" Han Jisung ?! " jerit Stray Kids apabila ternampak tubuh seseorang yang sangat mereka kenali bernama Han Jisung .
" Jisung tahu yang Jisung tak patut ada dekat sini dan munculkan diri dekat sini. Jisung just nak bagitahu semua benda yang berlaku. Jisung nak Stray Kids datang mahkamah esok supaya korang tahu yang ni semua bukan salah Jisung. Sung pergi dulu " Jisung meninggalkan perkarangan rumah Stray Kids diikuti dengan 2 orang pegawai polis yang sentiasa berada di kiri dan kanan Jisung.
" So , hyung ? Please ! I.n pasti yang Jisung Hyung tak bersalah dalam kes ni ! " I.n menggenggam tangan Bangchan dengan kuat memohon pertolongan .
" Haih ! Arasseo ! Semua ahli Stray Kids ! Esok pergi mahkamah . No excuse " Bangchan menggosok kepala I.n lalu pergi naik ke tingkat atas iaitu biliknya . Dalam hati I.n dah berlonjak kegembiraan .
" Lee Daehwi ! " I.n memeluk Daehwi yang lebih kurang 3 bulan tak balik Korea .
" Bogoshipda ! " Daehwi menjerit kuat . Orang ramai yang berada di airport itu pelik memandang 01 liner ini .
" Fuh ! Sakit bontot duduk dalam flight lama-lama " Daehwi menyorong beg bagasinya yang berwarna kuning itu .
Biasalah tu ! I.n terharu sebab Daehwi sanggup balik Korea bila I.n suruh. HAHA I.n main-main je mase tu
" Alah relax lah . Hwi balik sini sebab cuti 2 minggu , so apa salahnyakan melawat I.n sekali . By the way, mianhae menyusahkan I.n jemput Hwi dekat Airport ni " Daehwi membongkokkan badannya sedikit lalu memohon maaf .
" Jap rasa terharu jap " I.n mengelap air mata palsunya dihadapan Daehwi . Mereka pun pergi ke kereta yang dipandu oleh pakcik grab .
" So, apa berlaku ? " tanya Daehwi lalu menyedut straw air minumannya . Macam lah dia tak tahu ada something yang terjadi .
" Han Jisung hyung tadi datang rumah . Dia minta Stray Kids pergi mahkamah esok . Tak sangka pula yang Bangchan hyung benarkan I.n pergi ! dan dia juga suruh Stray Kids pergi ! " I.n menayang giginya yang comel itu .
" Wah ! Seriusly ?! " Daehwi pun terkejut dengan jawapan Bangchan . I.n hanya mengangguk suka .
" Hurm Excuse me " salah seorang pelayan di bubble tea cafe itu menegur I.n dan Daehwi . Mereka berdua memandang ke arah yeoja tersebut .
" Ni . Ada pelanggan suruh bagi dekat awak . Dia kata , dia dah lama kenal awak " pelayan itu meletakkan secawan milk latte beserta sepucuk surat .
" Apa ni ? " I.n membuka lipatan surat tersebut dan surat tersebut ialah surat tangan .
hey I.n ! you know me right ? haha don't lie me okay . aku akan balas dendam dekat kau dan kawan-kawan kau . disebabkan kau, hidup aku sengsara . ouh aku lupa nak cakap ni . someone you love have with me. ops ! nanti dulu . wae gelabah sangat ni ? jangan mulakan tindakan dulu kalau kau nak orang yang kau sayang ni hidup . i'm always behind you
from ; Kim
" Apa ni Daehwi ! " I.n mula takut dan melihat kiri dan kanannya. Tiada sesiapa melainkan beberapa pelayan cafe .
" Takpa I.n . Selagi I.n tak buat apa-apa tindakan, selagi tu dia takkan apa-apakan I.n " Daehwi menepuk-nepuk belakang I.n .
" Ha jom kita balik . Biar Hwi hantar I.n " I.n hanya mengangguk .
Sesampai sahaja di rumah , apa lagi kalau bukan mulut Stray Kids yang sebuk buat temu ramah dalam rumah .
" I.n ! hang pergi mana wahai manusia " Woojin menjengah muka pintu bilik I.n sambil mengunyah biskut coklat di dalam bekas .
" Jumpa yeochin " I.n menjeling ke arah Woojin yang sibuk itu .
" Wat da hek " Woojin berhenti dari mengunyah biskut tersebut . I.n hanya ketawa melihat tindak balas Woojin terhadap jawapannya tadi .
" BANGCHAN HYUNG !!!! I.N KAN ! DIA ADA YEOCHIN !!! " Woojin berlari turun ke tingkat bawah sambil menjerit . I.n pun ketawa lalu mengikut Woojin hyung turun ke bawah .
" Wuish ! Serius ah I.n ! Maju eh " Minho bangun dari baringnya memberi tempat untuk I.n duduk disebelahnya . I.n menggelak besar
" Pft . Dah agak dah " Minho mengecilkan mata ke arah I.n lalu menggelak besar kerana Woojin percaya kata-kata I.n
" Yah Pabo hyung ! I.n tipu je lah " Seungmin mengetuk kepala Woojin yang bengang keseorangan . Stray Kids pun bergelak sakan . Riuh rumah pada malam itu .
' Kalau lah Jisung Hyung ada ' desis hati I.n
to be continued .
YOU ARE READING
❝ STRAY KIDS CREEPY ❞
Mystère / Thriller"kau penyebab adik aku terbunuh" "dendam pasti terbalas" "aku akan bunuh korang 1 per 1" "korang takkan tahu siapa aku" [#rank17 ; 240220 📌] [#rank2leeminho ; 27 📌] [#rank2yangjeongin ; 281220 📌] [#rank1kimwoojin ; 180121📌] [#rank8kimseungmin ;...