Bab 5 : Kebakaran

532 44 39
                                    

   Khai yang baru tiba di sekolah itu menggigil ketakutan. Dia sememangnya takut sejak kejadian Jumaat lepas ...

...

Jumaat lepas...

   "Ergh..." Khai bangun dari pengsannya. Di sebelah katilnya , kelihatan Ali yang berbaring. Muka Ali hampir pucat seperti mayat. Yang berada di sekelilingnya ialah Boboiboy , Cikgu Bidin , Cikgu Papazola , Rudy dan Viktor.

  "Cikgu, mana Mika?" Itulah soalan yang muncul di bibirnya. Sememangnya peristiwa semalam masih ingat dan kekal dalam memori minda.. Peristiwa otak - otak yang melilit badannya. Peristiwa berpuluh - puluh lidah menyerbu masuk ke dalam mulutnya dan semestinya peristiwa yang tidak dapat dilupakan ialah peristiwa perempuan itu mencabik - cabik Mika..

"Mika koma , Khai" kata Boboiboy. Dia mengalirkan air mata mengenangkan nasib Mika... Khai mengelengkan kepalanya sebelum menjerit , "Arghhhh!"

"Tenang , Khai!" Cikgu Bidin menenangkan Khai... Khai bertenang dan mengalirkan air mata.. Viktor meraih simpati dengan memakan kentang sambil memerhati drama sebabak itu.. Aroyy sudah mendekati tuannya.

Sememangnya dia sudah trauma teramat!

...

   "Khai! " Ali menyapa Khai. Khai terkejut dari lamunannya.. Khai hanya memandang Ali , terkejut , "Kau datang ngan sapa?"

  "Dengan uncle Bakar tadi.." kata Ali sambil menunjukkan ke arah Uncle Bakar yang cuba mengorat gadis - gadis dara itu..

Bakar : Hai , cik... Cik ni pencuri kan?!

??? : Pencuri! Saya ... Saya bukan pencuri..

Bakar : Awak..awak telah mencuri hati dan jiwa saya..Hmm hmmm *tersenyum muka kambing*

??? :Err...hehehe.. (Apa - apa orang gemuk ni... Datang lepastu ngorat aku... - dalam hati )

   "Ali , uncle pergi dulu ya.." kata Bakar selepas mendapat panggilan dari M.A.T.A. . Ali mengangguk sebelum bersalaman dengan unclenya

...

Bilik 3 M...

   Boboiboy kembali ke bilik di mana munculnya pelbagai masalah dan satu peristiwa seram dan memori pahit kepadanya.. Lebih - lebih lagi selepas mendengar cerita daripada Khai..

   "Boboiboy!"

   "Argh! Makk!"latah Boboiboy.. Ali dan Khai hanya tersenyum senget.

   "Ish.. Kau ni! Nasib aku tak da penyakit jantung tau!" rungut Boboiboy.. Dia meletakkan begnya ke atas katil..

   "Kau ni .. Pemalaslah~ Sama macam Comot " kata Khai yang sedang membelek henponnya.. Comot yang sedang baru nak tidur itu mengerling ke arah Khai..

   "Don't distrub my cat!" Ali sudah memeluk Comot menyebabkan Comot terkejut dan mencakar pipi Ali..

   "Awwww~ Mak kau hijau betul kucing ni! " Ali merungut. Comot tidak mempedulikan Ali dan hanya teruskan tidur..

   "Kucing .. Kalau dia nak tidur , kau jangan kacaulah~ " kata Boboiboy , tersengih. Rudy bermuka serius mengambil tisu dan mengelap pipi Ali yang mulai berdarah..

   "Apa kau..bu..buat ni? -////- " Muka Ali sudah mulai merah. Rudy berdecit, " Sabarlah! Jangan merah sangat muka tu.. Aku nak lap darah untuk kau je ."

  "Awww"

  "Apa aww awww?!"

   Kerana mood Rudy yang tiba - tiba tidak baik , Boboiboy dan Khai mengambil keputusan untuk berdiam diri..

...

12:15 pagi...

   Ali , Rudy dan Zass menggosok baju di bilik iron.. Yalah , mereka belum gosok baju lagi. Penatlah asyik banyak latihan je..

   "Hehehehe..."

   "Kau dengar tak? " tanya Rudy.. Rudy memandang Zass yang sedang menggosok baju sambil menyanyikan lagu Chan Mali Chan~.. Ali pula bersemangat benar ulang ayat dia iaitu, Teruskan Menggosok! Teruskan Menggosok!

   Tiba - tiba , mereka seakan - akan bau gas..

Ali : Kau bau gas tak?

Rudy : Baulah..

Zass : *angguk laju - laju*

   Kelihatan darah menitik setitik demi setitik ke bawah.. Zass yang tampil berani , mendongak ke atas..

   Seorang bayi perempuan yang terlekat siling menarik lidahnya sendiri sambil menangis bayi.. .Menyebabkan Zass pengsan..

   "Zass!" Ali mengangkat Zass.. Rudy mendongak ke atas.. Tiada apa - apa pun. Apabila Rudy memandang Ali , Ali kelihatan ketakutan memandang Rudy..

  Di tepi Rudy , kelihatan bayi perempuan yang kundung  kaki dan tangan menarik baju Rudy menggunakan lidahnya menyebabkan Rudy menjerit macam perempuan..

   "Argh!!!!!!!!" Rudy menolak bayi itu ke tepi.. Siap dibaling seterika ke bayi itu.. Paling dahsyat, bayi itu menelan seterika itu dan bayi itu meletup! Darah tersembur di mana mana. Darah yang pada mulai itu cecair bertukar menjadi api..

   "Api!!!"  Ali dan Rudy menjerit serentak..Macam mana mahu keluar dari bilik iron itu? Sudah lah pintu jauh sangat.. Lebih mengharukan, api itu membara dan membakar baju sekolah mereka..

  "Seriously? Aku baru gosok doh baju tu.  Kalau nak bakar pun bakarlah spender aku." Sempat lagi Ali membuat lawak hambar sebelum dia sendiri pengsan.. Rudy semakin panik apabila ternampak bayi perempuan tadi ketawa dan makin lama , makin dekat ke arahnya...Dan, seterika penuh cacing dan darah terjatuh ke atas mukanya.. PAP!










💫💫💫
Apakah.. Apa yang berlaku? Dan hidup lagi kau ya wahai bayi perempuan kudung ... Kesian Rudy , kena hempap dengan seterika balik.. Sempat lagi Author buat lawak😂😂😂

Persoalannya...

Apa akan terjadi pada Ali , Rudy dan Zass?

Bilik Paling BerhantuWhere stories live. Discover now