04

1.9K 209 22
                                    

" Korang, aku dah sampai kat poㅡ ARGHHH! " jerit Jimin.

" JIMIN! "

" Mwo? Kenapa ni? Apa hal? Apa yang terjadi? " soal Taehyung yang leka dengan hal dirinya.

" Jiㅡ Jiㅡ JIMIN HILANG! "

" APA?! " mereka semua terkejut apabila Jin kata sebegitu.

" Apa yang kita semua patut buat ni?! " ujar Jin sambil jalan ke hulu ke hilir.

" Nak balik! " teriak Jungkook seperti anak kecil.

" Takkan kita nak tinggalkan Jimin macam tu je, Jungkook? " Jungkook tidak membalas. Dia menunduk sahaja.

" Kita kena cari Jimin! " ujar Namjoon.

" Aku rasa, lebih baik kalau kita cari Jimin sama-sama. Jangan lah berpecah. " ujar Hoseok pula.

" Takut lah tu kalau berpecah. " sindir Yoongi kepada Hoseok.

" Eish, bukanlah! "

" Dah! Sekarang bukan masa nak bergurau, bergaduh, menyindir." tegur Jin.

" Mari lah, kita mula cari Jimin. " ajak Taehyung. Mereka semua mengorak langkah.

+++

12:45 a.m.

" Haih, dah lama kita cari Jimin. Mana dia hilang ni? " keluh Namjoon.

" Emm, Joon hyung. Tae nak pergi tandas kejap lah. " ujar Taehyung.

" Biar aku teman kau! " laung Jungkook sambil mengangkat tangannya.

" Hm, pergi lah. Cepat sikit tau. " pesan Namjoon sebelum mereka berdua beredar pergi ke tandas.

" Tae, cepat! Tandas kat sana! " Jungkook dan Taehyung berlari ke arah tandas itu.

" Kau masuk, aku tunggu luar tau. Cepat sikit. " kata Jungkook.

3 minit, 4 minit, 5 minit, 6 minit. Taehyung belum keluar dari tandas.

" Taehyung, dah ke belum?! " soal Jungkook. Tiada balasan.

" Yah, Taehyung! Jawaplah! "

" Kau buang air ke buat jamban?! "

Jungkook sudah hilang sabar. Dia masuk ke dalam tandas dan mencari Taehyung di semua tandas.

" Taehyung, mana kau?! " dibuka satu demi satu pintu tandas tetapi, Taehyung tiada.

' Taehyung tak ada? ' bisik hati Jungkook. Dia keliru. Mana Taehyung pergi?

" Ah,sudah! Kau tinggalkan aku ke, Taehyung? " Jungkook cuba berfikiran positif walaupun dia tahu yang dia tak nampak Taehyung keluar tadi.

Jungkook mengambil keputusan untuk beredar dan pergi semula ke tempat di mana kawannya berada.

" Weh, Jungkook. Mana kau pergi tadi? " soal Taehyung sebaik sahaja Jungkook sampai di tempat mereka berada.

" Aku patut tanya soalan tu kat kau. Mana kau pergi tadi? " tanya Jungkook pula. Soalan Taehyung dibiarkan tanpa jawapan.

" Aku mana ada pergi mana-mana. Lepas aku keluar tandas, aku tengok kau tak ada kat situ. Aku blah lah. Aku ingat kau tinggalkan aku. " jelas Taehyung.

" Puas aku cari kau tau. Aku tak nampak pun kau keluar. " ujar Jungkook pula.

" Uuuu, seramnya~ " Hoseok mencelah.

" Hyung, jangan menyampuk boleh tak? "

" Jin hyung, tak jumpa Jimin lagi ke? " soal Jungkook. Jin sekadar menggeleng.

" Yoongi hyung, apa kita perlu buat sekarang ni? " soal Jungkook lagi tetapi kali ini kepada Yoongi.

" Kata nak cari Jimin, cari lah. " ujar Yoongi dengan nada dinginnya.

" Memanglah. Tapi, hyung tak buat apa pun. "

Yoongi menjeling Jungkook kemudian, dia beredar dari tempat tersebut.

" Hyung! " Jungkook mengejar Yoongi dari belakang.

" Hyung nak pergi mana? " soal Jungkook mengikuti gerak langkah Yoongi.

" Cari Jimin lah. Itu yang kau nak aku buat kan? "

" Tapi, itu bukan maksud Kook. Jungkook nak kita semua cari Jimin sama-sama. Bukan hyung seorang je. " ujar Jungkook sambil menunduk.

" Huh " Yoongi berpatah balik ke tempat asal. Jungkook hanya mengikuti.

" Hey, korang berdua ni pergi mana? " tanya Jin sambil bercekak pinggang.

" Hehe, tak ada pergi mana-mana pun hyung. " balas Jungkook.

+++

" Haih, penatlah. Mana Jimin ni? " keluh Hoseok. Hampir semua bangunan sekolah mereka sudah pergi.

" Sabarlah. "

Mereka semua masuk ke dalam bilik seni yang tidak berkunci.

" Wah, cantiknya lukisan-lukisan kat dalam ni. " puji Taehyung. Mungkin dia belum pernah masuk ke bilik ini.

" Koー Korang semua... " Namjoon tergagap-gagap apabila melihat satu lukisan di dinding tersebut.

" Apa? "

Jari telunjuk Namjoon menunding ke arah lukisan itu.

To be continued...

[✔️] School | btsWhere stories live. Discover now