PART 5

646 36 11
                                    

Lagu kat atas ni best gila weh...(bagi akulah😂)

Pada keesokkan harinya....

Ok...aku dah rancang semalam untum ke bilik GPK HEM untuk mengambil senarai nama pelajar.Aku harplah yang aku ni tak terlupa nak pergi ke bilik GPK HEM.

Di tapak perhimpunan...

Aku macam biasa tapi bukan pada hari ini,sebab aku  se excited hari ni?sebab aku dh plan cantik-cantik dah dengan plan aku yang berfikiran tinggi dan kehadapan,and aku excited hari ini sebab nak tengok buah hati lalu depan pintu hati ku yang sentiasa terbuka untuk dia...(cehhh...jiwang lah pulak pepagi...).

Seperti biasa,membaca al-mathurat dan tanpa aku sedar dan melihat kehadapan secara kebetulan untuk melihat keadaan sekeliling tapi dia lalu pada waktu yang tepat sekali...

Aku masih menatap dia dari belakang sehingga fikiranku berada entah di mana.Apabila melihat seorang yang hensem,segak,bergaya dan matang...sampailah si Aniq ni menegur aku ''woi...tengok pakwe sampai berkhayal ehh....''.

Aku bermonolog ''ishh...potong stim betullah dia ni''.

Aku berkata ''biarlah...suka hati akulah nak tengok dia sampai berkahyal pun,ade aku menyusahkan kau,and lagi satu,YE... mamang dia pakwe aku''.

''Habis tu...kau nak letak Afsar kt mana?''.

''Dia tu buat cuci mata je setiap pagi.Hahahahaha...''.

Waktu balik...

Aku memberitahu penolong aku(penolong ketua tingkatan) untuk menghantar buku rekod kawalan pelajar di bilik GPK HEM.

Ohh...lupa nak bagitahu,aku ketua kelas and penolong aku perempuan,so malas nak cerita pasal dia...

Lalu dia menyerahkan buku kawalan kelas(lebih dekenali sebagai buku biru.Kenapa panggil buku biru?Sebab buku tu warnanya berwarna birulah,takkan nak panggil buku merah pulak...haishhh,susahlah kalau semua benda nak kene ajar ni..😂) kepada aku,dan aku menyambut dengan perasaan gembira sekali,kerana aku hampir berjaya mencapai matlamat aku...

Bilik GPK HEM...

Aku meletakkan buku kawalan kelas di rak yang disediakan dan dengan pantas aku mencari senarai nama pelajar tingkatan 5 permata.

Masa ni tak ade sesiapa di dalam bilik tersebut melainkan aku yang sedang berusaha mencari senarai nama pelajar tingkatan 5 permata dengan pantas supaya pelajar lain tidak mengesyaki perbuatan aku yang agak mencurigakan pada masa itu.

Akhirnya...aku menjumpai senarai nama pelajar tingkatan 5 permata.Aku mencari nama sehinggalah aku berhenti di suatu nama dengan perkataan yang pelik ''romeyyy...'',aku bermonolog dalam hati.''Aku rasa betullah nama dia ni,sebab nama dia macam agak modern sikit daripada nama-nama pelajar yang lain''.

Nama pelajar yang lain aku tidak endahakan(malas nak ambik tahu...).Aku pulang dengan rasa gembira sebab aku dh tahu nama buah hati aku...

Di rumahh...

Sesudah aku sampai di rumah,aku terus menyalin pakaiaan ku kepada baju t-shirt dan seluar track shut.Excited punya pasal sampai lupa nak makan dulu...😅

Aku terus mencapai telefon aku dan membuka Instagram kepunyaan ku dan pergi ke SEARCH,untuk mencari siapa tuannya yang bernama romey.

Aku pun mula search sambil berdoa agar tekaan ku betulll...
Tapi...aku dapati ialah kawan dia lah pulak...Haish malang betul nasib ku hari ni.

Aku cuba lagi dan lagi dan lagi dan lagi sehinggalah aku berputus asa...Aku rasa gile-gile sedih,bilalah nak dapat tahu nama dia ni...And baru aku teringat.Yesss,aku ade seorang senior kawad(kau ingat aku ni pemalas nauzubillah ke..😂) yang satu kelas dengan dia.

Esok aku nak jumpa dia dan bertanyakan nama dia...Haishh bila lah nak esok ni sambil aku tersenyum gembira...

Parah betul cinta aku pada dia ni kan.Tak sangka,aku sanggup melakukan apa-apa sahaja sehingga aku dapat tahu nama dia...😊😊😊

Bersambung...

Sorry guys kalau pendek sebab penat baru balik sekolah...

Jgan lupa vote dan komen untuk semangat kepada akuuuu...

MUSUH NO 1(M1) COMPLETEWhere stories live. Discover now