Special Chap

132 18 8
                                    

Chap ni adalah tentang masalah yang Youngjae hadapi dan perkara sebenar yang berlaku.Lebih kurang macam theory la hehehe.

Okay here we go!

___________________________________

Youngjae sebenarnya dah memang psycho lepas omma dia meninggal.Kehilangan omma beri impak yang besar dalam hidup Youngjae tapi sifat dia tu tak keluar lagi selagi tak dipaksa.Maksud dipaksa tu diseksa dan didera.

Penyakit ni lebih kurang macam schizophrenia,di mana pesakit harus berimaginasi untuk kekalkannya gembira.Tapi kes Youngjae ni tak teruk sampai ada kawan imaginasi yang tak wujud.Cuma dia imaginasikan kawan baik dia je.

Appa dah tau dah,doktor cakap satu je cara untuk pulihkan Youngjae.Dia kena keluarkan sifat psycho dia tu.Sebab sifat tu terperangkap dalam diri Youngjae.Lepas Youngjae dah keluarkan sifat tu baru dia sembuh sepenuhnya sebab perasaan sebenar dia dilepaskan.

Lepas je appa tau Youngjae sakit,Youngjae tak sekolah dah.Yang dia pergi tu sebenarnya hospital sakit jiwa.Jaebum,kawan dia masa sekolah,sebenarnya doktor yang rawat Youngjae.Youngjae rindu Jaebum sebab tu dia ingat doktor tu Jaebum.

Yang jeritan fans Jaebum tu bukan fans,tapi pesakit mental lain yang minta dilepaskan dari bilik masing-masing.Semua pasal sekolah hanyalah khayalan Youngjae je.

Yang kemas rumah semua tu?Yang masak semua tu?Dia tak buat pun.Youngjae tak kemas tapi buat sepah,but for him its cleaning.Sebab fikiran Youngjae tak boleh nak bezakan mana realiti mana fantasi.Sebab tu appa tau yang Youngjae sakit.

Masak pula,sebenarnya appa yang belikan makanan tu.Youngjae panaskan je.

Oh ya,lepas Youngjae dah 'kemas' tu appa call pencuci professional untuk kemaskan rumah tu betul-betul.Youngjae 'kemas' bersepah teruk.😂

Kenapa Youngjae tak masuk hospital sakit jiwa?Sebab Youngjae ni special sikit.Dia sakit tak meroyan bagai tu.Dia hanya berhalusinasi.Jadi dia dibenarkan duduk kat rumah.Tapi kena buat rawatan dekat hospital.

Appa tau yang perempuan tu sebenarnya nak harta dia je.Jadi appa kahwin la sebab appa tau perempuan tu boleh keluarkan sifat sebenar Youngjae.Tapi ambik masa sebab selagi appa,orang yang Youngjae sayang,ada selagi tu sifat sebenar Youngjae tak keluar.Kehadiran orang yang disayangi menghalang sifat Youngjae keluar.

Appa memang dah lama wasiatkan harta dekat Youngjae tapi dia tipu perempuan tu yang dia wasiatkan atas nama perempuan tu.Dia tau perempuan tu akan mengamuk teruk dan akan dera Youngjae.

Kejam,tapi itu je cara untuk sembuhkan Youngjae.Walaupun kena taruhkan nyawa sebagai ganti.Macam Youngjae cakap,keluarga dia pentingkan hidup berdikari.Sebab tu appa tak risau sangat kalau dia tak de,sebab dia tau Youngjae boleh hidup sendiri.

Masa perempuan tu dengan appa dekat hospital dalam wad,perempuan tu pengsankan appa dan cucuk appa dengan cecair yang melumpuhkan organ penting dalam badan appa.Cecair tu ambik masa sikit tapi tak lama.

Kehilangan appa menyebabkan sifat Youngjae makin agresif.Masa perempuan tu dera Youngjae sifat Youngjae keluar lepas tengok darah.Darah juga akan buatkan sifat Youngjae makin gian nak keluar.

Chap last ayat last ada tulis 'Akhirnya,aku tak perlu lagi bermain dengan fikiran.' bermaksud Youngjae tak perlu lagi berimaginasi untuk hiburkan diri sendiri,sebab Youngjae dah sembuh dan sifat tu dah pun hilang.

____________________________________

Haa amacam,mengarut tak hahahahaha😂

Haa amacam,mengarut tak hahahahaha😂

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Hidden Side | Choi YoungjaeWhere stories live. Discover now