05

126 19 3
                                    

Vroomm!!Eekkk!!Kcakk!!Dumm!!Crutt crutt!!Tap tap tap!!

"Ehh,appa dah balik la."

Aku mengintai ke bawah melalui tingkap yang berhadapan dengan meja belajar aku.Yess,appa dah balik.

Aku berlari anak keluar dari bilik menuruni tangga dan menuju ke pintu utama yang diperbuat dari kayu jati.Besar dia boleh muat bapak gajah masuk.Besar kan?

"Appa!"

Aku menyambut kepulangan appa dengan memeluknya dan mengambil beg bimbit di tangannya.

"Appa nak apa-apa tak?Youngjae boleh buat kan."

"Appa nak air nescafe panas lepas tu nanti hantar dekat bilik kerja appa ya?"

Appa memegang bahu aku sebentar dan berlalu ke biliknya.

Aku pula berjalan ke bilik kerjanya untuk meletakkan beg bimbitnya.

Lepas tu aku ke dapur pula,nak buatkan air untuk appa.

Dah siap tu aku hantar nescafe ke bilik kerja appa.Kelibat appa aku tak nampak lagi.Tengah mandi kot.

Mug tu aku tinggalkan dekat atas meja dan berlalu ke bilik aku semula.Nak sambung buat homework lepas tu nak ulangkaji kejap.

Tengah aku syok buat homework sambil dengar lagu,tiba-tiba aku dengar bunyi ketukan sayup-sayup je.Aku pusing belakang dan ternampak appa dekat pintu bilik aku.

"Ahh,appa.Masuk la."

Appa masuk dan menuju ka arah aku yang melekat di meja belajar.

"Tengah buat apa?"

"Ulangkaji.Saja je nak self-teach nanti boleh pahamkan lagi dengan saem."

Appa mengusap kepala aku lembut.

"Bagus anak appa ni.Rajin."

"Heee~"sengih aku.

"Appa tak nak tidur lagi ke?Dah lewat dah ni.Appa kan penat kerja,rehat la."

"Youngjae tu,tak pe pula."

"Youngjae tak pe la,Youngjae tak kerja macam appa tak balik malam macam appa."

Sekali lagi appa menggosok kepala aku sambil tersenyum.

"Ye la Youngjae.Appa tidur.Youngjae pun kena tidur tau.Esok sekolah."

"Ye appa.Nak tidur la ni."

Aku mula mengemas buku-buku aku dan memasukkannya ke dalam beg.

"Good night,Youngjae."appa sekali lagi mengusap kepala aku dan mencium kepala aku.

"Good night too,appa."aku tersenyum.

Appa melangkah keluar dari bilik aku dan menutup pintu.Aku pula bersedia untuk tidur.

Aku pula bersedia untuk tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Hidden Side | Choi YoungjaeWhere stories live. Discover now