TUJAHAN demi tujahan dihunjamkan ke jasad yang sudah tidak bernyawa. Darah terpercik membasahi ruang kamar itu. Anak kecil yang berdiri kebasahan disimbahi dengan darah merah itu hanya diam tanpa sebarang reaksi.
Dia memandang tenang pasangan yang terbujur kaku dalam keadaan tanpa seurat benang dan tertindan antara satu sama lain. Ranjang yang menjadi haruman cinta buat pasangan itu kini menjadi pusara buat mereka.
Pandangannya seperti kosong. Dia melihat lihat darah yang menitis dari jasad yang kaku itu. Kemudiannya dia mengalih pandang ke arah tampang yang pucat milik seorang wanita. Yakni ibunya sendiri! Aneh, tiada tangisan, tiada esakan. Malah tiada reaksi langsung yang terlihat pada dirinya. Dia diam seribu bahasa.Lantas tangannya menyentuh darah merah yang berkubang di atas tilam dengan perlahan lahan. Darah yang hadir dari penyatuan pasangan yang mati dalam keadaan penuh azab dan aib itu. Dia mengoles oles darah yang bertakung itu seperti ingin bermain main dengannya. Apabila puas, anak itu melukis satu garis panjang seperti aliran air mata darah di bawah kelopak mata topengnya. Darah merah itu bagaikan tumpahan warna akrilik ke atas sebuah kanvas yang kosong. Sebuah lukisan yang begitu mendalam isinya. Umpama menggambarkan dia sedang menangisi air mata darah. Walhal darah merah itu hanya terlukis di wajah sebuah topeng opera putih yang masih kemas dipakainya.
Kanak kanak bertopeng opera putih itu tertunduk memandang lantai yang sudah lecak dibasahi dengan darah. Lambat lambat bahu anak kecil itu bergerak gerak seperti tersedu sedan. Ada suara seperti mendesah kedengaran di sebalik topeng opera itu.
"Papa..." ucap kanak kanak itu dengan perlahan.
"Papa... Boy sudah balas dendam untuk papa."
Kanak kanak itu teresak esak. Untuk beberapa ketika esakan itu tidak kedengaran lagi. Tangisan sayu itu sudah dibunuhnya, lantas dia bingkas bangun dan tegak mencerun ke hadapan. Memandang dua mayat yang tidak berpakaian berlumuran dengan darah. Satu pemandangan yang cukup ngeri sekali.
"Aku akan bunuh semua manusia pendosa! Semua manusia curang! Jika tidak jangan panggil aku Algojo! Algojo! Aku Algojo...!!!
Kanak kanak itu menanggalkan topeng opera putih dan menjerit sekuat kuat hatinya. Sesuatu yang menyeramkan terjadi apabila tatkala topeng itu ditanggalkan, kulit wajah turut tertanggal sama! Seperti melekat di dasar topeng tidak bernyawa itu. Wajah yang menjerit lantang ketika ini dipenuhi dengan darah dan cebisan daging yang kemerahan. Bola mata terbeliak seperti ingin tersembul keluar. Jeritan kanak kanak itu mulai bertukar menjadi garau serta parau.
ARGHHH...!!!
#teaser1 #topengberdarah #saideenorazam
YOU ARE READING
TOPENG BERDARAH
Mystery / ThrillerSEJARAH hidupnya cukup tragis. Dia melihat dengan sendirinya di hadapan mata, bagaimana bapa kesayangannya mati dibunuh. Ibunya berzina dengan lelaki lain, kasih dan sayangnya terabai. Sejak itu dia mulai kenal apa itu erti kecurangan. Dendam mula m...