Prolog

2.5K 47 4
                                    

Sebulan Sebelum Hari Kejadian

Aim's POV

Aku seperti biasa, dengar lagu guna earphone, random song kena lagu 'The Cranberries - Zombie', aku teringat dekat mendiang Vocalist dia dah mati. Secara dasarnya, lagu Zombie ni bukan pasal hantu, cuma pasal rejim zalim yang musnahkan hidup kanak-kanak sehingga mereka bagaikan zombie. Tiada keluarga, tiada tempat berlindung, hanya ada kawan-kawan.

Aku terlihat Fiqah sedang mengangkat tangan sebagai tanda ingin meminta perhatian kelas. Aku mula merendahkan volume music player aku.

Fiqah "Ok class, Aim? Boleh dengar Aim?"

Aku anngguk sebagai tanda aku dengar apa yang Fiqah ingin cakapkan.

Fiqah "korang kalau ada hutang dengan tabung persatuan, bayar cepat tau... sebab coming soon projek persatuan akan buat lawatan pergi Universiti Awam... so, tolong bayar ya... sekian..."

Aish "Ee~ Lawatan Universiti... tak sabarnyer... berapa tambang? Ko pergi tak Sha? Zety? Eira?"

Fiqah "tak tahu lagi, tapi beratus la kot... sekali penginapan dan makanan ha..."

Aish "mak oi beratus..."

Sha "macam nak bercuti ke Bali..."

Zaty "takkan la beratus pergi gitu je?"

Fiqah "3 Hari 2 Malam ha..."

Eira "ha cegitu berbaloi la..."

Aku mula kuatkan balik volume sebab aku fikir hanya itu yang Fiqah ingin sampaikan.

Eddy menumbuk bahu aku.
(-_-) apehal tetibe?

Eddy "Aku panggil tak dengar"

"Amende?"

Eddy "Nanti kita sebilik tau... aku tak selesa dengan orang lain... you are my bro!"

"Ha... ye la..."

Eddy hanya memberi senyuman yang meminta penampar.
Aku pun tampar la dia,
(-_-) dah muka dia mintak tangan aku bagi je...

Galah datang menarik kerusi,
Izran datang duduk atas meja Eddy,
Jan datang hanya berdiri di tepi Galah.

Galah "aku dengar cerita, Eddy nak bermalam dengan Aim. Betul ke?"

Izran "Uish... uish..."

Galah "nanti dekat sana, kalau kita dengar bunyi katil goyang jangan tanya la sebab Eddy tengah main dengan Aim... huhu"

Eddy "Buto!"

Galah "ahahaha... pakai gambir mas... bagi sakit pekat tahan lama..."

Izran "bodoh la Galah... hahahah kesian member sakit..."

Jan "pastu kalau terdengar bunyi pelik, jangan layan... tengah projek la tu..."

Galah "uish... paling kena letak go pro, huhu jual dapat duit..."

Eddy "buto la korang... fuck sial perangai..."

Aku hanya berdiam diri sebab aku tahu, dorang ni perli aku. Sebab dorang tau aku ni gay. Lantak la, aku tak kacau dorang, lagipun hal aku...
Malas la aku nak layan, layan lagu lagi best.
Aku terbenam dalam dunia muzik aku.

L A W A T A NWhere stories live. Discover now