Semasa aku tekun membaca buku,tiba-tiba kerusi di depan di tarik oleh seseorang
Aku pun terus mengalihkan pandangan ke depan untuk tengok siapakah gerangan yang mengganggu kekhusyukan beta ini!
'WHAT! Faiqal?Kenapa dengan dia ni tetiba duduk tempat semeja dengan aku? Sakit ke apa?'soalku sendiri
Tanpa membuang masa, aku terus berdiri namun Faiqal memberikan aku pandangan tajam
"Duduk"arahnya dengan suara tegas
Aku ikutkan je arahan dia ni kang kau kena dengan dia,lagipun dia ni mana boleh percaya devil sekolah ni lah kan.
Aku terus duduk dan sambung membaca buku,dia di depan aku endahkan.
Suasana antara kami hanya sunyi sepi hanya bunyi air-cond je yang boleh didengari lagipun ni library bukan pasar ikan.
Tiba-tiba faiqal memecahkan kesunyian tadi.
"Aku nak kau ikut semua arahan aku,kalau tak siap nak kena dengan aku atau bersiap-sedia kena buang sekolah"kata-kata faiqal membuatkan aku rasa nak cekik je anak teruna orang ni
Suka sangat nak ugut aku eyyyy!walaupun first time.
"Kau dengar tak" soalnya dingin
Aku mahu tak mahu hanya menganggukkan kepala
Aku nampak dari sisi faiqal dan senyum sinis,apalah rancangan dorang nak buli aku lagi kali ni.
"Aku nak kau jadi fake girlfriend aku"
***********
IRFAD FAIQAL
"Aku nak kau jadi fake girlfriend aku "sejurus aku menghabiskan kataku.
Aku terkelu, kenapa dengan aku ni?bukan ke sepatutnya aku cakap yang aku hanya nak dia ikut aku kemana-mana je.apa yang aku mengarut ni!?.
Haih! Nilah bila otak dengan hati tak bekerjasama lain nak yang nak dicakap,lain pulak yang nak disampaikan.
Aku nampak budak nerd tu dah melopong. Terkejut kot aku suruh dia jadi fake girlfriend aku.
Tapi ni faiqal lah takkan ada yang tolak punya. Bangga sikit dapat jadi orang handsome ni.
Aku tersenyum senget dengan ayat aku sendiri
Tiba-tiba bunyi kerusi seperti orang di depan aku ni berdiri.
"Maaflah ya Faiqal dan terima kasih dengan tawaran kau tu tapi aku tak berminat nak jadi girlfriend atau fake girlfriend kepada kau"katanya dengan nada hampeh..
Aku terkedu. Aku offer dia tolak?heh, perempuan lain berlambak nakkan aku tapi kau tolak mentah-mentah,kalau bukan sebab dare tu takdenya aku buat ni kat kau. Nerd tak sedar diri.
Aku nampak devil boys hanya menahan gelak dari tadi.Faham sangatlah tu dengan situasi aku sekarang ni.
Tiba-tiba aku rasa panas pulak, tanpa menoleh ke arah devil boys aku terus mengejar langkah budak nerd tadi.
YOU ARE READING
The Badboy's Soulmate! [C]
Teen Fiction"Ok aku terima challenge kau fan! Setakat perempuan hodoh macam tu senang je nak dapat dan buang"- FAIQAL "Maaflah ya Faiqal dan terima kasih dengan tawaran kau tu tapi aku tak berminat nak jadi girlfriend kau!"-ZAFRINA "Rina ikut a...