19 ; berkhemah

139 13 0
                                    

+

author pov♡

" berkhemah berkhemah berkhemah sama si nopal si nopal si nopal anaknya bahenol,bahenol bahenol bahenol bahenol-- "

" yeeeeeeihh !! " sambung joon dengan gembiranya. barangkali lagu tu dah tersebar satu dunia sebab tu dia sukarelawan menyambung lirik lagu jhope.

" hoi bahenol, pergi tak perkhemahan yang cikgu kim anjurkan tu? mustahil kau tak pergi,hutan kan tempat kau haiwan EHE." balas jhope sambil berjalan mengiringi joon.

" eh, iyalah ngapain gue tidak teringat sama itu anjuran yaa? EHE ..."

" setan, kau jangan nak jadi kaum cute girl eh aku sepak sepak bontot kau kang. jawab betul betul la hanattt ." jhope menggoncang lengan joon yang berjalan disebelahnya. apa kena dari tadi jalan je ni? memang dalam chap ni jalan je eh?

" hm, aku malas nak layan kuda macam kau. haih kau kenal kan perangai aku, sudah semestinya aku malas tahap gaban kau tahu. eii tak penting la nak berkhemah sama si nopal ni. baik lagi kalau aku tidurrr kat rumah pergh dengan aircond on the spot kena dekat muka aku. best weeeh "

jhope hanya menggelengkan kepala. memang sah dia ni anak dara pemalas, harap muka je boleh tahan tapi perangai haktuih!

" tapi kalau aku, vernon dengan kawan aku yang lain pergi kau tak kesah kan? kau series nak melepak dekat rumah sepanjang hari tak mandi mandi? seriESS ?! "

" yeeeeelah hanat berapa kali aku nak bagitahu ni kuda? haish dah ah baik kita cepat kalau tak haa mampus kau kena bantai dengan cikgu bi ." lantas joon menarik tangan jhope dan melajukan langkahnya.

" yAH YAH !! laju laju nak gi ane, nak gi ane pun tak oleh ! gi ane pun tak oleee !! "

" DIAM HANAT LAGI LIMA MINIT BODO BI NAK STARTTT !! "

+++

" yah jaemi, kau kenapa ni berkepit celah ketiak aku hanat? kau nak mengawan pun agak agak ah dalam kelas ni seitonnn ." joon menolak jaemi yang dari menghimpit joon.

" pale hotak kau mengawan,pikir aku haiwan ke eleh ."

" kau memang haiwan hanat, haiwan liar." joon sempat menjeling jaemi disebelahnya. memang perangai jaemi harini lain. dia sendiri tak tahu kenapa dengan kawannya tu.

" tak aku berkepit dengan kau ada sebab joon. kau jangan pikir aku nak berlgbt eh dengan kau hell no !! "

" ha apa sebabnya ceritalah,aku ingat kau dah simpan niat nak berlgbt dengan aku ehe hahahahah ."

" kan pasal cikgu kim anjurkan perkhemahan untuk kita kan, aku dengar gossip makcik bawang kelas ni diorang cakap jungkook dengan geng bts dia tu ada weh dekat perkhemahan tu nantiii ! gosh aku tak sabar nak tengok jin sunbae auCH ."

jaemi meletakkan tapak tangannya diatas dadanya tanda dia berdebar. eleh setakat senior jin yang tak hensem tu,hensem lagi jungkook aku heh. sempat joon bermonolog didalam hatinya.

" jadi kau pergi tak joonnn ? jebal cakap ya , jebal jebal jeballl joon ."

" tak, aku malas."

terbuntang mata jaemi lepas dengar sepatah dua kata joon. hancur niat jaemi bila nak mengusha jimin sunbae waktu perkhemahan nanti.

" yah baek joon, kenapa kau tak eksaited pun bila aku sebut nama jungkook sunbae? ada masalah ke weh, kalau ada please share dengan aku... "

joon hanya memandang jaemi dengan pandangan kosong. masalah mana pulaknya. nak cerita pasal jungkook sunbae? heh memang taklah. dah la semalam kemain dia langgar lopak air sampai lenjun baju joon kena tempias lopak air tu.

" takde masalah pun, kau takyah risau ah. "

jaemi hanya mengangguk lantas kepalanya terus menghadap ke hadapan dimana cikgu han sedang mengajar subjek english .

bukan apa cuma kalau dia pergi perkhemahan tu, dia malas nak bertemu dengan crush takguna tu. ada je benda nak buat joon sakit hati. sebelum ni takda macam tu, selalunya jungkook akan berjalan melepasi joon macam stranger , tapi lepas je dare hanat tu muncul jungkook terus berubah.

lagi menyampah rasanya kalau perangai jungkook macam tu. dingin, jahat,badboy ergh semuanya pada jeon jungkook.

kenapalah joon boleh sukakan lelaki yang hanat macam tu. kalaulah dia boleh sukakan taehyung sunbae ataupun jimin sunbae sudah pasti hidup joon akan bersemut setiap hari. mana tak, seluruh murid perempuan disekolah ni menggelar mereka sweet talker berbanding dengan jeon jungkook, hanya segelintir murid sahaja menyukai dia.

jungkook pula dianggap sebagai lelaki hati beku, mamat dingin, semua mengikut sifatnya. cuma sekarang baru teserlah perangai badboy dia. nasiblah kau joon.

+++

lepas ni limit perkataan akan dependekkan
sampai 700 words je.

enjoy reading okay♡

mamat ais batu ; jjk [전정국]Where stories live. Discover now