Khas untuk hantu kita Si Payung Merah, a.k.a. Asya_Sakura
Kelas 1 Kualiti riuh rendah macam pasar.. Al- maklumlah , guru matematik , Cikgu Nurul Hafizah tak datang...Oh , Boboiboy tak datang sekolah dan ditemani Cikgu Bidin dalam dorm bilik sebab demam teruk..
"Haih.. Kesian Boboiboy , demam teruk.." kata Khai.. Ali yang duduk di hadapan Khai juga , mengerti. Mungkin Boboiboy ada nampak benda menakutkan kot, fikir Ali...
"Bak po pulok?" Tanya Chris.. Dia yang ingin mengulang kaji pelajaran dengan Iman , terbantut.. Iman melihat keadaan itu , sambung berbual dengan Alicia dan Roza.
"Dia bangun - bangun , ada kat tangki.. Mula - mula aku hairan juga. Macam mana dari dorm, boleh sampai ke tangki pulak" terang Khai. Ali dan Rudy yang mendengar hanya mengangguk, setuju dengan Khai...
"Nenek aku kata ma.."
"Opocot!" Ali terlompat ke belakang.. Mengejutkan Zass yang sedang membaca buku...
"Ish.. Mu ni, Vikor.. Vap.. Gapo - gapo , aku lupo namomu... Bagi salem dulu, baru oyak nak cakep gapo ," kata Chris sambil menepuk - nepuk belakang Viktor , lembut. Viktor tersengih , malu.
"Nenek aku kata ma... Kalau orang yang tidur kat dorm , bangun - bangun kat tangki... Maksudnya dia kena ganggu!"
Krik... Krik...
Krik... Krik...
Krik... Krik...
"Karut je semua mitos tu!" kata Rudy , tidak percaya. Selama dia hidup , dia tak pernah takut mana - mana hantu sekalipun walaupun Hantu Kak Limah Balik Rumah!
Manakala Ali sudah menggigil ketakutan , " I.. Iya ke? Viktor?"
"Mitos! Aku malas nak join! " kata Rudy sebelum kembali ke tempatnya iaitu tepi Ahmen... Haih... Biarlah budak rambut cacak ni...
"Mood swing kot..." komen Khai.. Betul juga kata Khai, nampak Rudy ni macam orang perempuan tengah uzur..
"Aku ada cadangan!" Tiba - tiba Viktor bersuara kuat... Semua murid 1 Kualiti memandang ke arahnya..
"Maaf... Terkuat pula" kata Viktor sebelum duduk gaya pondan melayu terakhir...
"Gapo dio mu nak kacek , Viktor?" tanya Chris.. Yalah , Viktor tiba - tiba menjerit macam nak satu kelas dengar...
"Cadangan akulah kan.. Ini sekadar cadangan sahaja... Cadangan aku ni bukanlah cadangan yang terbaik...just aku hanya cadangkan cadangan sahaja."
"..."
" Mmmm..Cadangan aku ni mungkin korang ada yang tak berpercadangan ngan aku "
"💢💢💢"
" Yang lain - lain tu anggap sahaja aku tak pernah beri cadangan. Maaflah kalau aku salah bagi cadangan.Sekian terima kasih hew hew I am me.."
...
Di Sekolah Menengah Pulau Rintis...
BOOM!
"Woah.. Woah... Bunyi apa tuh.." jerit Puan Munah sebab tiba - tiba bumi bergegar ...
Yaya hanya menggelengkan kepala... Tiba - tiba Amardeep berkata , " Bunyi perut Gopal kot.."
"Tak guna kau..." kata Gopal , yang kelihatan sudah merajuk.. Sudahlah dia merindui Boboiboy... Tiba - tiba buat lawak hambar..
YOU ARE READING
Bilik Paling Berhantu
Horror*BOBOIBOY & EJEN ALI* Boboiboy ditempatkan di Asrama Pulau Rintis.. Dah nama pun Asrama , mesti dapat jumpa kawan apa semua.. Tetapi mampukah anda hidup di bilik asrama berhantu? Sungguh tidak disangka, Boboiboy ditempatkan di bilik yang di mat...