
" Wae, hyung? " tanya Taehyung. Hoseok menjawap soalan Taehyung dengan menunding jari telunjuknya ke arah sudut bilik seni itu.
Taehyung kaku. Yang lain turut memusingkan kepala untuk melihat apa yang Hoseok katakan.
" Gulp "
Apa yang mereka nampak ialah kain putih yang tergantung bersama rambut hitam yang panjang lurus.
" Hehehehe " 'benda' itu mengilai perlahan. Hoseok sudah mengundur ke belakang perlahan-lahan.
" AKU LARI DULU. BYE! " Hoseok berlari sekuat hatinya meninggalkan yang lain di belakang.
PANG!
Tong cat itu dengan sendirinya terbang dan terkena tepat di muka Hoseok.
" HOSEOK! " mereka semua mendapatkan Hoseok yang sudah terbaring.
" Appo, sakitnya... " Hoseok menggosok kepalanya.
" Fuhh~ "
" HEHEHEHE " 'benda' itu mengilai semakin kuat.
" Jangan kacau kami semua lah! " Yoongi memberanikan dirinya untuk bercakap dengan 'benda' yang mengilai itu.
" Kacau korang semua? Siapa yang kacau siapa ha?! " 'benda' itu mula bersuara.
" Korang semua yang kacau aku dulu kan! " sambung 'benda' itu lagi.
'Benda' itu terbang menghampiri mereka semua, " By the way, nama aku Minrin. Nice to meet you. " 'benda' itu memperkenalkan dirinya dan menghulurkan tangannya kepada Taehyung.
Taehyung dengan perasaan takut menghulurkan tangannya lalu, bersalaman dengan Minrin.
Tiba-tiba, Taehyung pengsan, " HEHEHE " Minrin mengilai lagi.
" TAE! "
" Apa yang kau dah buat dengan Taehyung?! " soal Namjoon. Dia memberanikan dirinya walaupun sebenarnya, dia takut.
" Haha, dia tu cuma pengsan je. " jawap Minrin.
" Jangan kacau kawan-kawan aku! " Yoongi bersuara setelah berdiam.
YOU ARE READING
[✔️] School | bts
HorrorSekolah. Bila tujuh orang murid lelaki, pergi ke sekolah pada waktu malam. Highest rank ; [ #62 in horror on 060518 ]