PART 17(LAST)

551 22 11
                                    

Hai guysss... I'm sorry sebab memang lama giler tak update cerita M1 ni..Oklahhh ni part last and tak derlah korang tertunggu tunggu cerita ni lagii..


Akhirnya mimpi ngeri ini berakhirlah sebab telah sampai ke akhir tahun dan aku pun bakal bercuti pada bulan 12.Aku masih lagi duduk termenung mengenang nasib yang bakal aku hadapi selepas ini,adakah aku bakal menghadapi dia dan kawan kawan lagi.Macam mana kalau aku terserempak dengan dia di tempat tempat lain.Nanti dia mesti masuk tingkatan 6,yerlah mak dia kan penolong kanan PRA universiti.


Aku duduk di kelas lain sebab sekarang ni SPM sedang berjalan di bangun yang khas yang dikhaskan untuk pelajar peljar atau calon calon SPM menduduki peperiksaan.Disebabkan aku ni kelas aliran sains ekstream(ekstreammm sangattt hahahahhaha).Kelas kitaorang jarang atau mungkin tak dapat dicutikan kerana sibuk dengan perlbagai kelas tambahan sebab cikgu sekarang tengah free sebab pelajar spm telah selamat berlepas ke alam peperangan untuk bertempur di medan perang dan sekarang tengah tunggu sampai diorang balik dengan kejayaan atau dengan kekalahan.


Semua tereletak di tangan diortang masing masing.Tetapi aku mendokan M1 dan kawan kawan dia dapat menjawab soalan peperiksaan dengan hati yang tenang dan dapat jawab peperiksaan dengan jayanya(baiknyaaa akuu hihihihihi).

Kekadang M1 update story instagramnya yang dia tengh study dengan kawan kawan dia dekat luar kawasan lapang rumah dia.Aku melihat dengan gembira yang dia belajar tak derlah stress sangat,belajar secara santai dan relaks.

Aku hanya dapat melepaska rindu dengan melihat post post si M1 dan juga story dia jerr.Lepas ni tak tahulah jumpa lagi atau pun tidak.Kalau ade rezeki insyaallah.

Setelah beberapa hari,akhirnyaaa cuti pon bermula,dan si M1 dan rakan rakanya sudah selamat menjalani atau menduduki SPM dengan jayanya,dan aku menumpang gembira sahaja.

Aku nampak dia post di instagramnya yang dia bersuka ria di padang sekolah dengan cara menconteng baju dan aku ternampk huruf ''S'' dan itu menunjukkan nama dia yang gah terpampang di atas bajunya.

Aku melihat dia dengan perasaan gembira sambil air mata aku mengalir dan jatuh di screen telefon ku.Aku mengesat air mata aku dan aku cakap dalam hati kenapa aku perlu menagis sebab dia dah pon gembira.Yup dia gembira dengan kawan kawan dia.

Pejam celik pejam celik dan akhirnya cuti bulan 12 berakhir dan sekolah pon bakal bermula tak lama lagi dan aku telah berjaya menguruskan badan aku dan menurunkan berat badan aku sebanyak 30kg.Aku tak berapa rasa yang diriku telah pon mengecil tetapi orang sekeliling aku menegur yang aku telah pon mengecil dan nampk kurus berbanding sebelum ni.


Aku hanya cakap "tak derlahh biasa jerrr,makan macssm biasa jerrr.....",tapi pada hakikatnya memang aku berusaha bersungguh sunggh untuk menguruskan badan dengn mengamalkan diet atkins dan melakukan senaman setiap hari.


Akirnya....sekolah pon bermula selepas hampir sebulan lebih bercuti.Aku datang sekolah dengan perasaan yang gembira dan hati yang ikhlas sebab aku telah pon buka buku yang baru dan aku berharap tiadalah contengan arang didalan buku yangg aku baru buku.....



Setiap hari aku menjalani hari hari seperti biasa,duduk di tapak perhimpunan dengan tak perlu lagi aku menekup kedua belah tapak tangan aku dekat muka aku,aku dapat pergi mana mana dengan hati yang tenang,cuma kekadang yang membuat aku tak duduk diam ialah aku memikirkan sama ada dia akan masuk keer tingkatan 6 atau pon tidak,dan aku berharap kalau dia masuk jugak dan tkaderlah dia membuat onar lagi dihadaapaaku lagi.Aku berharaplahh.....

Akirnya masa yang ditunggu tunggu teklah tiba iaitu kemasukan pelajar ke tingkatan 6.Masa pendaftaran tingkatan 6 aku hanya banyk menghabiskan waktu aku didalam kelas berbanding di luar kelas kerana aku taakut untuk bertembung dengan M1 lagii.AKU PHOBIA.....


Dan tibalah official intake untuk tinkatan 6 dan untuk pengetahuan korang time tu kene pulak untuk hari guru,so dioranglah yang menguruskan segala aktiviti untuk para guru.Masa untuk hari guru pon telah tiba dan aku ternampk M1 dan kawan kawan dia yang lain sibuk menguruskan aktiviti yang akan dijalankan dalam beberapa hari lagi.


Aku nampak M1 dan kawan kawan dia yang lain bersemangat untuk menjayakan acara yang akan berlangsung tidak lama lagi.Aku tengok dia menjadi macam leadership bagi kumpulkan diorang.Aku hanya senyum dan gembira dapat melihat dari sedekat ini.Tapi....aku tengok dia secara sembunyi sembunyi di bealakang kawan kawan aku.


Hari guru telah selamat berlangsung dengan jayanya,alamklumlah anak cikgu penolong kanan pra universiti lah katakn.Mestilah kene kreatif dan inovatiff...Selang beberapa minggu,kelas tambahan dijalankan seperti biasa,dan sebelum kelas tambahan bermula aku duduk di kelas sebelum gerak ke makmal fizzik.


Masa aku sedang berjalan aku ternampak lah si M1 sedang dudk di pondok sambil bermain telefon miliknya sambil menunggu mak dia dan pulang bersama sama.Untuk pengetahuan korang M1 dan mak dia akan balik saing sebab mak dia tak bawak kereta dan itu menyebabkan meraka terpaksa balik saing sekali....


Bagusalah dapat mengurangjkan kos pembelanjaan dan dapat menyelamat atau mengurangkan karbon monoksida yang terlepas di udara.Aku perhati kan dia bergerak ke arah ibu dia sebulum dia menolong ibunya mengangkat beg beg yang dibawa oleh ibunya.Dan aku Berfikir,"mesti dia rajin tolong isteri diakan....".


Aku hanya tersenyum melihat gelagat M1.Aku rindu dia dan aku masih sayang dia.....Masa berlalu dengan pantas dan aku mendapat berita yang dia bakal berpindah ke universiti di rembau negeri sembilan.

Apabila aku mendengar tentang khabr yang disampaikan,aku hanya terseyum yang disebaliknya hati aku sedang meraung supaya dia jangan pergi meninggalkan sekolah ni.Lepastu kawan baik aku tanya kat aku"eh mel,kau okay tak kalau dia dh nak pindah?".


Aku hanya menjawab "aku lagi okay dia nak pindah.Takderlah tengok muka dia lagii.And takderlah dia nak ejek aku lagi lepas ni...".Aku hanya banyak termenung dan aku pikir akan keadaan dia disana.


Hari berganti minggu,minggu berganti bulan dan akhirnya waktu waktu yang ditunggu telah pon tiba,iaitu waktu untuk M1 meninggalkan kawasan sekolah lamanya dan pergi ker menara gading yang lebih tinggi.Hari tu ialah hari terakhir aku melihat M1.Seperti biasa dia akan menunggu mak dia di pondok sebelum pulang ke rumah.Pada hari itu,aku lebih banyak membuangkan pandangan aku pada dia berbanding sebelum sebelum ini.Dan aku tahu ini adalah tatapan yang terakhir sebelum dia pergi ke uitm di rembau negeri sembilan.


Aku melihat dia pergi buat kali terakhir sebelumm dia meninggalkan sekolah ini.Aku harap dengan perginya dia dari sekolah ini dapat memberikan aku semangat untuk belajar dengan selesa dan tenteram tanpa ada sebarang gangguan dan ancaman.HAHAHAHA.

Selamat tinggal M1.I miss you

Okay guysss cerita ni dh pon complete dan aku akan buat cerita baru iaitu Tundukkan M1 itu.Cerita yang bakal aku update hanyalah rekaan semata mata....stay tune guyss

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 18, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MUSUH NO 1(M1) COMPLETEWhere stories live. Discover now