•3 Tahun Kemudian•
Aim's POV
•
Aku tak sangka begini masa depan aku... dah masuk 2017... hahaha...
Jodoh, Ajal, Rezeki, Bala di Tangan Tuhan... kita sebagai manusia tak boleh menentukanya...
Dah nak masuk 3 tahun, tapi aku rasa, peristiwa Lawatan dulu tu macam baru je semalam terjadi..."Abang Aim? Abang Aim~?"
'Tap!'
Seseorang menyentuh bahu aku...
"Ya?"
Aku tersedar dari lamunan siang hari aku...
Danny "tu... Arief tanya tu..."
"Ha ya Arief?"
Arief "kiranya... bangunan tu tak boleh pergi la ye?"
"Ha'ah~ sebab bahaya... pihak Universiti pun dah letak zink jadi penghadang..."
Iskandar "abang, macam mana abang tahu, dengan lumur darah dekat gamelan tu dapat hentikan gangguan abang tu?"
"Sebab... abang dapat mimpi... lepas tu ada nota terselit dalam buku nota lagu..."
Iskandar "ouh~ classmate abang yang perempuan tu? Ape cerita sekarang?"
"Dia... dia senyap lepas habis sekolah... tak contact dah... tapi lepas kejadian haritu... dia jadi senyap... tak bergaul dengan kami sangat dah..."
Aidil "abang... kawan abang yang abang Zulfadhli dengan Eddy tu apa cerita sekarang? Still dengan abang lagi?"
"Eddy... dia masuk UIA... rezeki dia masuk UIA..."
Arief "Pergh... perangai hanat sial celaka sex maniac pun masuk UIA... hebat..."
"Hahahahaha... Zul... dia kerja... ambil alih business bundle ayah dia..."
Syazmim "dia masih lagi dengan abang?"
Syazmim menemukan jari telunjuk kiri dan kanan sebagai tanda bersama..."Tak... sebab dah lama tak contact... hehe"
Syazmim hanya menganggukan kepala...
'Tring!'
Aku mengeluarkan phone aku, ada chat masuk...
Zack "Awak... regroup, nak lunch dah..."
Aku hanya membalas Okay...
"Okay... last question... ada sesiapa nak tanya?"
"Lepas abang balik tu... apa jadi dekat bf abang? Abang couple dengan siapa lepas tu? Sekarang dengan siapa?"
Haish soalan dorang ni... takpe la aku jujur...
"Abang... okay je dengan bf abang... cuma, dia yang berubah... jadi abang time tu cakap..."
Syazmim "bf abang? Abang couple dengan lelaki? Jadi abang gay la ye?"
"Ha'...."
Kejap...
Kenapa aku terlepas cakap pasal semua tu? Aim?!
Aku rasa muka aku dah panas... malunya!"Siapa tanya soalan tadi?"
"Saya... kenapa abang Aim..?"
Aku melihat dengan teliti satu per satu pelajar yang berada di hadapan aku... sorang pun tak bercakap... semua senyap kenapa...
Atau aku terdengar suara roh?
"Siapa tanya tadi?"
Aku memasang telinga aku pada mode Stereotype... takut-takut aku salah dengar...
"Saya abang Aim~ kan saya dah cakap tadi..."
Aku dengar suara tu datang dari...
Belakang aku...
Aku memusingkan badan aku kebelakang dan aku terlihat..."Abang! Apa abang ni? Tanya soalan bukan-bukan..."
Danny "hahahahaha~ Aim Aim~ hahahaha~"
"Awak pun sama! Komplot eh dengan abang Wawa... hurm~!"
Azwa "hahahaha~ lek la Aim, abang gurau je la..."
"Soalan abang tu... haish..."
Syazmim "cerita la bang... apa jadi dekat abang dengan bf abang..."
"Takde-takde... dah jom berkumpul dekat kawasan berkumpul tadi..."
Azwa "abang Aim mintak break dengan bf dia lepas tu bf dia macam tak nak lepaskan, lama-lama dia lepaskan jugak... sampai sekarang abang Aim single..."
"Abang! Apa ni?! Takde, korang jangan percaya cakap cikgu Wawa kamu ni..."
Haqil "Cikgu Wawa~ cerita la lagi..."
Azwa "lepas tu, ada kawan dia yang nak try dia... tapi abang Aim ni tak layan..."
"Macam ni ke perangai cikgu? Hurm~"
Syazmim "abang Aim sweet la... gentle cakap..."
Apa la budak-budak ni...
Abang Wawa pun satu, pergi cakap kenapa?Danny "dah jom... kita kena berkumpul dengan yang lain..."
Semua pelajar bangun dan bergerak ke tempat di tujukan...
Azwa "Aim... abang gurau je tadi..."
"Tau la gurau, tapi jangan la sampai situ..."
Azwa "anak murid abang ada yang crush dekat awak la..."
"What?! No! Saya nak single... hahahahaha..."
Azwa "hahahahaha... terima lah dia..."
"No! Saya bukan macam abang, saya tak kuat..."
Azwa "up to you Aim~"
Danny "hahahahaha~ abang ni kan..."
"Hurm~"
Syazmim "abang Aim..."
"Ye Syazmim?"
Syazmim "saya... urm~"
Kenapa pulak budak ni?
"Kenapa? Cakap la?"
Syazmim "saya jatuh cinta dekat abang..."
"Erk..."
Okay aku speechless...Syazmim mendekati aku dan mencium bibir aku...
Argh! Kenapa aku rasa muka aku panas ni?!Azwa "ok jom sayang, kita pergi port lain..."
Abang Wawa dan Danny pergi dari sini...
"Abang! Sini la! Danny~"
Danny "Goodluck Aim"
Azwa "Goodluck Syazmim! Bye! Have fun!"
Syazmim "thanks cikgu Wawa~ abang Aim, saya serious... cintakan abang, saya nak jadi milik abang..."
Syazmim memeluk aku dan mencium bibir aku sekali lagi... kali ini dengan penuh rasa cinta dan ghairah nafsu...
"What?!"
•
: : T A M A T : :
YOU ARE READING
L A W A T A N
HororSebuah ceritera bergenre seram. Tapi tidak menyeramkan kerana telah diselit beberapa genre lain. Isi Kandungan Mungkin Mengandungi; -Perilaku 18+ -Sifat Negative -Perkataan Kasar dan Kotor Ekstra ; ::Hidden Footage:: Bahagian ini adalah bahagian bo...