Keesokkan harinya...
Aku menunggang motosikal ku dengan laju.Kelajauan moto ku 110km/h,memandangkan masa tu aku tak mempunyai lesen lagi...aku membawa moto macam orang pro dengan aksi potong-memotongnya(acah velentino rossi betullah kau...).Jarak sekolah aku dengan rumah aku kira-kira 10 ke 15 kilometer gitula...
Aku parking moto dengan kemasnya(yelah...budak kelas depan kan...),aku mengambil laluan jauh sikit daripada sebelumnya yang mengikuti lorong-lorong di celah bangunan.
Aku berjalan lengang kankung sebab aku aku happy...Biasanya Buah hati aku ni datang awal ke sekolah.Sebab mak dia dan dia tumpang cikgu lain.Nak cakap mak dia tak mempunyai kereta,tak jugak.Sebab kata Amirul,mak dia ade honda Civic kott...aku pikir positif jelah,maybe dia nak jimatkn penggunaan bahan api atau mengurangkan pencemaran udara.
Aku pun berjalan melepasi pondok bacaan,dan dia ade kt situ tengah breakfast(makan kuih je...).
Ouh...comelnya dia...Aku berjalan melepasi dia sambil jantung aku berdegup laju...(adakah ini dinamakan cinta).
Aku berjalan dengan laju menghala ke tapak perhimpunan untuk bacaan Al-Mathurat.Macam biasa,Aniq sudah sampai terlebih dahulu(aku rasa dia bermalam kt sekolah kot...)aku bersalam dengan nya dan bermulalah gosip mak jemah pagi-pagi tu.
Aku dengan gembira memberitahu ape yang berlaku sebentar tadi yang aku lalu di hadapan pondok bacaan.Lepas tu aku cakap dengan Aniq
''eh Aniq,kau tahu tak,semalam kan aku search nama dia kt Instagram tapi aku tak jumpa dia punya IG lah...''.
''Kau ingat Saiful tu sorang je ke?ramai tau nama saiful.Rasanya aku ade friend dengan dia,nanti aku share ngan kau.''.
''Kau pahal friend dengan buah hati aku...ok,nanti balik sekolah jangan lupa bari IG dia kt aku...''
Aniq dah buat muka menyampah dia dh...Hari ini berjalan seperti biasa sampailah waktu rehat tiba,kerana di tapak perhimpunan,aku tak nampak buah hati aku duduk di tapak perhimpunan.Aku fikir positif,mungkin dia busy siapkan kerja sekolah dia kot...
Hari ini selepas waktu rehat ade lukisan kejuruteraan di blok lain yang menyebabkan aku dan Aniq terpaksa gerak awal.
Semasa dalam perjalanan hendak ke bilik Lukisan kejuteraan,kitaorang singgah lah kejap dekat koperasi untukebeli makanan dan minuman untuk santapan kita orang sewaktu menunggu waktu rehat tamat...
''weh...belikan aku air kotak dengan roti blckpaper''selalunya aku yang kene beli sebab Aniq ni malas nak beratur atau berebut.
''hurm...bak sini duit,nak makan tapi duit tak nk bagi''.
Aniq terkuis-kuis poketnya untuk mencari duit didalam seluarnya itu.Sesudah Aniq menyerahkan aku duit,aku bergegas ke koperasi sementara orang belum ramai lagi...
Sewaktu aku membeli makanan dan minuman,aku perasan buah hati aku beli sekali makanan kt situ...aku tak sangka lah pulak boleh jumpa dia kt sini dan jarak aku dengan dia hanyalah 1 meter sahaja.
Aku saja-sajalah lambat membeli makanan sebab nak tengok dia lama-lama kan.Sape tak teruja bila buah hati berada dekat dengan korang kan.Selalunya aku nampak dia jauh di sebalik kumpulan pelajar-peljar tingkatan 5 di tapak perhimpunan.
Sesudah aku sedar yang Aniq menunggu aku di belakang koperasi untuk bergerak bersama sama ke bilik lukisan kejuruteraan.
Sesudah aku membayar dan berlalu pergi sambil menjeling-jeling melihat dia yang masih membeli.Aku bergerak ke arah Aniq dan aku dh nampak muka dia yang dh agak masam dek kerana menunggu aku yang lama membeli makanan.
''Apasal lama sangat?ouh ye...tadi ade dia tu yang lama sangat tu...''.
Aku dh mati akal,apa yang patut aku beritahu si Aniq yang aku tak cuci mata tadi dan satu idea keluar
''mana ade...aku beratur lah tadi,dah lah barisan panjang.Kau tahu suruh aku beli je...Lain kali kalau nak cepat,beli sendiri jangan suruh aku belikan''.
''Yelah yelah...''.Kita orang pon gerak ke destinasi yang hendak dituju tadi.Sambil aku jalan aku tersenyum apabila teringat kembali peristiwa yang terjadi di koperasi tadi...
Di rumah...
Sesudah aku meletakkan moto aku di garaj dan aku berlari ke rumah untuk mendapatkan phone aku.Aku berasa agak teruja dek kerana,alu nak tahu ape nama IG dia.
Aku mesej Aniq dan bertanyakan Apa nama Ig dia.Tapi aku rasa dia takkan balas mesej secepat yang seperti aku sangka kerana mungkin dia belum sampai rumah lagi kot...aku menyedapkan hati aku.
Aku menyalin pakaiaan aku kepada baju t shirt dan seluar tracksuit dan pergi ke dapur sambil membawa phone.Manalah tahu Aniq balas ke...Sesudah aku habiskan makanan aku dan bergerak ke singki untuk membasuh pinggan dan cawan yang telah digunakan(aku seorang yang rajin tau...😁).
Aku lihat Aniq masih tidak membalas mesej aku.Aku amik keputusan untuk masej Aniq banyak-banyak,macam ni...
Supaya sentiasa ade notification masuk dekat fhone.
Akhirnya aku melihat Aniq sedang taiping...
''Nak apa ha...''balas Aniq.
''kau kata nak bagi tahu IG dia tu''.
''hish dia ni...Nama IG dia ni hah m.*****z''(tak boleh bagitahu sebab ni memang IG betul dia^.^).
''weh...terima kasih banyak-banyak weh,aku tak tahu nak balas macam mana kat kau''.
''oh,baru ingat kawan.Tadi mesej macam nak ape jelah...''.
''Alah sorrylah,aku nak stalk dia je''.Aku pun tinggalkan Aniq(lupa kawan dh kau≧∇≦).Aku dengan segera membuka IG dan pergi bahagian search dan masukkan sepertimana Aniq bagi pada aku tadi.
Dan yesssss keluar gambar dia.Akhirnya aku boleh tatap wajah selama yang aku mahu...
Bersambung...
Sorry guys lambat update,ingat nk publish malam semalam,tapi tertido pulak.Jgan lupa vote dan komen.
YOU ARE READING
MUSUH NO 1(M1) COMPLETE
RomanceBagaimana aku ternampak,terkenal dan terjatuh.Jatuh?alahhh,pikir lah jatuh apeee???.Kisah ni mcm mn aku cuba nk tackle senior aku pada tahun lepas,ye 2017.Masa tu aku form 4. Aku dh berjanji dlm hati ini supaya sentiasa setia pada seseorang yg berja...