"Hyung nak bagi tahu apa?" tanya Minho.
"Sekejap lah, tak sabar sabar lah kau ni." marah Woojin.
"Entah kau ni, tak sabar sabar. Sabar itu kan separuh daripada iman" nasihat BangChan.
Minho hanya menjeling Bangchan...
"Dah, jangan gaduh gaduh, orang dulu dulu cakap, kalau selalu gaduh... Makna nya Jodoh... "
"Tapi, orang sekarang sekarang cakap, kalau gaduh, kene sampai mati." balas Jisung..
"Oi mulut! " marah Hyunjin. Jisung hanya tersengih sengih apa bila di marahi oleh Hyunjin.
"Okay, semua berkumpul, hyung nak citer ni pasal stor bawah tanah yang orang kata jangan masuk tu." Mereka pun berkumpul menjadi bulatan supaya senang untuk Woojin bercerita...
"Pada suatu har....... "
"Aaaahh!!!!!!!!!! " jerit Stray Kids kecuali Woojin dan Seungmin. Semua mata memandang ke arah Seungmin yang berada di suis lampu. Seungmin memandang mereka semua bengang.
"Yang kau pergi tutup lampu kenapa Seungmin!!! Buat kitorang terkejut lah! Nasib tak kena Heart Attack tau!" marah Felix sambil menjeling Seungmin.
"Lah! Kata nak cerita pasal stor tu, kan seram. Tutuplah lah lampu, baru ada feeling seram sikit. Pandai kan saya ^_^" Seungmin pun pergi ke arah ahli ahli yang lain dengan perlahan lahan.
"Feeling seram konon. Kang kau yang terkencing dalam seluar kang. Takda masa hyung nak basuh kau punya seluar yang Bau semerbak bunga
Taik Ayam ^_^ tu" HyunJin pun berkata sedemikian..
Seungmin hanya menjeling....
"Dah, back to story lah hyung" Jeongin pun menyuruh Woojin menyambung cerita nya yang tergantung akibat pergaduhan Seungmin dan HyunJin...
Woojin pun menyambung ceritanya...
"Pada suatu hari.... Ada seorang yeoja yang mati dalam stor tu sebab broken. Hyung dengar cerita dari makcik bawang sebelah rumah tu, dia bunuh diri sebab dia kata dia memang dah takda peluang untuk hidup. Tapi, bila unnie dia masuk dalam bilik stor tu iaitu bilik perempuan tu, dia nampak ada topeng hitam dekat sebelah saeng dia. Lepastu dekat tangan Saeng dia ada pistol----"
"Lepastu hyung!!! " jerit Changbin... Member yang lain hanya menjeling... Apa kes jeling jeling niy, nak juling ke mata masing masing ha!! Ni nak maroh ni. Haih. Hehehe
"Lepas tu, unnie dia tahu, bukan dia yang bunuh diri.. Tapi ada pembunuhan berlaku... Unnie dia terus berazam untuk membalas dendam dekat namja yang bunuh Saeng dia... Sampai sekarang cerita ni makcik bawang bawak gosip. Tapi citer ni sebenarnya dah lama and unnie dia masih berazam untuk balas dendam lagi. " Stray Kids kecuali Woojin hanya membalas dengan anggukan berkali kali.
"Dah! Jom pergi tidur, dah pukul 12 malam ni... "Arah BangChan...
"Alaa! Lambat lagi, bukan sekolah pon esok. Nak tengok TV. Hyung pergi lah tidur dulu" balas Felix. Jeongin dan Seungmin hanya mengangguk ngangguk...
"Ha ye lah! Jangan lupa tidur sebelum pukul 2:00 malam tau" pesan Bang Chan. Mereka pun mengangguk. Maknae line lah dikatakan.
Kini ruang tamu hanya dihuni oleh Maknae Line. Yang lain sudah tidur di atas... Nak buat apa tah dekat ruang tamu malam malam buta...
"So, hyung nak buat apa sekarang? " tanya Jeongin...
"Main hide and seek nak?? " tanya Felix..
"Gila eh hyung nak main hide and seek malam malam buta, macam ni?? " tanya Seungmin semula...
"Kalau macam tu, kita tengok movie lah..." cadang Jeongin...
"Jom.... " Seungmin pun mengambil wallet nya lalu ingin membuka pintu..
"Eh, kau nak pergi mana Min?" tanya Felix pelik
"Kata nak tengok movie, jom lah" ajak Seungmin lagi
"Kau gila nak tengok movie dekat luar pukul 12 ni?" tanya jeongin
"Habis tu?"
"Kita tengok dekat rumah je lah, macam sengkek sangat je kau buat rumah ni." Sindir Felix
Seungmin pun sengih sengih
"Korang cari dvd dulu, hyung pergi cari makan apa yang patut dekat dapur" kata Felix lalu pergi ke dapur
"Nak tengok cerita apa?" tanya Jeongin
"I.N nak tolong hyung tak?" tanya Seungmin
"Tolong apa?"
Seungmin pun membisikkan sesuatu kepada I.N
"Hey guys, i'm coming !" tegur Felix sambil membawa seplastik makanan ringan
"Cepat-cepat!Dah nak mula ni" kata Seungmin sambil menarik selimutnya
Ouh ya! Mereka bertiga tidur dekat ruang tamu untuk malam ni. Sebab?Dorang takut tertidur masa tengah tengok movie itu
"Cerita apa ni?" tanya Felix lalu mendekatkan muka nya ke tv untuk mengambil remote. Tanpa dia sedar --
"Huarg!!!!"
Support this ff please
Vote this ff too
Comment if you want share some idea
Thankyou supporter!!!!
YOU ARE READING
❝ STRAY KIDS CREEPY ❞
Mystery / Thriller"kau penyebab adik aku terbunuh" "dendam pasti terbalas" "aku akan bunuh korang 1 per 1" "korang takkan tahu siapa aku" [#rank17 ; 240220 📌] [#rank2leeminho ; 27 📌] [#rank2yangjeongin ; 281220 📌] [#rank1kimwoojin ; 180121📌] [#rank8kimseungmin ;...