part 15

499 10 0
                                    

{vanuit Luca}

'Wat is er aan de hand?' vraag ik aan de eerst volgende dokter die ik tegen kom. 'Waarschijnlijk wisten jullie dat al, maar Roos is verlamd aan haar rechter arm en been' zegt de dokter.

{vanuit Roos]

Ik lig weer in mijn eigen kamer. Luca en Rein zijn weer terug gegaan naar huis. Ik ben best moe dus probeer ik maar wat te slapen.

Ik word wakker door een zuster  die mijn kamer binnen komt. 'goedemorgen Roos' zegt ze vrolijk. Ze doet mijn grodijnen open en komt dan aan het voeteneind op mijn bed zitten. Dat doet ze eigenlijk elke ochtend. Dan bespreken we wat er die dag allemaal gebeuren gaat. 'Ik kom zometeen eerst langs met een ontbijtje zoals gewoonlijk. En dan om half elf neem ik je mee naar de fysiotherapeut, en daar gaan we wat oefeningen doen. We gaan er natuurlijk alles aan doen om te proberen dat jij weer gevoel in je rechter arm een been krijgt. En dan voor de rest van de dag kan je uitrusten, en komt er misschien wat bezoek' ze staat weer op en loopt mijn kamer weer uit. Ik pak mijn mobiel. Even later komt de zuster weer mijn kamer binnen met een dienblad, waar een bord met een broodje en een glas water op staat. Ze zet het op het kastje naast mijn bed. Ik eet mijn broodje op en drink het water.

Ik ben weer terug van de fysio. Senna, Jada, Jasmijn en mijn tante komen mijn kamer binnen. Senna en Jada rennen op me af en geven me een knuffel. 'Hoe gaat het met je?' vraagt mijn tante terwijl ze in een van de stoelen naast mijn bed gaat zitten. 'mwah, gaat wel. Ik voel niks in mijn rechter been en arm. Maar verder heb ik nergens last van'.

~until that moment ft. mainstreet~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu