Stray Kids Creepy 2

1.9K 186 56
                                    

"Yeay!!! Dah sampai rumah baru!!! Besar nya. Bilik ada berapa? Nak bilik sorang satu eh. Taknak kongsi dengan Changbin hyung.. Dia pengotor... Tak pandai kemas bilik.... Boleh kan hyung!" kata Seungmin sambil membuat aegyo nya.. Changbin yang melihat hanya membuat muka pout...



"Ye lah bilik sorang satu... Dalam ni ada 10 bilik.. 1 tu bilik stor bawah tanah... Jangan masuk bilik tu eh... Hyung dah pesan and bagi peringatan ni... Yang lain tu.. Korang pergi lah pilih yang mana korang nak... " pesan Woojin.... Dengan pantas... Mereka yang lain pun rebut bilik masing masing...



"Aaa hyung!! I.N nk bilik ni...I.N yang dapat dulu... Hyung pergi lah ambik bilik lain....hyung niiii!!! " marah Jeongin sambil menghentak hentak kaki nya macam kanak kanak tak dapat lollipop.... Minho hanya jeling...




"Seboklah Jeongin ni... Pergi lah ambik bilik lain. Hyung penat lah nak pergi jalan lagi. I.N kan masih kanak kanak. So hormat orang dewasa." pesan Minho sambil baring di atas katil... Jeongin hanya tahan geram. Dia keluar dari bilik itu sambil jalan hentak hentak kaki. Semut berkawat satu satu hora horey...

+++

"Jeongin!!! Minho hyung!! Jisung hyung!!! Jom main bola dekat laman belakang... Boleh menguatkan tulang korang yang kurang kalsium tu.... " ajak Seungmin sambil mengambil bola kesayangan nya...

"Kurang ajar gila budak ni.... Zat dekat badan kau tu kuat sangat ke?? Dah lah kurus macam ranting kayu... " perli Jisung... Seungmin hanya jeling....


"Aku malas aaa seungmin. Ajak changbin lah. Dia kan kanak kanak ribena. And dia juga kekurangan kalsium kerana dia kuat tidur. " sindir Minho pula. Peee masing masing sindir sindir.


"Hey you!! Ingat aku tak dengar ke ha?? Sindir je kerja tahu. I sepak kaki you karang. " kata Changbin sambil membuat ala ala sajat sesat. Jeongin hanya menjeling hyung hyung nya...

"Hyung!!! Jom lah main bola. Jeongin tak sabar ni. Jom jom jom" ajak Jeongin lalu mengheret Seungmin, Jisung dan Changbin. Kalau tak, Mesti sampai esok tak habis.


"Jeongin team aku.... Aku dah pilih dulu. "Kata Changbin sambil menarik Jeongin kesebelah nya. Seungmin dan Jisung hanya menjeling Changbin. Mereka pun bermain bola sampai margrib...

"Woi dah margrib... Taknak masuk rumah ke? Tinggallah dengan hantu sana. " jerit Hyunjin guna hightone rappernya.

"Ye ye. Kitorang nak masuk lah ni. Bising je lah hyung ni." rungut Seungmin. Mereka pun masuk ke dalam rumah lalu pergi ke meja makan. Felix melihat mereka tak puas hati.


"Dah kenapa hyung ni, tengok kitorang macam nak makan. " tanya Jeongin sambil membuat muka huduh nya... Hehehehe Yang Jeongin sentiasa cute... Tengok lah ikut muka siapa, muka author juga... Hehe okay terperasan sekejap boleh kan??

"Ooo tak da lah. Minho hyung kata, kalau nak makan kene mandi dulu. Kalau tak sampai esok korang kebulur. So, korang pergi naik atas and mandi S.E.K.A.R.A.N.G" arah Felix. Mereka berempat pun merungut lalu pergi mandi....

××× Jeongin situation ×××

Jeongin mandi sambil bernyanyi.... Tiba tiba dia terdengar satu suara perempuan....

-kau akan merana di sini~~~-

Jeongin terus menjadi seram sejuk. Dengan berani Jeongin membalas. Selama dia hidup, dia tak pernah kene kacau dengan makhluk halus.... Dia fikir, mungkin tu suara minho hyung sebab suara minho sedikit keperempuanan

"Apa yang kau cakap ni ha?!" tanya Jeongin sedikit menjerit. Tiba tiba pintu bilik air nya diketuk selama 3 kali. Jeongin yang terkejut terus mencampak syampoo mandi nya ke arah pintu bilik mandi itu. Tiba tiba suara perempuan itu datang balik.

"Woi!!  Kau dah kenapa. Mandi cepat sikit. Kang Woojin hyung marah kang." panggil Minho. Rupa rupanya suara Minho. Jeongin dengan cepat keluar dari bilik mandi, pakai baju, bersiap dan terus turun ke tingkat bawah....

×× End The Jeongin Situation ××

"Lama betul kau mandi. " tegur Changbin. Jeongin melihat lalu membuat muka selamber badak. Dia turun dari tangga atas lalu duduk di sebelah Woojin. Mereka pun makan sambil bercakap cakap....

"Hyung! Dekat stor bawah tu ada apa?" tanya Jeongin. Dengan serta merta mereka terus senyap.

"Lepas makan ni, semua berkumpul dekat ruang tamu. Nanti Hyung bagi tahu." jawab Woojin. Mereka pun sambung bercakap. Apa tah yang di borak nya. Sampai lah satu saat,satu masa,satu minit,satu jam,satu dekad,satu abad,satu alaf mereka pun menghabis kan makan mereka dan terus pergi ke arah ruang tamu.

"Hyung nak bagi tahu apa??" tanya Minho. Tak reti sabar betul lah dia ni, Woojin baru habis basuh pinggan dah tanya....haih!!

Minho : biarlah sebok je Rin niy!
Author : yelah Minho kau menang !
Minho : Yeay!! sayang Rin....Muah!!
Author : Woi ,aku tak nak curang dengan Jeongin!!!

So??Macam mana??Okay tak?? Apa yang Woojin nak bagitahu?? apa yang anda fikir ???

Amari lah Vote and Komen banyak banyak tau...sayang korang....bye

❝ STRAY KIDS CREEPY ❞ Where stories live. Discover now