Chapter 12

10 2 0
                                    

Minhyun menikmati aymnya itu dgn pnuh kusyuk dgn kesedapan aym tersebut.

Sementara di ruangan menunggu giliran Woojin n Sungwoon...

Woojin: aduh lama lagi ke nak tunggu nie....lpas nie hyung pastu bru aq...lama je nk tunggu.

Sungwoon: aah laa hmmm....ape kata kita main game nk tak?

Woojin: bole jgk nak main game ape ye?!

(Sementara berfikir nk main game ape Author nk g mkn dlu sbb xde idea...bersambung nnty yea)

Maaf laa lambat plk pikirnya....actually still xtw nk buat game ape...hurmmm bantai jelaa....

Sungwoon: haaa! Kita main game one to som sambil pegang tgn...spe kalah kita pukul tangan dia....tgk spe yg bole bertahan.

Woojin: okay laa drpd kita xde buat ape menunggu nie sesuatu yg menyiksakan.

Mereka pon memulakan game tmpar menampar...sampai merah2 dan meraung raung kesakitan...

Okay back to Minhyun 🎥

Selesai makan, minhyun pon memulakan misi yg seterusnya...

"Owh sini je rupanya dekat je xjauh pon"

"Okay misi ini anda perlu menghabiskan makanan yg ada dlm balang rahsia nie....mkn 5 = 1 W, mkn 10=2W dan makan 15 dpt 3W dan jika xmmpu mkn penalti dikenakan sebanyak 8 minit"

"Owh okay baiklah nmpk mcm senang....ayuh mulakan misi ini!"

Kru pon membuka balang tersebut.

"Wow nugget....kacang jea nie (Minhyun pon makan satu nugget dan dia rasa nk muntahhh 😫) apakah ini???! Arghhhhh kuat nya bau dia"

"Inilah nugget durian"

"Whatt??! Durian alamakkk I hate this...bau dia...aq xkn kalah"

........tp akhirnya tewas juga dan Minhyun mampu mkn 2 ketul nugget sahaja.

"Maaf anda gagal....anda xdpt apa utk misi kali ini so masa anda akn ditambah 8 minit utk penalti"

"Xkisah laa drpd dpt mkn bnda alah nie....xmmpu aq"

"So anda boleh g ke misi seterusnya"

"Aduh mkin lama makin pelik permainan ini ada ke sroh aq mkn durian maaf guyss aq mmg xsuka durian bau dia kuat tekak aq dh biasa kimchi....durian owh I give up o mannn...."

Minhyun pon mencari utk misi yg terakhir...

"Kli nie nk kne buat ape gali kubur ke ape pasir tinggi2 nie"

"Misi terakhir utk keluar dr pagar sesat nie....cri kunci yg btol dan segera keluar dr pagar sesat ini...cari kunci di tmpat yg disediakan ini"

"Owh cari kat sini...okay2"

Minhyun pon mencari dia jmpe 5 kunci dan cuba membukanya tp kesemuanya xbtol....

Dia berpatah blk utk cari kunci...hampir dekat 10 kunci...

Dia pon bergegas ke pintu exit dan mencuba kunci tersebut....setelah 5 kunci yg di cubanya gagal....

"Tolonglaa bg aq keluar dr pagar nie....sambil memegang kunci yg keenam.....dannn kacahakkk!!!

🎉🎉🎉🎊 masa telah pon tamat....Minhyun berjaya keluar dr pagar sesat ini...

Kelihatan mereka senang berseronok menyanyi riangkan hati.

"Amboi korang seronok korang eh"kata Minhyun.

"Eh memey laaa dh selesaikan misi" jwb Ong.

"Meh laa join skli kesian ko kepenatan yea( sambil hulur air) " kata Jisung.

"Owh lama lagi kita kat sini kita berparti laa dlu ada ag dua org lagi"
Balas Jaehwan.

Sementara di bahagian permulaan...

"Aduhh ko laa nie hyung bg idea main game nie sakit tangan aq merah2"

"Alaaa aq pon sama laa...yelaa drpd kita mereput xde buat ape baik kita main game nie.."

"Yelaa agk2 laa main game nie...ko pukul kuat sgt"

"Eleh dia pon sama"

"Okay Minhyun tlh selesaikan misinya...next is Sungwoon.

"Wahh turn aq akhirnya bye2 mr sparrow aq gerak dlu taw"

Ready!
Set!
🔊

Sungwoon pon memasuki maze runner tersebut dan meninggalkan Woojin keseorangn di situ.

Woojin: aduhhh! Pishangggg laa aq kat sini nak tunggu hyung habis dia bru jea masuk... Hurmmmm lambat lagi laa gamaknyaaa....waduhhh

"Akhirnyaa time aq!....nmpk mcm best jgk misi kli nie bru mncabar"

Dia pon meredah masuk dlm pagar sesat nie dan mencari misinya yg pertama.

To be continue....

Sorry this is short story guys...hope enjoy reading....klo tertypo tu hg paham2 jelaa nohh...

Jgn lupa like+comment+ follow ShaySkyblue & balqisshara

Thanks 😁
Peace no war ✌💖💞

Wanna One MissionWhere stories live. Discover now