Bab 7 : Sendiri

729 47 61
                                    

3 : 15 petang

  Sedang Boboiboy , Ali , Khai dan Rudy ke dewan untuk latihan prep , tiba - tiba kedengaran suara Cikgu Bidin...

  "Err.. Latihan prep hari ini dibatalkan akibat ramai guru prep sakit. Sekian , terima kasih"

  "Aik , dibatalkan?" Boboiboy menggaru kepalanya. Pelik! Tidak mungkin banyak guru prep yang jatuh sakit?

  "Ko..korang ?"Boboiboy memandang ke belakang. Aik! Ketiga - tiga rakannya sudah menghilangkan diri? Mungkin pergi tandas. Boboiboy mengeluh sendiri.

...

Di bilik 3M

  Boboiboy terbaring seorang diri di atas katilnya. Kebosanan mula meragut jiwa! Rasa malas mula menyingah di hati! Argh! Tidak boleh jadi! Dia mesti melakukan sesuatu untuk mengisi kebosanan ini!

  Dia tersengih sendiri. Dia memandang jam kuasanya. Kalau Ochobot tahu, mesti dimarahi kerana salah menggunakan jam kuasa.

  "BOBOIBOY KUASA TIGA!"

  Boboiboy berpecah kepada tiga elemental iaitu Boboiboy Taufan, Boboiboy Thorn dan Boboiboy Blaze.

Fan : Jom main!

Thorn : Hmm.. Nak main apa , ya?

Blaze : Main bebola api , nak? 😆

F & T : 😐😐😐

Fan : Tidak mahulah

Blaze : Apa kata kita main Monopoli , ala.. Rudy punya.

Thorn : Macam mana kalau Rudy tahu?

Fan : Ala, kita pimjam kejap sahaja.

  Sedang Blaze menyediakan Monopoli, Daun tiba - tiba rasa mengantuk. Beberaoa kali menguap tanpa henti. Mungkin tidak cukup tidur agaknya.

  "Fan, saya mahu pergi cuci muka sekejap, " kata Thorn sambil menenyeh matanya. Taufan yang sedang membantu Blaze menyediakan monopoly hanya mengangguk.

  Thorn bingkas bangun dan masuk ke dalam bilik air. Ketika itu, pintu bilik air itu tertutup sendiri.






































🚿

BAM!

  Bunyi pintu bilik air dihempas kuat. Disebabkan Thorn terlampau bendul, dia menyangkakan Blaze yang menutup pintu dengan kuat.

  Pili air yang dibuka. Anehnya. Air yang mengalir itu bukan air jernih tetapi air berwarna merah darah.

  "Apakah.."  Thorn mengambil air di dalam baldi. Ngeri. Air itu dipenuhi tanah membusuk dan cacing cacing yang bergeliat.Malah, ada kepala orang yang dah mati di juga turut terapung di  atas permukaan air itu...

  "Argh!!!" Thorn sudah menggigil ketakutan. Cuba sedaya upaya untuk membuka pintu itu, tetapi gagal! Pintu itu seolah digam kuat!

  "Hehehe"

  Bunyi gilaian kuat kedengaran. Darah memancut keluar daripada mangkuk tandas. Darah itu keluar diikuti lidah yang keluar entah dari mana. Anehnya, Taufan dan Blaze langsung tidak kedengaran.

  "Thorn , adakah aku cantik?"

  Wanita memakai topeng muka itu bertanya ke arah Thorn. Cecair darah memenuhi tandas itu sudah naik ke buku lali.

  "Thorn, is I beautiful?"

  Thorn hanya mengganggukan kepala sambil mengalirkan air mata. Tangannya sedaya upaya   untuk membuka pintu itu...

  "Are you sure?"

  Perempuan itu membuka topengnya. Terserlah senyuman yang amat menyeramkan. Sengihannya terbit sehingga ke telinganya. Matanya sepet dan hidungnya penyek.

  "You will die in my hand! In Kuchisake- Onna!"

  Gelakkan itu kedengaran. Air mata Thorn yang mengalir tidak dipedulikan. Cecair darah sudah naik ke paras tengkuk sehingga ke paras mulut . Dirinya sudah tidak pandai berenang.. Hanya menerima takdir apa yang akan terjadi.

  Ketika itu, pandangan Thorn sudah samar - samar. Darah sudah memenuhi satu tandas itu . Nafasnya tidak mampu ditahan. Gelakkan perempuan berwajah seram itu sayup sayup kedengaran.

  Ketika itu, nafas Thorn telah dilepaskan..

  Selamat tinggal dunia...

































🏮🏮🏮

Tenang Readers.. Tarik nafas dalam - dalam. Nooroo tahu, semua tidak mahu kehilangan Thorn yang comel lagi memikat hati ( lah sangat ). Apa apa pun  yang terjadi pada Thorn, salahkan perempuan tu..

Apa yang penting?

Kerjasama?

Aip! Tampor kan - Hali😑

Apa yang penting , apakah jadi pada Thorn?















You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 19, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bilik Paling BerhantuWhere stories live. Discover now