Het is bijna ramadan over een weekje in sha allah. Het uitlezen van de Quran tijdens de ramadan is misschien geen verplichte zaak voor de vastende, maar het is natuurlijk wel een goed streven om het te proberen. In de overleveringen van de Profeet (vrede zijn met hem) wordt het aangeraden om de Quran juist in deze heilige maand te reciteren en te bestuderen. Ramadan wordt niet voor niets 'De maand van de Quran' genoemd. Het is namelijk de maand waarin Allah Subhana Wa Ta'ala is begonnen met het openbaren van de Heilige Quran.De Quran kun je het makkelijkste in 30 delen verdelen (De ramadan heeft 30 dagen, al kan het ook 29 zijn) en dien je iedere dag tot het stickertje te lezen (verdeel je Quran in stickertjes zodat je makkelijk weet tot hoe ver je moet lezen, als je hem in 30 dagen wilt uitlezen, schema komt hieronder te staan). Om een vast patroon aan te houden is het misschien handig om de Quran op een vast tijdstip te lezen, bijvoorbeeld voor het bidden van het Fadjr gebed of na de aftar maaltijd wat zei zelf fijn vindt natuurlijk. Buiten de ramadan om kun je dit schema natuurlijk gewoon blijven gebruiken.
Dag 1: Soerat Al Fatiha t/m Soerat Al Baqarah vers 1 t/m 141.
Dag 2: vers 142 t/m vers 252.
Dag 3: vers 253 t/m Soerat Al-Imraan vers 91.
Dag 4: vers 92 t/m Soerat An-Nisa vers 23.
Dag 5: vers 24 t/m vers 127.Dag 6: vers 148 t/m Soerat Al-Maidah vers 81.
Dag 7: vers 82 t/m Soerat Al-An3am vers 110.
Dag 8: vers 111 t/m Soerat Al-A3raf vers 87.
Dag 9: vers 88 t/m Soerat Al-Anfal vers 40.
Dag 10: vers 41 t/m Soerat At-Taubah vers 92.Dag 11: vers 93 t/m Soerat Hud vers 5.
Dag 12: vers 6 t/m Soerat Yusuf vers 52.
Dag 13: vers 53 t/m eind Soerat Ibrahim.
Dag 14: Soerat Al-Hijr t/m eind Soerat Al-Nahl.
Dag 15: Soerat Al-Isra t/m Soerat Al-Kahf vers 74.Dag 16: vers 75 t/m eind Soerat Taha.
Dag 17: Soerat Al-Anbiya t/m eind Soerat Al-Hajj.
Dag 18: Soerat Al-Muminoon t/m Soerat Al-Furqan vers 20.
Dag 19: vers 21 t/m Soerat Al-Naml vers 55.
Dag 20: vers 56 t/m Soerat Al-Ankaboot vers 45.Dag 21: vers 46 t/m Soerat Al-Ahzab vers 30.
Dag 22: vers 31 t/m Soerat Ya-seen vers 27.
Dag 23: vers 28 t/m Soerat Az-Zumar vers 31.
Dag 24: vers 32 t/m Soerat Fussilat vers 46.
Dag 25: vers 47 t/m eind Soerat Al-JathiyaDag 26: Al-Ahqaf t/m Soerat Dhariyat vers 30.
Dag 27: vers 31 t/m eind Soerat Al-Hadid.
Dag 28: Soerat Al-Mujadilah t/m eind Soerat At-Tahrim.
Dag 29: Soerat Al-Mulk t/m eind Soerat Al-Mursalat.
Dag 30: Soerat Al-Naba t/m Soerat An-Nas.Moge Allah Subhana Wa Ta'ala ons en jou hierin standvastig houden.
Veel succes met het uitlezen van de Quran, In sha Allah gaan jullie het allemaal doen en gaat het jullie in sha Allah ook lukken!
JE LEEST
Islam Quotes & Stories Dutch
Non-FictionAs-Salaam alaikum Wa rahmatuAllaah Wa Barakaatuh broeders/zusters. In dit boek zul je alleen maar islamitische quotes en op z'n tijd islamitische verhalen vinden , Ik probeer regelmatig te uploaden. In sha Allah halen jullie hier informatie uit en...