Nisya bangun dari tidurnya akibat kehausan. Dia ingin membangunkan miyo tetapi miyo tidak ada disampingnya begitu jugak ao.
Nisya turun dari katil miyo dan mendekati pintu bilik. Nisya membuka pintu bilik itu dengan perlahan2. Tidak ada orang. Lalu nisya pergi kesetiap bilik malangnya kesemua bilik tidak ada penghuninya. Nisya berasa takut.
Dia menuruni tangga dengan perlahan2. Disebabkan ruang tamu itu besar nisya berasa tidak keruan. Dahlah gelap besar pulak tu. tiba2 dia terlihat bilik makan yg masih terbuka lampunya, nisya menghampiri ruang makan itu.
Nisya tidak terus masuk tetapi dia mengintip dari balik dinding yg memisahkan ruang tamu dan ruang makan. Dia melihat kesemua penghuni berada diruang bilik makan itu.
Apa diorang buat? Tanya nisya pada dirinya sendiri, apabila melihat mereka meminum sesuatu berwarna merah didalam plastik kantong.
Terus nisya mengigil kerana satu2nya yg dia tahu berwarna merah adalah darah. Nisya ketakutan mukanya pucat seperti tidak ada darah. Nisya menapak kebelakang perlahan, selepas itu berlari keatas dan masuk kebilik miyo, dia berpura2 tidur.
Setelah beberapa minit, miyo dan ao masuk kebilik, nisya menhidu bau darah. Nisya hendak menangis tetapi ditahannya. Akhirnya nisya tidur dalam ketakutan....
●<●<●<●<●<●<●<●
Pagi..."Nisya bangun~" nisya membuka matanya perlahan2. Dia melihat miyo yg tersenyum manis kepadanya. Nisya hanya membalas dengan senyuman paksa, tetapi didalam hati tuhan saja yg tahu betapa takutnya dia dengan penghuni rumah besar itu.
"Pergi mandi lepas tu kita turun makan, ok?" Miyo memberikan tuala dan menolak nisya ke bilik mandi. Sementara nisya dibilik mandi ao dan miyo menyediakan pakaian yg akan nisya pakai.
Malas nak lukis😴
Beberapa minit kemudian nisya keluar dengan bertuala yg menukupi bahu hingga ke hujung kakinya.
"Mari sini kakak nak nisya pakai baju ni lepas tu kakak nak ikat rambut nisya cantik2" ujar ao kpd nisya.
Nisya hanya menurut. Selepas mereka selesai mereka bertiga terus turun untuk kebilik makan.
Nisya seperti biasa duduk diantara akio dan ao. Dan seperti biasa jugak hanya nisya yg makan disuapi oleh akio, sebenarnya nisya sudah sedaya upaya untuk makan sendiri tetapi dihalang oleh akio.
"Akio, boss kata malam ni kita kena pergi korea" kata alan memulakan percakapan.
"Eh kejap, bukan kita kena pergi esok ke?" Tanya sebastian keliru.
"Aku pun tak tahu, tiba2 je boss call kata yg kita kena pergi malam ni jugak"
"Menyusahkan betul" rungut akio yg hanya didengari oleh nisya.
YOU ARE READING
vampire and nisya
VampireNisya telah diculik semasa umur enam tahun selepas keluarganya dibunuh oleh pembunuh upahan dan pembunuh itu pula tidak sampai hati mahu membunuhnya. Akhirnya dia dibawa pergi oleh pembunuh keluarganya pergi ke jepun. Pembunuh2 itu bukanlah orang up...