02

179 23 3
                                    

"Yeoboseyo?"

"Yeoboseyo.Youngjae-ah,waeyo?"

"Appa,Youngjae nak tanya ni."

"Yes sayang nak tanya apa?"

"Appa makan kat mana hari ni?"

"Ermm,appa makan kat luar kot hari ni.Kenapa?"

"Alaa appa tak nak la kot-kot.Youngjae nak masak lebih ni kalau appa makan kat rumah."

"Ok-ok.Appa makan kat luar.Ermm Youngjae ok ke makan sorang-sorang kat rumah?Kesian pula Youngjae makan tak de orang teman.Kena masak sendiri pula tu.Nak appa pesan apa-apa ke lepas tu delivery kat Youngjae?"

"Alah appa ni,macam tak biasa pula Youngjae masak sendiri lepas tu makan sendiri.Dah selalu kan Youngjae macam ni."

"Hahahahaha,ye la ye la.Appa saja je.Appa tahu anak appa ni tabah orangnya.Appa minta maaf ya sebab tak dapat nak makan sama-sama.Lain kali kita sama-sama ehh?"

"Gwaenchana,appa.Youngjae paham.Youngjae tak kisah pun.Youngjae okay."

"Ok.Appa nak sambung buat kerja ni.Nanti kita jumpa kat rumah ya.Annyeong."

"Ok,appa.Annyeong."

Talian dimatikan.Begitulah daily life aku sejak setahun lalu.Mujur je aku ni reti memasak.Kalau tak kebulur aku nak makan apa?Ramen?Ahh muak ah aku hari-hari kena makan ramen.

Mendiang omma selalu ajar aku memasak.Katanya nanti tak de la nak harapkan orang lain je masak untuk kita.Kena la pandai berdikari.Sebab suatu hari nanti kita akan hidup sendiri dan pada masa tu la tak de sapa nak tolong kita,selain diri kita sendiri.

Keluarga aku memang pentingkan hidup berdikari.Sebab tu driver tak de,maid pun tak de.Kena buat semua benda sendiri.

Aku tak kisah.Lagi bagus ada la.At least aku ni tak de la tak reti nak buat apa-apa nanti,kan?Dan sebab tu la aku survive sampai sekarang even tak de sapa dekat rumah besar ni.

At least aku ni tak de la tak reti nak buat apa-apa nanti,kan?Dan sebab tu la aku survive sampai sekarang even tak de sapa dekat rumah besar ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Hidden Side | Choi YoungjaeWhere stories live. Discover now