13

87 18 11
                                    

Hari ni appa dah start kerja.Hari Sabtu so aku tak ke sekolah hari ni tapi aku bangun awal sebab nak sarapan sekali dengan appa dan tengok appa sebelum pergi kerja.

"Baik-baik ya sayang pergi kerja tu."kata ommoni sambil betulkan tie appa.Eww gelinya aku tengok nak manja bagai perempuan ni.Menyampah.

Stop Youngjae,stop.Tak baik.

"Okay.Appa pergi kerja dulu ya,Youngjae.Jangan nakal-nakal dengan ommoni.Tolong apa yang patut nanti ya?"

"Nae,appa."

Aku pergi ke arah appa dan peluk appa sebelum pergi kerja.

Kami lambai ke arah appa bila kereta appa meninggalkan kawasan rumah kami.

Bila kereta appa hilang,ommoni tiba-tiba tolak aku masuk rumah dan kunci pintu.Kunci dia letak dalam baju dalam dia.🤢

"Okay,budak.Hari ni aku nak kau buat semua kerja.Aku nak rehat lepas seminggu aku buat semua kerja rumah.Aku penat kau tau tak?"

Aku terkejut dengan perubahan drastik ommoni.

"Om...ommoni,ke....kenapa..."

"Kau ingat aku hamak sangat ke dekat appa kau tu?Aku kahwin sebab aku nak harta je.Kau ingat aku baik ke?Hahahahahaha!Silap besar kalau kau fikir macam tu."perempuan tu katawa lagi.Apa yang lawak tau.

"Dah.Pergi kemas meja makan tu.Basuh semua pinggan mangkuk yang berlambak dalam sinki tu.Aku nak kau buat semua kerja rumah bersih-bersih.Faham?!"

Tersentak aku dengar perempuan ni tengking aku.Appa pun tak pernah lagi tengking aku,apatah lagi mendiang omma.

"Tercegat apa lagi?Pergi la buat tu!!"

Perempuan tu tolak aku ke arah meja makan dan naik ke tingkat atas.

Aku dah agak benda ni akan jadi.Appa,tolong Youngjae appa~😢

Appa,tolong Youngjae appa~😢

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Hidden Side | Choi YoungjaeWhere stories live. Discover now