18 ; lopak air

144 16 1
                                    

+

joon's -

" haih tak pasal pasal aku kena jalan kaki harini aduh. kenapa takde putera raja ke yang tolong hantarkan aku pergi sekolah haa kan best gituw ."

kakiku setia berjalan sambil aku membebel sorang sorang . ha kalau ada orang kat sini komfem dia kata aku gila, ayy orang secantik aku takkan gila cuma aku gilakan jungkook- eh hehe ter over pulak

saat aku jalan di tepi , eh ada pulak eh lopak air kat sini. bukan semalam tak hujan ke? ke aku yang tidur mati? eh tak tak aku yakin semalam tak hujan. entah entah tu air kencing ah bodohnya fikiran aku !

" waste it on mehh waste it on mehh tell me why not uuuuu ."

sedang aku bergembira menyanyi melalak lagu fav aku dia tepi jalan yang sendu ni. haa kau tengok apa jadi

SPLASHH !!

air sejuk menyapa seluruh badan aku eh kau gila seluruh badan kau ingat ni shower rumah kau semua nak bersiram ah takde takde .

bila aku angkat kepala , watafak men ?! kereta hanat mana pulak langgar lopak air ni. halah kau dah buta sangat ke sampai tak nampak aku yang comel ni berjalan tepi ni hadu.

" WOI PAKCIK TUA KAU KELUAR SEKARANG DARI KERETA BURUK KAU TU EHH BAJU AKU BASAH NI SETAN !" tangan aku mengibas baju aku di bahagian perut yang sudah lenjun akibat air lopak euw kotor la hanat

" hahahahha eh apa? pakcik kau panggil aku? eh sorry naik lori makan kari sikit eh, kereta aku kemain lawa kau kata buruk? " suara garau menyapa gegendang telinga aku yang kiyot eh

mata aku terus membulat sampai nak terkeluar hey kau melebih pulak , WEH APA DIA BUAT KAT SINI WEH ?!

WEH TOLONG AKU ?!

KENAPA DIA TERLALU KACAK ?!

KENAPAAAAA ?!!

K AKU KENA ACAH COOL CHILL SAPKOK LU FUH --

" hoi kau memang buta ke apa hanat? kau nampak tak yang kau langgar lopak air tu sampai merecik kena baju sekolah aku ? ha juon jungkook ? " kata aku sambil tangan ku sempat mengflip ke arah muka dia . hoho rambut aku bau strawberry kopetau!

" hmmm sorry lah ye aku 'ter'sengaja hahahaha ciao ! " terus lelaki juon tu berlari masuk kereta mewah dia dan terus blah. bapak dia la mentang mentang kereta mewah kaya raya kau senang je eh langgar air habis merecik hanattt !!

takpe takpe nasib crush-- kalau bukan nama crush dah lama aku penyek penyek kan muka dia pastu masak biar jadi lempeng hangus . takguna punya jantan haihshsbsbbs !!

" apalah nasib jalan kaki alone je pastu merecik air hanat tu kena aku . sejuk bodo sejuk dah la musim sejuk nak dekat babi anak jeon. "

kedua belah tangan aku peluk tubuh dan meneruskan perjalanan ke sekolah. haih ni kalah cikgu tanya kenapa lambat aku cakap jelah kucing aku beranak boleh la selagi alasan logik .

" kau tunggu kau anak jeon jengkuk akan aku pastikan dendam aku terbalas. eeee rambut aku basah laa ee setan kau A-ACHOOM !! HUAAA OMMA SEJUKKK !! "

+++

no one pov-

" hoi jungkook kau senyum senyum ni kenapa? apa yang happy sangat , selalunya kau tak macam ni kan geng ?" kata jimin sambik matanya tak lepas pandang jungkook yang tengah senyum.

" haah kook, kau datang datang sekolah terus senyum apa cerita ni bosskur? "

" ah kau jangan nak bosskur bosskur sangat la hanat apa kau pikir bila cakap ayat tu kau nampak cool gituw ha jhope ?" marah lelaki yang berbibir tebal muka ala ala babyface sikit sapa nak dia pm saya hoho .

" eh tak sekarang ni topik senyum ke topik bosskur korang tu? haih aku dari tadi pening dengan budak jungkook ni. baik kau citer sekarang kalau tak aku bakor boxer kau. CERITAA !! "

" hahaha kook senyum salah kook dingin salah. kenapa pun kalau aku senyum hyung hyung sekalian? " ucap jungkook sambil tangannya bermain dengan air tin coca cola. uuu hensem siut.

" tak, cuma kitorang pelik. selama ni kau takkan bercakap lebih sepatah ni dah berpatah riuk aku dengar. pastu tersengeh sengeh macam orang gila . haih pelik pelik. " kata taehyung. yang lain semua mengangguk setuju.agaknya jungkook kena sampuk hantu la tu.

" dia jatuh cinta la tuu yang korang ni lembab sangat kenapa otak loading haa tula masa kecik minum susu kerbau kan otak dah macam kerbau aku tengok. " haa sekali ayat yoongi terpacul juga keluar dari mulutnya. berbisa beb ayat dia semua savage belaka.

" WEH KOOK BETULKE KAU JATUH CINTA KENAPA TAK JATUH BANGUNAN JE EH-- "

" KOOKKKK SANGGUP KAU MENDUAKAN HYUNG !! "

" AKHIRNYA, AKU INGAT KAU SEJENIS SELAMA NI HOHOH . "

manakala si jungkook masih tersenyum tanpa menghiraukan hyungnya yang gila meroyan. betul mungkin apa yang yoongi kata, mamat ais batu kutub utara yang dulunya dingin sudah kembali cair dan mampu tersenyum. semuanya disebabkan baek joon .

tanpa jungkook sedar, jimin dari tadi memandang sinis ke arah jungkook. mungkin jungkook dah mula sukakan joon , aku dulu minat dia bukan kau so joon aku punya! sempat jimin monolog di dalam hatinya yang membara woooo fireeeeee bultorene !!

+

aku buat short story jela malas pepanjang bukan ada orang vote pun eheks :)

mamat ais batu ; jjk [전정국]Where stories live. Discover now