20 ; paksa atau rela?

117 14 1
                                    

+

jaemi hanya memandang rakannya, joon yang sedang mengelamun tak ingat dunia. cikgu mengajar dekat depan, tapi murid dia yang seorang ni entah kemana otak dia pergi. barangkali, bukan didalam kelas ya.

" yah joon, kau memang taknak ikut ke pergi berkemah tu? kau tak kesian kan aku ke pergi sorang sorang takda member. ada member, tapi member macam tak wujud. peciter weh? " jaemi menggoncang perlahan lengan kanan joon. agak agak kalau dia goncang kuat kuat, mati pulak jaemi kena lambung dengan joon.

joon hanya mendengus geram melihat tindakan gila jaemi. berapa kali nak cakap yang dia takkan pergi perkhemahan bodoh tu? dah la ada malaun takguna tu sekali. hish!

" joonnnn , jebal cuma kalini jeee aku harap kau dapat dengar cakap akuu. weh tahun ni la kita kena aktif dalam bidang cenggini. kopetau? jenis yang suka melepak membesarkan badan adala. hanat aku sesorang kau tak kesiankan aku kan. hmm no more kasih sayang for you ! "

jaemi terus memasamkan muka. mungkin dah tawar hati nak pujuk joon yang sememangnya hati keras macam batu. tulah kutuk lagi jungkook mamat ais batu la batu tu la ni la. haa sekali hati dia sekeras batu belah batu bertangkup.

joon hanya memandang wajah jaemi yang seakan akan merajuk. hmm rasa kesian pulak dibiarkan jaemi tergantung sepi kesunyian dekat perkhemahan nanti. nanti sapa nak sembang dengan dia? melainkan jhope dengan dirinya saja yang rapat dengan jaemi.

lalu joon melepaskan keluhan, dia memegang tangan jaemi. serta merta jaemi mengangkat kepalanya lalu dipandang muka joon dengan riak wajah keliru. keliru sama ada joon mahu menyerai EH tak, joon mahu setuju atau tak.

" .... kau kenapa touch touch tangan fab aku
ni? "

" yelaah aku setuju untuk pergi berkemah sama si nopal kau tu. hm dah kau pergi mintak surat kebenaran kat cikgu. aku tunggu kat kelas je. palli ."

tersenyum sampai ke telinga jaemi bila joon tibe je nak pergi. ni mesti ada udang disebalik mee goreng ni... takkan setuju tibe tibe pulak?

" tapi jaemi, hehe aku nak kau belanja aku susu pisang kat acik kantin. seminggu empat kali aku nak siot haa tulah kau memaksa maksa aku pergi ikut kau cis. " joon mengflip rambut panjangnya kebelakang. acah cool pulak dah.

ternganga jaemi seketika. kau gila? susu pisang kiranya macam rm1.50 ni nak sampai empat kali? haa kau kira ah sendiri jumlahnya rm1.50 darab 4 hak ala aku malas nak pikir pasal math bagai hancus hatiku bila memikirkan math aku gagal pergh menusuk jiwa kalbu beb. eh tersasul pulak.

" wah wah wah, nak sampai empat kali dalam seminggu. apa kau ingat aku cop duit nak belanja kau. aku nak kumpul rm1 sehari pun teragak agak nak beli makanan ke taknak. kau tau kan aku ni jenis pemboros . hanad joon "

" oklah , rasa tak jadi pulak nak pergi perkhemahan ni hmm best nya esok boleh tengok kdrama sampai pagi wuhuu . " joon meletakkan telapak tangannya didada.

" yah yah ! okay okay . cool aku belanja kau hanat. hak alah acah acah taknak pergi pulak . aku hempuk jugak kau dengan kerusi meja pintu semua ni , patah riuk kau kang. "

" eh minah, kalau kau buat aku patah riuk sapa nak teman kau pergi perkhemahan tu ha ? haa jawab lo njir . " joon menjegilkan matanya. eyy ni boleh jadi macam dekat mahkamah ni lawan mulut pulak dah aih.

" hmmm yelah yelah , kau menang aku kalah. untuk kau semua 'ya' hmm ."

joon hanya ketawa kecil. hmm sehari tak perang mulut tak sah, cuma kalau gaduh pun tak sampai sehari mesti dah berbaik. dah macam adik beradik aku tengok.

+++

" yah jeon jungkook anak pak jebon mangkook ! kau pergi kan esok? " taehyung yang berjalan disamping jungkook yang sentiasa berjalan straight no belok belok bertanya dengan teruja.

" kalau aku tak pergi pun, kenapa? "
jungkook membalas dengan dingin. muka dingin suara dingin. jangan pelukan pun dingin sudahla selalunya orang kata 'pelukan dia membuatkan aku berasa hangat' astagaa.

" oi, ini tahun last kita kat sekolah ni tahu? lepas ni takda dah nak merasa tidur dalam hutan haa melainkan kau tu haiwan. sebab haiwan tidur dalam hutan en hekhekhek ." ketawa taehyung hanya diabaikan oleh jungkook .

langsung dia tak berminat dengan segala perkhemahan dalam hutan . nanti mesti banyak nyamuk, lepastu mandi berebut rebut ah semua jungkook tak suka! jungkook suka orang yang baca cerita ni jee ehek ♡

" jungkook-ah aku dengar cerita budak yang kau pernah rawat dia dekat bilik kesihatan tu kan dia pun ada esok . kawan rapat dia paksa dia pergi do. bukan budak tu hati kering jugak ke sanggup eh dia tidur dalam hutan." kata taehyung seraya menyebak rambutnya yabg tebal kebelakang pergh hensem do 😍

langkah jungkook terus berhenti tatkala mendengar bait bait perkataan yang keluar dari mulut taehyung. betul ke budak kentang tu ada esok? kenapa dia pergi? semua persoalan tak terjawab malah muka jungkook terus shook habis .

" ... kau jangan buat cerita tae... " suara jungkook cuba kawal habis habisan . tak nak kantoi .

" aik betula aku cakap ni. budak budak yang aku kenal i mean junior kita semua cakap dekat aku . ada sorang lagi nak daftar masuk, so budak tulah kan yang kau rawat? betulkan? "

jungkook hanya diam. dalam diam dia cuba menahan senyuman kecil yang terbit dibibir merahnya. entah kenapa dia rasa gembira bila tahu joon akan ada esok.

lalu dia meninggalkan taehyung dan menuju ke bilik guru. taehyung yang terpinga pinga hanya memandang kelibat jungkook didepan.

" YAH JUNGKOOK NAK PERGI MANA? "

" isi borang ! "


+++

cliche bukan? heh 😏
new update dari sis, enjoy reading
dan tolonglah rajinkan jari untuk menekan
bintang dibawah yini
im begging uolls ♡

mamat ais batu ; jjk [전정국]Where stories live. Discover now