Makan malam disediakan oleh ommoni sebab appa balik sebelum dinner.Kalau tak memang aku yang jadi mangsa.
Aku makan sambil menghadap appa dan ommoni.
"Ermm,appa..."
"Yes,Youngjae.Ada apa?"
Aku pandang ommoni sekilas.Nampak pandangan dia suruh aku senyap pasal benda tu.Pandangan yang tajam dan mengerikan.
"Ermm,Youngjae...Youngjae dapat nombor 1 lagi dalam kelas masa exam."
"Wahh daebak!Tahniah anak appa memang pandai orangnya."kata appa sambil menggosok kepala aku.
Bukan tu yang Youngjae nak bagitau appa.
"Hebat la Youngjae ni.Ommoni bangga dengan Youngjae."ommoni mengusap pipi aku lembut,tapi bagi aku penuh maksud tersirat.
Aku senyum kelat.Terpaksa aku tipu appa.Maafkan Youngjae appa.
Lepas dinner aku pergi ke bilik kerja appa sebab ommoni tengah basuh pinggan.Boleh aku bagitau appa apa yang dah jadi dekat aku.
"Appa,boleh Youngjae masuk?"
"Boleh.Masuk la."
Aku masuk ke dalam bilik kerja appa dan nampak appa sedang menghadap laptop.
"Appa,Youngjae nak bagitau sesuatu ni."
"Bagitau apa,Youngjae?"appa mengalihkan pandangan ke arah aku.
"Sebenarnyakan,ommoni..."
"Cerita apa appa dengan anak ni?"tiba-tiba ommoni datang entah dari mana.
Oh shit!Terpaksa aku tipu lagi.
"Sebenarnya ommoni layan Youngjae baik sangat appa.Kadang-kadang tu Youngjae nak tolong ommoni tapi ommoni tak bagi sebab tak nak susahkan Youngjae.Baikkan ommoni?"
"Baik sangat.Appa tau ommoni kamu ni memang baik.Sebab tu appa pilih dia."senyum appa dekat ommoni.
Yekk,geli aku.
"Saya bukan apa.Tak nak bagi Youngjae penat.Dia dah la baru balik sekolah.Takkan nak tolong saya pula kan?Sebab tu saya tak bagi dia tolong saya sangat."ommoni mengusap pipi aku.
Aku senyum kelat lagi.
"Ermm,appa.Youngjae masuk bilik dulu eh?Esok sekolah pula."
"Okay.Good night,Youngjae."
"Good night,sayang."
Aku keluar dari bilik appa dan masuk ke dalam bilik aku.Tak lama lepas tu pintu bilik aku dibuka dari luar.Ommoni!
"Aku tau apa kau nak buat.Kau nak mengadu dekat appa kau kan pasal benda tu?!"
"T..tak..takk.Youngjae tak mengadu pun."
Dia mencengkam rahang aku kuat.
"Aku bagi kau amaran.Sekali kau nak mengadu lagi,siap kau!"
Dia lepaskan cengkaman sambil menolak muka aku ke tepi dan keluar dari bilik aku.
Appa,sakit~😢
YOU ARE READING
[C] Hidden Side | Choi Youngjae
Misteri / ThrillerNever judge a person by their appearance.