#14

1.5K 93 8
                                    

,, Halte?" začal nesměle. Nevysoký štíhlý muž jedoucí vedle něj si hluboce povzdech. Horác by se nejradši neviděl.
,, Na chvilku jsem si myslel, že tě přepadla nějaká choroba," pronesl Halt s kamennou tváří. ,, Jsou to určitě nejmíň dvě nebo tři minuty, co ses ně na nic nezeptal."
Horác odevzdaně pokračoval.
,, Jedná z těch dívek," začal a okamžitě na sobě ucítil pohled hraničářových očí. ,, Měla na sobě hodně krátkou sukni."
Nastala nepatrná odmlka.
,, Ano?" pohlížel ho Halt, jelikož netušil, kam tím míří. Horác se neklidně ošil. Vzpomínka na to děvče mu znovu vehnala do tváří ruměnce rozpaků.
,, Tedy," pokračoval nejistě, ,, jen mě napadlo, jestli je to tady takhle běžné, nic víc.
Halt zkoumal vážnou mladou tvář vedle sebe. Několikrát si odkašlal.
,, Myslím, že galické dívky někdy pracují jako kurýrky," řekl.
Horác mírně svraštil čelo. ,,Kurýrky?"
,, Kurýrky. Doručují zprávy od jednoho člověka k druhému. Nebo od jednoho řemeslníka k druhému, v menších městech i ve velkých." Halt sledoval, jestli mu to Horác spolkne. Nebyl zřejmě důvod myslet si něco jiného, tak ještě dodal: ,, Naléhavé zprávy."
,, Naléhavé zprávy," opakoval Horác a souvislost mu pořád unikala. Podle všeho byl ale ochoten Haltovým slovům uvěřit, takže starší muž pokračoval.
,, A já si myslím, že v případě opravdu naléhavé zprávy musí člověk běžet. Nyní spatřil v chlapcový h očích záblesk pochopení. Horác několikrát pokýval hlavou, už mu to docházelo.
,, Takže ty krátké sukně... jsou proto, aby se jim líp běželo?" ujišťoval se. Halt na to kývl.
,, Když je třeba hodně běhat, je to rozhodně rozumnější oblečení než dlouhá sukně.

Hraničářův učeň: Ledová země

He, to by mě vážně zajímali, čím ten Horác vlastně myslí a uvažuje 😆. Opět připomínám, že když budete chtít, můžete mi napsat nějakou hlášku z Hraničářův učeň a já vám jí sem ráda dám😊. Jinak doufám, že se vám tahle hláška líbila a já se na vás těším u další 👋

Hraničářův učeň - hláškyKde žijí příběhy. Začni objevovat