105 Manier van kleden

148 15 6
                                    

Natuurlijk zijn er nog veel meer manieren van hoe je je moet kleden. Maar hier bespreek ik er 7 met jullie.

1: Jongens dragen geen meisjeskleding en meisjes dragen geen jongenskleding.

2: Begin je kleding aan de rechterkant aan te trekken.

3: Als je aangekleed bent, zeg dan: "Alhamdoelillaahilladhie kasaanie haadhaa th-Thauba razaqaniehi min ghairi hawlin minnie wa laa qoewwah." Dit betekent in het Nederlands: "Alle lof behoort toe aan Allah Die mij heeft gekleed met dit kledingstuk en het voor mij heeft voorzien zonder dat ik daar macht of kracht over had."

4: Wanneer je jouw kleding uit wilt doen, zeg dan: "Bismillaah."

5: Als je nieuwe kleding draagt, zeg dan: "Allaahoemma laka l-Hamdoe anta kasawtanieh. As'aloeka min khairihi wa khairi maa soenicalah. Wa acoedhoebika min sharrihi wa sharri maa soenicalah." Dit betekent in het Nederlands: "O Allah, alle lof behoort toe aan U. U hebt mij gekleed. Ik vraag u voor haar goedheid en de goedheid waarvoor het gemaakt is en zoek Uw Bescherming tegen het kwade ervan en tegen het kwade waarvoor het gemaakt is."

6: Een moslimman draagt zijn kleding niet onder zijn enkels en een moslimvrouw draagt lange kleding, zodat er niets van haar lichaam te zien is behalve het gezicht en de handen.

7: Kleding gemaakt van goud en zijde is voor de moslimman verboden en voor de moslimvrouw toegestaan.

Islam Quotes & Stories DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu