Stray Kids Creepy 19

619 82 3
                                    

" Bagus kau kena tahan . Takda lah menyusahkan aku sangat " seseorang memandang sinis ke arah Jennie yang berada di hadapannya .



" Sepatutnya, kau yang kena ada dekat sini . Bukan aku . Kau yang kotorkan tangan kau . Bukan aku " Jennie memandang XXX tidak puas hati .



Yes ! YYY tu ialah Kim Jennie . Seorang perempuan yang berdendam disebabkan bekas namchinnya .


" Hahaha . Bagus lah kan . Lepas ni, biar aku buat kerja sorang . Tanpa arahan kau . Tak bernanah telinga aku dengar kau memekak " XXX memandang dengan pandangan sindiran ke arah Jennie .




× × × × ×



" Hyung ! Felix perasankan Woojin hyung dengan Hyunjin hyung selalu keluar rumah . Balik pun lewat " Felix mengadu ke Bangchan yang sedang baring senang lenang di hadapan television rumah mereka .




" Ada lah tu diorang jumpa awek ke scandel ke . Janji bahagia " Bangchan mengunyah mochi yang dibuat olehnya dan Irene tadi .



" Serius ah ! Nanti Papa Jypee marah, Seungmin tak tahu " Seungmin menggeleng kepalanya tanda tidak mahu ambil tahu .




" Eh ! Hy-hyung main-main je . Habis lah hyung nanti kalau Papa Jypee tahu " Bangchan terus bangun dari baringnya dan duduk bersila di atas sofa empuk bewarna coklat tersebut .



" Halah hyung , rilek lah . Tu Kang Daniel dengan Jihyo sunbaenim tengah bahagia dating tu . Boleh je " Minho mengangkat bahunya sambil tersengih .


" Ha ! dengar citer MoMo sunbaenim dengan Haechul tengah hangat dating dipasaran . Betul ka ? " tanya Changbin sambil melabuhkan bontotnya di atas sofa sebelah Bangchan .




" Betul la tu " Irene menyampuk dari arah tangga . On the way turun lah katakan .



" Macam mana noona tahu ? " tanya Felix mengerut dahi



" Lupa ke ? Noona under SM " Irene menunjukkan riak wajah bangga seketika .




" Ada kena tampar noona aku sorang ni . Dia punya bangga , hidung pun macam pinnocio " gumam I.n perlahan .



" Hah ngumpat Irene noona eh ! " jerit Jisung apabila mendengar kesemua kutukan I.n tadi .



" Hehehe " sengih I.n comel .


× × × × ×



Disebabkan barang dapur dah nak habis , Stray Kids terpaksa keluar pergi pasaraya . Irene yang arahlah . Kalau tak, berhabuk kabinet dapur tu . But, tak semua member Stray Kids pergi okay ! Tak semua pergi , memang robohlah pasaraya tu nanti.



Yang pergi ialah Bangchan , Woojin , Seungmin , Minho , Seungmin dan Changbin . Changbin menyebok sebab nak beli mainan apatah dia tu .

Tinggallah I.n , Felix , Jisung dan Daehwi . Tapi tak lama tu , Daehwi kena balik rumah omma dia .


" Irene noona ! Boleh tak kitorang nak main bola dekat laman belakang ?! " tanya I.n



" Pergi lah . But , ingat . Jisung jangan keluar dari halaman rumah . Kelakuan Jisung semua diperhati lagi " Irene memberi ingatan .



" I.n ! Pehal tak tangkap bola tu ? Pergi ambil cepat " arah Felix yang berada di bawah matahari itu .



I.n pun pergi ke dalam semak samun untuk mengambil bola . Tetapi ,


" Da-darah ? " I.n mencangkung dihadapan semak tersebut . Tiba-tiba keluarlah satu benda yang menakutkan .




" Semua ! Masuk ! "  Irene noona memanggil I.n , Felix dan Jisung .


" Onnie !!!!!! Tad-tadi . I.n nampak darah " nafas I.n tersekat-sekat sebentar .



" Apa yang I.n cakap tadi ? Darah ? " Irene mula bengong . Darah siapa lak. Takkan orang potong ayam dekat halaman rumah Stray Kids pula . Irene hanya berfikir positif .

Tidak lama kemudian , ahli Stray Kids yang lain pun pulang ke rumah .



- to be continued .

❝ STRAY KIDS CREEPY ❞ Where stories live. Discover now