•Lee Harin's POV
Aku memegang dadaku. berdegup laju sangat. nak tahu sebab apa? aku sedang berjalan berduaan dengan woojin dekat shopping mall. dia ajak cari barang kahwin.
" Eh, Harin. Kau okay tak? " soal Woojin yang tiba-tiba berhenti di hadapan sebuah kedai emas. Nak beli cincin eh?
" Ha? Tak— ha ye aku okay je hehe " jawabku gelabah. Kalau salah jawab ni, mesti dia tanya sebab apa tak ok haduhai.
Woojin tersenyum kemudian menarik lembut tanganku memasuki ke dalam kedai emas tadi. Wah! Kedai emas je besar semacam ni.
Aku terpegun, terpesona dan ternganga. Ok hahahaha
" Haih, kalau ye pun teruja. Kawallah mulut tu sayang " Woojin mengusik aku lalu tertawa kecil saat melihat mukaku berubah. Tahan malu ni oi. hahaha
Dia— did he just call me 'sayang' just right now ?
" Now, cepat pilih cincin. Banyak lagi kedai kita kena singgah ni " kata Woojin. Aku sekadar menjelingnya yang duduk disebelah aku. Aku menunduk untuk memilih mana cincin yang menjadi pilihan hati.
" Aku rasa yang ni sesuailah untuk kau " kata Woojin sambil jarinya menunjuk kearah cincin yang dipilihnya.
Aku ternganga memandang pilihan Woojin tadi. Sumpah yang tu cantik tapi harga pun boleh tahan cantik jugak hm.
Pekerja itu lantas mengeluarkan cincin yang dimaksudkan oleh Woojin tadi dan menghulurkannya kepada Woojin. Woojin memusingkan tubuhnya kearah aku lalu mencapai jari manisku dan menyarungkan cincin tersebut.
" Wah! muat-muat lah " kataku teruja. Aku pandang wajah Woojin, dia tersenyum lalu kembali menghadap pekerja yang berada di hadapannya itu. Aku mencabut kembali cincin itu dan berikannya pada pekerja tadi. Dia tersenyum sebelum beredar ke bahagian kaunter untuk sesi pembayaran.
Aku bangun dan mengekori langkah pekerja tadi, begitu juga dengan Woojin. Dia mengeluarkan dompetnya dan membuat pembayaran.
Usai membuat pembayaran, kami beredar keluar dari kedai itu dan berhasrat menuju ke butik pengantin pula untuk fitting baju pengantin.
Weh, sungguh aku rasa bahagia.
🌻🌻🌻
Aku berjalan menuju ke arah tempat dimana Woojin sedang duduk. Dia menunggu aku yang meminta diri ke tandas sebentar tadi.
Kami dah siap fitting baju pengantin dah!
" Eh? Dah sudah ke? Jom balik " katanya yang baru sahaja berdiri. Dia mencapai beberapa beg kertas berisi barang perkahwinan kami. Aku mengambil lagi beberapa beg kertas.
Sedang aku dan Woojin berjalan menuju ke arah lif, aku terlanggar seseorang. Habis beg shopping yang aku pegang tadi selamat mendarat di atas lantai shopping mall ni.
Aku bangun dan menepuk sedikit bajuku supaya kembali nampak bersih dan kemas. Beg-beg tadi sudahpun Woojin ambil dan memegangnya untuk aku.
" Eh! Sorry! Really sorry! Memang I tak sengaja tadi ! " kata wanita yang melanggar aku tadi. Dia tertunduk-tunduk meminta maaf kepada aku. Dia kemudian mengalihkan pandangannya ke arah Woojin.
Jelas sekali dia terkejut, begitu juga dengan Woojin. Apa yang terjadi ni?
" Eoh? Woojin-ah? "
🌻🌻🌻
hehehe kekurangan idea pulak sia malam ni ") mohon abaikan segala keklishe-an yang berlaku :^) mekasih!
nak mention member tapi pakcik oren ni buat hal pula malam ni ") memang menguji kesabaran betul eey tapi takpela, aku harap member aku aka reader setia aku ni notice chap ni HAHAHA ❤🌞
jom join grup wasap ! hehe and ya harini aku kasi double update yay
YOU ARE READING
[OG] 7E + woojin
Teen Fiction" jebal, kahwin dengan aku. aku merayu " " kita kahwin bukan atas marriage contract " + semuanya bermula daripada pertemuan di 7Eleven / On going / --- © litjeon- #278 teen fiction-1/5/18 #792 teen fiction- 4/5/18 #820 teen fiction- 5/5/18 #134 te...