Bab 3

14 1 0
                                    

Cepat sangat 10 minutes berlalu. Kena hadap balik wajah dia ni. Huh.

Dr Rayqal pula kini sedang membaca maklumat seseorang di data customer di komputernya.

Name: Heira Ralissa Bt Iskandar

Such a unic name!

Umur: 24 tahun.

Muda setahun dari aku. Dah kahwin belum agaknya. Dari agakan aku she's not married yet.

No tel: 0112537***

No Ic: ***********

Itu sahaja maklumat gadis itu. Beberapa perkara yang dia confius tentang gadis itu. Kahwin atau belum. Kerja atau masih student.

"Awak student lagi ke?" Diajukan soalan itu. Yelah takkan nak tanya kahwin atau belum. Nanti dia fikir apa pula. Haha.

Terpinga-pinga dia bila disoal tiba-tiba oleh Dr itu tentang statusnya. Kenapa kalau student ada discount eh? Ala aku dah kerja.

"Dah kerja,"dengan nada berbunyi pasrah. Melepaslah discount aku! Hm.

"Kerja apa?"

Isk ! Ini dah pelik. Buat apa nak tahu apa aku kerja? Penting ke?

"Arkitek,"

Kenapa tanya saya kerja apa Dr? Mahu saja diajukan soalan itu tapi malu lah nak cakap banyak-banyak dengan ini punya Dr. Malu weh. Sejak bila kau jadi acah-acah pemalu wahai Heira. Mungkin sebab Dr ini memang lain macam. Bukan setakat nak cakap, nak tatap mata dia pun aku tak berani. Aku ni kalau nak cakap dengan seseorang kena tengok mata.

"Oh cik arkitek, kat mana?"

"Em kat Isycorp,"

"Really?"

Heira mengangguk.

"Syarikat tu antara syarikat berjaya di Malaysia ni, hebat juga awak ni jadi arkitek kat situ, so bangunan baru kreatif Isycorp kat Bangi awaklah yang design?"

"Taklah, itu orang lebih berpengalaman yang design,"

"So awak dah kerja berapa lama kat situ?"

"Err 6 bulan,"

"Oh dah lama jugak tu," Kira okeylah dengan umur dia masih muda lagi. Bukan senang nak dapat kerja arkitek sekarang. Kira dia bertuah la mudah dapat kerja dalam bidang dia tu.

"Hehe.." Dah buntu nak balas apa. Akhirnya perbualan mereka terhenti begitu saja.

Dr ini nampak peramah juga ya. Dahlah tampan, peramah pulak tu. Muka dia ni kenapa lah sempurna sangat. Secebis jerawat pun tak ada. Bibir pink. Hidung pula mancung. Macam bukan orang melayu.

Orang apa dia sebenarnya. Confirm mix. Kalau dia minta jadi artis atau model, confirm dia akan terkenal. Body dia tegap tapi kurus ala-ala Korean idol.

Cukup! Dah melambung-melambung kau puji dia. Heira mengerling jam ditangannya tinggal 10 minutes lagi. Yeah 10 minutes aku rasa macam 10 hari aku tunggu. Cepatlah sikit wahai masa. Aku letih dah tunggu ni.

MY IMPECABBLE HEROWhere stories live. Discover now