Vaarwel Ramadan, mijn pijn in mijn hart moeten wij weer afscheid nemen van de prachtige maand Ramadan. Wat heb ik van deze maand genoten Alhamdulillah. Dit was mijn eerste Ramadan ik ben Allah Subhana Wa Ta'ala dankbaar dat hij mij heeft geleid naar de islam en dat ik de ramadan mee heb moge maken als een moslima Alhamdulilah.
De ramadan was een leerschool voor vele, we hebben kennis op gedaan en hebben die kennis omgezet in daden. Omdat ze leerschool nu weg is voor een lange tijd kunnen wij gewoon door gaan met kennis op doen en die kennis daarna weer om zetten in daden. Je hebt laten zien dat jij kennis kunt op doen en daarna die kennis weer kunt omzetten in goeie daden, jij kunt dit zeker doorzetten ookal is de leerschool weg.
Jij die dit zit te lezen jij hebt de ramadan ook weer mee mogen maken vergeet je daarvoor niet Allah Subhana Wa Ta'ala te bedanken. In sha Allah blijf iedereen op het rechte pad en blijft hij zijn doelen nu ook volgen die hij voor en tijdens de ramadan heeft gemaakt.
Mijn geliefde zusters en beste broeders (als broeders dit lezen) blijf weg bij alle zaken of mensen die jou niet aan Allah Subhana Wa Ta'ala laten denken. Omring je met goeie mensen en laat de slechte achter wegen.
In sha Allah blijven jullie waken over jullie gebeden, In sha Allah blijven jullie de gebeden verrichten. Als jij eens wist hoe belangrijk het gebed is dan zou jij dr alles aan doen om nooit het gebed te missen.
Het gebed is het allereerste waarover men rekenschap moet afleggen. De rest van de daden is afhankelijk van het gebed. Anas ibnoe Maalik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: "Het allereerste waarover een dienaar rekenschap moet afleggen op de Dag der Opstanding is het gebed. Blijkt dit (het gebed) goed te zijn, dan zal de rest van zijn daden ook goed zijn. Blijkt dit (het gebed) echter slecht te zijn, dan zal de rest van zijn daden ook slecht zijn."
(at-Tabaraani en Sahih verklaard door al-Albaani)Jij hebt de ramadan dit jaar weer mee mogen maken maar wie zegt dat jij de volgende ramadan weer mee zult maken, hoeveel liggen dr al onder de grond die dachten dat ze deze ramadan meen mochten maken. Moge Allah Subhana Wa Ta'ala ons een volgende ramadan schenken.
En als laatste Eid Mubarak mijn geliefde en beste broeders, we hebben Alhamdulilah deze prachtig maand mee mogen maken en zegen deze prachtige vaarwel en in sha Allah mogen we hun volgend jaar weer mee maken. Moge Allah Subhana Wa Ta'ala jullie vasten accepteren, Moge Allah Subhana Wa Ta'ala jullie een gezegende en prachtige dag schenken, Moge Allah Subhana Wa Ta'ala onze goeie daden accepteren, Moge Allah Subhana Wa Ta'ala de overleden mensen beschermen tegen de beproeving in het graf, Moge Allah Subhana Wa Ta'ala onze zondes vergeven en Moge Allah Subhana Wa Ta'ala ons de hoogste rangen van Jannah schenken, Allahoema Ameen. 💛
JE LEEST
Islam Quotes & Stories Dutch
SaggisticaAs-Salaam alaikum Wa rahmatuAllaah Wa Barakaatuh broeders/zusters. In dit boek zul je alleen maar islamitische quotes en op z'n tijd islamitische verhalen vinden , Ik probeer regelmatig te uploaden. In sha Allah halen jullie hier informatie uit en...