16-05-2018 of 17-05-2018 zal de Ramadan 2018 beginnen in sha Allah.
In sha Allah zal iedereen deze mooie maand mee kunen maken, en zal het iedereen in sha Allah lukken om dat het einde mee te vasten.Ik hoop oprecht dat jullie gaan vasten, ookal hebben sommige examens moet je zeker door zetten en toch vasten.
Ookal kan de tempatatuur erg gaan stijgen tijdens de maand Ramadan, geef dan niet op. In sha Allah zal jullie het lukken want jullie zijn strijder jullie kunnen het ik geloof in jullie !!!
In sha Allah kan ik ook een paar dagen mee vasten , of misschien wel de hele maand. Wie zal het weten, alleen Allah Subhana Wa Ta'ala.
Ibn Rajab al-Hanbali zegt:
مما يضاعف ثوابه في شدة الحر من الطاعات : الصيام لما فيه من ظمأ الهواجر و لهذا كان معاذ بن جبل يتأسف عند موته على ما يفوته من ظمأ الهواجر وكذلك غيره من السلف
"En één van de daden van aanbidding waarvan de beloning in de zomer-hitte wordt vermenigvuldigd is al-Siyaam (vasten). Dat komt door de dorst die men moet doorstaan tijdens de middaghitte. Daarom ging Muadh Ibn Jabbal op zijn sterfbed wenen dat hij niet meer de middagdorst zou meemaken, en zo ook anderen van de selef".ولما سار عامر بن عبد قيس من البصرة إلى الشام كان معاوية يسأله أن يرفع إليه حوائجه فيأبى فلما أكثر عليه قال :
حاجتي أن ترد على من حر البصرة لعل الصوم أن يشتد علي شيئا فإنه يخف علي في بلادكم
"En toen Amer Bin Abdul Qays van Basrah naar al-Shaam ging, zou Mu'awiyah hem keer op keer vragen wat hij nodig had. Hij weigerde iets te vragen, maar zei uiteindelijk: "Ik wil dat u de hitte van Basrah hierheen brengt zodat vasten voor mij een beetje moelijker wordt, want het (vasten) is zo makkelijk in jullie land."{"Lata'if al-Ma'arif", Blz. 272}.
__________________
Ibn Rajab al-Hanbali zegt:
نزل روح بن زنباع منزلا بين مكة و المدينة في حر شديد فانقض عليه راع من جبل فقال له : يا راع هلم إلى الغداء قال : إني صائم قال : أفتصوم في هذا الحر؟ قال : أفأدع أيامي تذهب باطلا ؟ فقال روح : لقد ضننت بأيامك ياراعي إذ جاد بها روح بن زنباع .
"Op een extreem warme dag ging Roeh Bin Zinba (rahimahoe Allah) van Mekka naar Medinah reizen. Onderweg kwam hij een herder uit de bergen tegen en (Roeh) zei: "O herder, kom met mij eten". De herder zei: "Ik ben aan het vasten". Roeh vroeg: "U vast in deze hitte?" De herder zei: "Waarom zou ik mijn dagen nutteloos voorbij laten gaan?" Roeh zei: "U hebt uw dagen inderdaad goed gebruikt, O herder, terwijl Roeh Bin Zinba zijn dagen heeft verspild".{"Lata'if al-Ma'arif", Blz. 272}.
__________________
Ibn Rajab al-Hanbali zegt:
قال القاسم بن محمد : كانت عائشة رضي الله عنها تصوم في الحر الشديد قيل له : ما حملها على ذلك ؟ قال : كانت تبادر الموت، وكانت بعض الصالحات تتوخى أشد الأيام حرا فتصومه فيقال لها في ذلك فتقول : إن السعر إذا رخص اشتراه كل أحد تشير إلى أنها لا تؤثر إلا العمل الذي لا يقدر عليه إلا قليل من الناس لشدته عليهم و هذا من علو الهمة
"Al-Qasim Bin Muhammad zei: "Aisha zou op extreem hete (dagen) vasten". Hij werd gevraagd: "Wat motiveerde haar om zoiets te doen?" Hij zei: "Zij maakte gebruik van haar dagen voordat zij zou sterven". En sommige oprechte vrouwen (salihaat) zouden de heetste dagen uitkiezen om erin te vasten, zeggende: "Als de prijs laag was, dan zou iedereen het kopen", zij bedoelden dat zij iets wouden doen dat weinigen aankonden, wegens de moeilijkheden die meekomen".{"Lata'if al-Ma'arif", Blz. 272}.
JE LEEST
Islam Quotes & Stories Dutch
Non-fictieAs-Salaam alaikum Wa rahmatuAllaah Wa Barakaatuh broeders/zusters. In dit boek zul je alleen maar islamitische quotes en op z'n tijd islamitische verhalen vinden , Ik probeer regelmatig te uploaden. In sha Allah halen jullie hier informatie uit en...