07

1.8K 204 30
                                    

thanks pada siapa yang selalu support story ni (((o(*゚▽゚*)o)))

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

thanks pada siapa yang selalu support story ni (((o(*゚▽゚*)o)))

+++

" Jin, hold my hand. " Minrin menghulurkan tangannya. Tangan Minrin digenggam oleh Jin.

" JIN! " dengan sekelip mata, Minrin, Jin, Jay dan Jiny hilang sekelip mata.

" Jin, dah tak ada? " Namjoon menyoal dirinya sendiri. Dia jatuh melutut.

" Namjoonㅡ " Hoseok cuba untuk memegang bahu Namjoon, tetapi ditepis.

" Jin, kenapa cepat sangat kau pergi? " air matanya mengalir.

" Jin, Jungkook, Jimin, kenapa kau tinggalkan aku? "

" Ini salah aku. Ini semua salah aku. " Namjoon menyalahkan dirinya berkali-kali.

" Joon hyung, ini bukan salah kau. Kan dah takdir. " Taehyung memujuk Namjoon agar tidak menyalahkan dirinya.

" Ini bukan salah aku. Hm, mungkin. Ne, ini bukan salah aku. " ujar Namjoon.

Taehyung berasa lega apabila Namjoon tidak menyalahkan dirinya lagi, " Tapi, ini bukan takdir. " terkejut Taehyung apabila Namjoon kata sebegitu.

" Maksud kau? " soal Hoseok.

" Iniㅡ Ini semua salah kau, Yoongi! " Namjoon bangun lalu menghampiri Yoongi. Tangannya diangkat seperti ingin mencekik Yoongi.

" Namjoon, apaㅡ apa kau nak buat?! " soal Yoongi sedikit gagap.

" Akuㅡ Aku nak bunuh kau! " Namjoon mempercepatkan langkahnya.

" Namjoon, bawa bertenang! "

" Bertenang? Kau nak aku bertenang? Ini semua salah kau, Yoongi! " Namjoon mencekik leher Yoongi.

" Joon hyung! " Hoseok dan Taehyung cuba menghalang Namjoon.

" Pergi! Pergi! Jangan kacau aku! " Namjoon melepaskan Yoongi lalu, dia menolak Hoseok dan Taehyung.

" Yoongi, mati kau! " Namjoon sambung mencekik Yoongi yang sudah lemah itu.

" Namㅡ Joonㅡ " Yoongi cuba menolak Namjoon tetapi, gagal.

Yoongi menggapai-gapai mencari benda untuk mempertahankan dirinya. Akhirnya, dia mencapai alat itu iaitu, gunting.

Yoongi menikam perut Namjoon menggunakan gunting itu, " Urgh " mulut Namjoon mengeluarkan darah, begitu juga dengan perutnya.

" Shㅡ S#!t " carut Yoongi.

" Taehyung, tolong bawa Namjoon pergi hospital! Biar aku dengan Yoongi uruskan yang lain. " arah Hoseok. Taehyung hanya mengangguk.

" Aku tak sengaja... "

+++

[ Taehyung P.O.V ]

Aku memapah Namjoon keluar dari sekolah.

' Harap-harap lah pakcik guard tu tidur lagi. ' aku berjalan perlahan-lahan. Ternyata yang aku betul si pakcik guard itu masih tidur.

Aku membuka pagar sekolah dengan menggunakan tangan kiri ku.

" Ugh, macam mana aku nak pergi hospital ni? " soalku sendirian. Aku takut kalau aku jalan kaki, aku akan terlambat sampai.

" Aku akan berusaha untuk sampai! " aku berjalan sambil memapah Namjoon ke stesen bas yang terdekat.

10 minit kemudian.

" Ah, akhirnya sampai juga. " aku mengerling ke arah jam tangan. Jam menunjukkan pukul 3:30 pagi.

" Ish, dah pukul 3:30 pagi ni. Ada orang ke? "

Aku hanya mampu berharap. Aku berharap agar ada insan yang boleh membantunya.

PIN!

" Dik, kenapa duduk sini pagi-pagi buta ni? "

" NOONA, TOLONG SAYAAAAA! "

[ End Taehyung P.O.V ]

+++

[ bunyi mesin monitor detak jantung ]

" Gomawo, noona sebab tolong saya. Kalau noona tak ada, mungkin saya akan terlambat. " Taehyung membongkokkan badannya tanda hormat.

" No hal lah. By the way, nama adik siapa? " tanya wanita yang berumur lingkungan 5 tahun lebih tua dari Taehyung.

" Nama saya Kim Taehyung. Noona? " soal Taehyung kembali apabila dia sudah menjawap soalan wanita itu.

" Nama noona, Kim Minrin. " Taehyung hanya meng'oh'kan sahaja.

Beberapa saat kemudian, sel-sel otaknya mula berhubung.

MINRIN?!

SEVENTEEN!
Moshi seka seka seka seka seka seka seka seka

" Sekejap ya " Minrin mengangkat panggilan dari seseorang.

' Relaks, Taehyung. Mungkin nama je sama. Aih, mukanya aku tak ingat lah. Haish, think positive! ' bisiknya sendirian di dalam hati.

" Sorry ya, husband noona call tadi. "

" Oh, apa nama husband noona? " soal Taehyung sekadar ingin tahu.

" Kim Seokjin " terkejut Taehyung dibuatnya.

ADAKAH AKU MASIH HIDUP?!

To be continued...

[✔️] School | btsWhere stories live. Discover now