11 ; roadrun

158 13 0
                                    

+

" ok dimaklumkan harini bahawa
sekolah kita yang cantik lagikan
menawan ni nak adakan satu
pertandingan ' roadrun ' , I rasa you alls tahu semua rules untuk game ni.
siapa yang dapat first place , akan
ada hadiah yang memeranjatkan .
so amaghi la kita bermulaaaa !! "


suara pengetua jung jelas didengari diseluruh pelusuk sekolah , mana
tak nya . mikrofon sengaja didekatkan dengan bibir dia , saja
jerit supaya murid semua dengar . tapi macam melebihi had pendengaran pulak . joon dan rakan yang lain setia berdiri di tapak perhimpunan .

nasib lah pagi tu tak panas terik ,
kalau tak mahu joon humban pengetua jung sebab seksa anak murid tanpa belas kasihan . hanat
punya pengetua ! joon menyerabutkan rambutnya bila dengar pasal sukan yang akan dijalankan sebentar lagi . memang joon atlet yang hebat , tapi dia malas nak tanding dengan budak sekolah .

dia rasa tak cool lawan dengan classmate lain . nanti orang kata dia hebat pastu semua duk bukak cerita pasal joon atlet yang menjadi harapan sekolah . aish memang tak lah kalau joon nak jadi bahan topik untuk makcik bawang .

" weh , aku nampak jungkook . "
jaemi mencuit bahu joon , sengaja dia bagitahu joon sebab jungkook dari tadi macam tengah perhati joon.  jaemi pun naik seram tengok mata jungkook yang mencerlung tajam ke arah joon .

" .. biarkan mamat ais batu tu , malas aku nak layan dia . " joon bersuara sejenak lepas mata dia turut memandang ke arah jungkook yang duduk dengan geng hanat nya . tangan jungkook sengaja diletakkan dalam poket seluar sukan.  baju rumah sukan berwarna biru sengaja dibiarkan tak ber tug - in , acah cool cenggitu lah .

sebentar itu , murid lain bersorak apabila pengetua dan pak guard membuka pagar sekolah menandakan roadrun bakal bermula . joon dah siap sedia nak lari , jaemi pun apa lagi ikut rentak kawan jelah yang mampu sebab dia bukan kuat mana pun dalam sukan berlari ni.

" joon , jangan tinggal aku do . aku tahu la kau lari macam kerbau nak dapat kain merah — k takde kena mengena hehe " jaemi tersengih seperti kerang wangi . ada ke kerang wangi ? tak pernah dengar punn.

" iyee , aku takkan tinggal budak bawang aku nii . " sengaja joon kepitkan kepala jaemi di ketiak nya.  dah sifat pun nama tomboy , memang tak lah nak berlembut .

" oOII ! BUSUK KEPALA AKU JOON !! " jaemi menjerit kuat disebalik ketiak joon .

" oi yang disana tu
taknak lari ke apa ? ke nak saya
yang larikan kamu ?! " suara cikgu kim mula menjerit sebab orang
lain dah start , cuma joon dan jaemi
dan geng bts , ceh berlagak taknak lari je tu. 

" jom jom , kang nanti berselisih
dengan geng hanat tu . dahlah jungkook dan jimin dari tadi pandang
kau joon . "

" jungkook , and jimin ? gila ke " joon memusingkan kepala ke belakang untuk tengok geng bts dah pergi ke belum.

DENG !!

jJungkook dan jimin serentak pandang joon ! dahla dedua hot stuff , hensem pulak tu.  lagi lagi jimin sunbae , rambut hitam dibiarkan serabut dekat dahi . ya tohann joon tak kuattt !!

" khaja ! " joon mula berlari bersama jaemi . geng hanat dibiarkan di belakang . at the same time ;

" kook , joon tu single lagi kan ? " jimin mula bersuara lepas tengok joon dan rakannya berlari meninggalkan sekolah .

mamat ais batu ; jjk [전정국]Where stories live. Discover now