Het Griezel Verhaal, Geest van de Buurman

771 24 4
                                    

'Bedtijd! Oké, meiden. Voordat jullie gaan slapen, wil ik nog even waarschuwen voor de oude buurman.' Sofie antwoord: 'Pap, we hebben geen oude buurman, alleen een oude buurvrouw.' Vader knikt, met grote ogen. 'Klopt, de buurman is namelijk al jaren geleden overleden. Vermoord door een inbreker. Het gebeurde in de garage. Hij is in de vriezer geduwd en doodgevroren.

s' Nachts komt de ijskoude geest van de vermoorde buurman. Hij rammelt en krabt aan de ramen en deuren op zoek naar iemand om mee te lokken naar zijn vriezer.... om hem hetzelfde lot te gunnen: Dood bibberen. Maar maak je geen zorgen, de geest komt alleen met volle maan op een windstille nacht'. De meiden beginnen angstig te kijken. 'Maar het is volle maan en een windstille nacht. 'Oh, nou, maak je geen zorgen... jullie zijn met een heel clubje. Als je wat hoort, blijf stil en zorg dat je niet alleen ergens naartoe gaat, dan kan er niks gebeuren.

Als vader weg is, wordt er gegiecheld. Wat een onzin. Sofie weet niks van een buurman. Ze vertelt ook aan de anderen dat het waarschijnlijk is om iedereen bang te maken.

Een kwartiertje later horen ze ineens een klaaglijk gejammer van buiten komen. Ze durven niet echt te kijken en kunnen niet zien waar het vandaan komt. Dan gekrab en gebibber bij de deur. De meiden worden nu echt wel bang. Het blijft stil. Vol spanning wachten ze af. Ze knijpen hem nu echt wel. Weer tien minuten later opnieuw gekrab en gerammel bij de deur. 'Kom' klinkt het galmend en krakend, 'kom mee...'

Plots klapt de deur open 'Whaaaaaa' roept hij en 'Aaaaah' roepen de meiden. Vader staat daar met een laken over zijn hoofd. Hij gooit zijn laken af en begint te lachen. Dan weet iedereen zeker dat ze erin zijn getrapt. Of toch niet?

SpookverhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu