☀07

56 9 0
                                    

Lee Harin's POV  

setelah selesai mengemas rumah, aku hempaskan punggungku di atas sofa empuk yang terletak di ruang tamu ini.

aku tengah tunggu daehwi balik sekolah dia ni, dan lagi satu . . .

harini omma dengan appa aku balik rumah. tadi omma ada call aku, dia kata selesai je kerja appa dekat sana, diaorang terus bergerak balik.

ha, tiga minggu kut diaorang kat jepun sana. kau fikir apa ? ;)

dan daehwi dah habis exam dah pun. tetap tak balik. kesian hwi. dia pernah kata dia nak keluar dari rumah kan kalau omma appa aku tak balik ?dia memang nak buat haritu tapi aku dah halang dia.

klekk ( sound effect memang musnah )

aku toleh kearah pintu. daehwi dah balik. aku lihat muka dia muram je. ada masalah ke ?

" eoh? daehwi, kau ok ? " tanyaku sebaik melihat daehwi melabuhkan punggungnya di sebelah aku.

dia jatuhkan kepalanya di atas bahuku. tak lama lepas tu, dia menangis.

" eh, daehwi ? gwenchana? kenapa tiba-tiba menangis ni ? " soalku lalu mengusap lembut rambut daehwi.

" kakak... a-aku ga--gal ujian mathematics, isk .. isk .. ma-macam mana k-kalau omma appa marah aku ? isk.. isk.. a-aku ta-takut.." tersedu sedan daehwi menangis di bahu aku. pipi dia dah basah dengan air mata yang laju mengalir.

aku peluk dia, dan aku usap belakang badan dia. biar dia rasa tenang sedikit.

" shh .. hwi, dalam hidup ni, mesti ada gagal dan berjaya. ada turun naik. jadi disebabkan hal itu, kita kena usaha lebih lagi untuk berjaya. sesungguhnya, kejayaan bermula daripada sebuah kegagalan. kau gagal sekali tak bermaksud kau gagal selama-lamanya. if you want something, you fight for it. kalau hwi rasa hwi gagal kali ni, takpe. at least, hwi dah usaha sehabis mungkin. and I know, you are a smart boy. takkan adik aku yang comel ni nak terus mengalah macam tu je, kan ? " kataku memberinya semangat. dia kelihatan mengelap air matanya. kemudian dia tersenyum dan berkata

" kakak, terima kasih sebab ada dengan aku setiap masa. hwi sayang kakak sangat-sangat ... " katanya lalu dia mencapai kedua-dua tanganku dan dia menggenggam tanganku lalu di angkat tanganku ke udara bersama tangannya

" ... hwi akan bangun dan usaha untuk berjaya dalam ujian matematik seterusnya dan kehidupan hwi. fighting ! " kata daehwi lalu dia memelukku. erat.

aku hanya mampu tersenyum dan membalas pelukannya.

🌻🌻🌻

aku melajukan langkahku untuk ke kedai 7 eleven. aku nak pergi beli ice-cream magnum , ramen , ice-lemontea, keropok, panadol dan banyak lagi untuk aku dan daehwi.

hehe, jangan tanya kenapa banyak sangat makanan aku nak beli. aku malas masak tengahari ni, daehwi pun tak kisah jadi aku hanya buat keputusan untuk beli di 7eleven sahaja. sebab sini je dekat dan aku dah biasa. jalan kaki pun boleh sampai sini.

setelah hampir 7minit berjalan, akhirnya aku sampai di depan kedai 7eleven ni.

" annyeonghaseyo" kata aku selepas masuk kedalam dan aku terus bergerak untuk mencari makanan-makanan yang aku nak beli tadi.

[OG] 7E + woojinWhere stories live. Discover now