08

2.4K 210 50
                                    

" Sorry ya, husband noona call tadi. "

" Oh, apa nama husband noona? " soal Taehyung sekadar ingin tahu.

" Kim Seokjin " terkejut Taehyung dibuatnya.

ADAKAH AKU MASIH HIDUP?!

+++

" Kita kena tanam mereka secepat mungkin. " ujar Hoseok. Yoongi memandang Hoseok seakan tidak percaya.

" Macam mana kita berdua nak angkat mereka bertiga ni pergi kubur? "

" Lagi satu, kau ingat kubur ni dekat ke? Jauh " sambung Yoongi lagi.

" Emm " Hoseok memandang ke atas seperti memikirkan sesuatu.

" Aku ada idea, kau balik rumah. Kau pandu kereta Jin hyung. Kau kan lari laju. " cadang Hoseok. Yoongi menjelingnya.

" Haish, ye lah. "

+++

" Yoongi, aku rasa kita kena bawa mereka balik rumah lah. " cadang Hoseok. Mereka sekarang berada di dalam kereta yang dipandu oleh Yoongi.

" Kau nak bawa mereka yang dah mati ni pergi rumah?! Kau tak takut ke? "

" Tapi, kau tak kesiankan ibu bapa diorang ke? Kalau kita dah tanam diorang, nanti keluarga diorang tak dapat tengok muka anak diorang buat kali terakhir. " ujar Hoseok dengan panjang lebar.

" Lantak kau lah. "

+++

Keesokkan paginya, semua keluarga Jungkook dan Jimin datang ke rumah. Mereka memulakan upacara pengebumian mayat.

Hoseok, Yoongi dan Taehyung turut ada di upacara itu. Namjoon masih tidak menyedarkan diri di hospital.

" Nak, kamu ni Hoseok, Yoongi dan Taehyung ke? " tanya seorang wanita yang lebih kurang umurnya 40-an.

" Ne. Aunty ni Puan Jeon kan? " soal Taehyung pula. Wanita itu mengangguk perlahan.

" Aunty nak tanya sikit. Boleh aunty tahu, apa yang terjadi kepada Jungkook dan Jimin? " soal Puan Jeon. Hoseok, Yoongi dan Taehyung memandang sesama sendiri.

" Errㅡ Kami semua kemalangan. " tipu Hoseok. Puan Jeon menunjukkan riak wajah terkejut.

" Kemalangan? Patutlah, tak nampak kereta. Kamu tak report pada polis ke? "

(psst, Yoongi parking kereta kat belakang rumah)

" Tak, aunty. Lagipun, kemalangan ni terjadi sebab kesalahan kami sendiri. Tak ada orang lain pun yang langgar kami. Dan, kami tak nak buat hal ni jadi makin bermasalah. " balas Taehyung pula.

" Oh, begitu. Baiklah, aunty minta diri dulu. Terima kasih sebab beritahu perkara sebenar. Nanti aunty beritahu kat keluarga Jimin juga. " Puan Jeon terus meninggalkan mereka bertiga.

" Fuh, selamat weh. " nafas Hoseok turun-naik, turun-naik memikirkan hal tadi.

" Tapi, aku rasa bersalah gila. Puan Jeon cakap ' terima kasih sebab beritahu perkara sebenar '. Tapi, kita tak cakap benda yang betul pun. " Yoongi pula bersuara dengan nada yang perlahan.

[✔️] School | btsWhere stories live. Discover now