- Oscars perspektiv -
Svetten rann från min panna. Andhämtningen var snabb, jag hade en skön känsla i hela kroppen. Min kropp värkte på ett skönt sett och jag märkte hur mycket jag saknat att vara ute och springa. Jag svängde in på min gata och ökade farten den sista biten.
*****************************
Jag klev ur den ångande, varma duschen. Torkade kroppen och håret, virade handduken runt mina höfter och gick ut.
När jag kom ut ur badrummet, till vardagsrummet, satt Johanna och hennes kompisar i soffan.
"Woh!" Slank det ur en av tjejernas mun när hon tittade upp på mig. Hon slängde sin hand framför munnen och rodnade när hon sedan tittade bort.
Jag log nöjt och fortsatte in till mitt rum. Jag satte mig på fotändan av sängen medans jag funderade på vad jag skulle ha på mig. Det var ju minst 25 grader idag.
Jag slängde på mig ett par jeansshorts och en vit over size t-shirt.
Jaha, vad ska man hitta på idag? Jag letade efter min mobil, för ja, ogge hade nog lika tråkigt som jag idag, han kanske har lust att hitta på något. Jag hittade den, under KUDDEN, varför låg den där?!
SMS KONV. Oscar/Ogge
Oscar - tjena bree, vad händer?
Ogge - hola! Ah duvet, just chillaxing, vad händer själv?
Oscar - najs najs! Ska vi hitta på nåt skit eller?
Ogge - vore kul, ses hos dig?
Oscar - härligt, kom barre!
- Felix perspektiv -
Vad fasen ska jag hitta på idag? Sanna skulle vara med Anna, o jag då?
Tror fan jag ringer Oscar.
RING KONV. Felix/Oscar
O - a Oscar här.
F - a Felix här!
O - tjenare bror! Hur är läget?
F - a de e fin fint, vad händer?
O - oggeman kom hit precis. Har du lust att komma bort eller?
F - ja fan, kommer dirr!
*****************************
Jag brukade aldrig knacka på hemma hos Oscar, så det fanns ingen anledning till att göra det nu heller. Jag klev in i Oscars hus.
"Heeeelåå!" Skrek jag med tillgjord röst.
"Hej gubben!" Skrek Oscar lika fjantigt.
"Vart är du bror?" Frågade jag Oscar, när jag virrat runt i olika rum.
"Vardagsrummet! Vart annars är xboxet?" Skrattade han.
Jag sprang upp för trappan och såg, mycket riktigt, Oscar och ogge halvliggandes i soffan med varsin kontroll i händerna.
"Tjena bree!" Skrek jag samtidigt som jag kanstade mig ner i en av fotöljerna.
"Fan, äre bra elle?" Frågade ogge
"Jo duvet, de rullar på. Brudarna flockas." Sa jag och log nöjt.
"Wut!, vad menar du? Har du henne på bröt'?" Sa Oscar med ett försök till östgöts dialekt.
"Hahahah, du skulle bara veta!" Skrattade jag.
"Berätta då, för fan!" Skrattade ogge fram.
"Hon var hos mig i förrgår!" Sa jag bara lugnt, inget mer.
Dom kollade på mig med en min som sa "förfan, berätta mer".
"Ja, vi hittade på lite grejor." Fortsatte jag.
"Fick du ligga!?" Utbrast oscar, högt och tydligt.
"Ne, vafaaan tror du! Det är ju inte så att jag bara vill få henne i säng. Idiot!" Skrattade jag fram.
"Gosade ni lite?" Sa ogge med otroligt töntig röst medans han viftade med handen.
"Ja, typ.." Sa jag och log stolt men lite finurligt.
******************************
Det plingade till i min mobil när vi satt på pizzerian. Det var ett sms från Sanna, jag vet inte varför men det blir alltid som ett helt jävla zoo i magen när jag tänker på henne.
Sanna - "hej babe, vad göres? <3"
"Wow, i'm a babeeee" sa jag tyst, men killarna hörde mig och tog min mobil innan jag hann reagera.
"Amen vafan boys." Sa jag
Oscar knappade in något på telefonen, vad jag förstod var ett svar till Sanna.
Oscar gav tillbaka mobilen och jag tittade på vad han skrivit.
"Hey beautiful! Tänker på dig.. Du själv? <3" stod det, det var ju inte så farligt ändå, jag hade förväntat mig annat..
"Naaw, gulligt!" Skämtade jag med tillgjord röst.
- Sannas perspektiv -
Jag och Anna satt på starbucks, som vi alltid brukade göra såhär på fredags eftermiddagen. Mobilen vibrerade och jag chansade på att det var Felix. Eller jag hoppades att jag hade fått svar iallafall..
"Hey beautiful, tänker på dig.. Du själv? <3" stod det i smset. Ååh, han är så gullig. Det pirrade till i magen när jag läste smset.
"Anna, hur gulligt?!" Sa jag till Anna och höll fram mobilen med smset.
"Naaw, asså jag döör! Du tycker verkligen om honom va?" Sa hon med den blicken som bara hon kunde göra, man kan liksom inte ljuga. Det går inte, inte ens en liten vit lögn..
"JA! Han är helt underbar. Jag var ju hos honom i förrgår. Vi kysstes och sen.." Jag hann inte avsluta meningen förns Anna öppnade munnen.
"SANNA! Vad säger du!? Gaah, låg du med honom!?" Sa hon högt och tydligt så att hela starbucks vände på huvudena mot oss. Hon satt med händerna för munnen i världens största leende!
"Nej! TYST Anna.." Sa jag och nickade mot det håll som två killar satt och glodde på oss.
"Vi myste bara lite.." Sa jag och tittade generat ner i bordet.
"Utan tröjor.." Fortsatte jag.
Hennes min var nu oslagbar, jag skulle tagit ett foto för den där minen alltså..
Hennes haka var väl ungefär nere vi hennes chokladkaka och ögon uppspärrade som två jordglobar.
"You go' guurl!" Sa hon, och blinkade med ena ögat.
YOU ARE READING
Felix and I - The Fooo!
FanfictionSanna bor med sin mamma i Stockholm. Hon lever ett relativt normalt liv, dock utan sin pappa. Det finns 4 killar, 4 riktigt snygga, då menar jag SJUKT snygga killar. Dessutom sjunger dom OCH dansar, vad mer kan man begära? Men det är bara en utav do...