ik zette mijn nieuwe pruik op en deed men make-up. mijn kleren had ik al aan. i hoop dat deze keer lukt. vorige keer heb ik het vijf jaar uitgehouden ik denk dat deze paar weken ook wel zal lukken. mijn bruine haren zaten verstopt onder de blauw/groene pruik. ik nam mijn nieuwe tas en stopte al mijn spullen erin. toen ik aankwam op school keek iedereen me vreemd aan. ik hoorde fluisteren: "wie is die groenharige freak?" of " is zij nieuw?" het plan werkte dus al. zelfzeker liep ik naar de directeur haar kantoor. ik klopte op de deur. " kom binnen" ik ging naar binnen. "kan ik u helpen?" vroeg de directrice. "euhm ik ben het," zei ik. de directrice sprong rect. "och ja tis juist zet je" ik zette me neer. ze nam er een paar boeken bij. "goed, ik heb doorgekregen dat ik je voortaan tara moet noemen?" ik knikte. " ok hier is je verhaal:
je bent uitwisseling student uit amerika, je blijft hier in de plaats van een ene ella. mensen zullen je dat verhaal uitleggen maar je moet gewoon verbaasd doen." ik knikte goedkeurend. " je moet ook nog even met een accent praten je hebt maar een paar lessen gekregen in amerika dus je bent nog niet helemaal bij met de nederlandstalige woordenschat. er zijn een paar leraren op de hoogte en die zullen op jou letten." ze gaf me de boeken. " dit zijn je vervang boeken." ik knikte en stond op. ze zuchte. "goed tot ziens tara." ik lachte en ging naar buiten om mijn boeken in mijn locker te plaatsen.
onderweg botste ik tegen de laatste persoon die ik nu wou tegenkomen: christina. "euhm hallo wie denk je wel dat je bent?" zei ze bot. "i euh i" ( i als i ik in het engels) stotterde ik. "tara is een uitwisselings student" charlie verscheen vanachter mij. " zozo jij komt waarschijnlijk uit een engelstalig land." zei ze. ik knikte " ze is van amerika." zei charlie nog eens. " kan ze zelf niet spreken meschien?" zei karin, een van christina's vriendinnen. " haar nederlands is niet goed." zei charlie. ik knikte. "vanwaar ben je?" vroeg christina. " amerika" zei ik. ze zuchte " ja maar waar in amerika." ik blokeerde. ik wist niet wat ik moest zeggen. wacht ik heb een tante die in sacramento woont. " sacramento" zei ik. " waar ligt dat?" zei ze bot. " in het noorden van calefornia naast san-francisco." zei ik. ze trok haar neus op en liep weg.
" wow hoe weet jij dat?" vroeg charlie. " mijn moeder haar nicht woont daar. ik ge der heen iedere zomer." charlie knikte. "goed gedaan." ik opende mijn kluisje en legde mijn boeken er in. hopelijk gaat die paar weken goedkomen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
hallo xx
ik heb weer een stukje. sorry als ze nogal kort zijn. :-( ik heb trouwens tumblr en heb er foto's van elisabeth,ella en tara op staan! het is drie keer dezelfde persoon dus dat kwam goed uit.
link: http://youtubeloverxx.tumblr.com/
bye xxx
JE LEEST
hide who I am ( dutch)
قصص عامةElla, een gewoon tienermeisje van 16 jaar. Ze heeft twee beste vriendinnen: Marie en Charlotte. Maar Ella verbergt een groot geheim dat niemand mag weten. die zwarte lokken van ella zijn eigenlijk lokken die de bruine lokken van prinses elisabeth...