Park Woojin's POV
nak tak nak, aku terpaksa pergi rumah si daehwi ni juga. ada benda penting yang aku nak minta tolong dari dia dan kakak dia.
aku terpaksa, ok. nanti aku jelaskan apa yang berlaku sebenarnya.
" daehwi, izinkan aku pergi ke dapur kejap. aku nak pergi tandas. tandas kau dekat dapur kan ? " tanya aku meminta kebenaran tuan rumah.
daehwi memandangku kemudian mengangguk laju tanda dia mengizinkan aku tumpang tandasnya.
aku pun berlalu ke tandas dengan pantas. setelah nampak kelibat kakak daehwi yang sedang menyediakan makanan itu aku berhenti seketika.
" ehem ehem ! urm, harin. aku tumpang tandas ya " tanyaku lalu berlari masuk kedalam tandas tanpa menunggu jawapan dari dia.
setelah selesai membuang hajat kecil, aku membasuh tanganku di sinki yang terdapat di luar tandas tersebut. sempat aku toleh memandang kearah harin.
" harin.. aku nak bercakap sikit dengan kau ni. aku tahu benda ni mengarut tapi please datang jumpa aku dan kita bercakap " aku berterus terang. sebenarnya itulah agenda aku datang ke rumah daehwi ini. shift aku dah tamat sebab dah tengahari. harini aku shift tengahari.
" huh ? untuk apa pula ? kita tak ada apa -apa kaitan pun " tanya dia meminta penjelasan dari aku. ok meh sini aku nak bercakap sikit.
" aku tahu kita bukan siapa-siapa. tapi aku perlukan pertolongan dari kau. mungkin dari daehwi sekali. aku harap kau sudi tolong aku. jebal " kata aku sambil melipat lengan bajuku yang sedikit labuh.
harin memandang aku dengan dahinya yang berkerut. dia mesti tak dapat tangkap lagi ni. haih susah betul nak faham.
" takpelah kalau kau tak sudi nak datang jumpa aku. tak apa aku faham kau memang tak sudi ;) " kata aku meraih simpati darinya.
dia pandang aku lalu mengeluh berat.
" haih. baiklah. tapi aku tak janji aku akan tolong kau. aku akan cuba pertimbangkan permintaan kau nanti. dan bila kau nak jumpa aku ? " soal harin. aku menghembus nafas lega setelah mendengar jawapan harin tadi.
" baiklah. malam ni kita jumpa dekat sungai han " kata aku lalu menunduk sebelum berlalu ke ruang tamu semula. sungguh mula-mula aku buat semua ni atas dasar terdesak tapi tak apa, sebab harin semua ni dah jadi ikhlas dari hati.
aku boleh lembutkan hati dia untuk tolong aku !
cuma sekarang ni yang jadi masalah,
daniel sahaja.
dia.. dia taruh hati pada lee harin.
aku kena berterus-terang dengan daniel selepas aku bercakap dengan harin nanti. aku pasti daniel tak apa-apa dengan keputusan aku. harap begitulah.
🌻🌻🌻
Lee Harin's POV
aku sekarang sedang tunggu ketibaan omma dan appa di balai ketibaan bersama daehwi. jam rolex yang aku pakai pada tangan kananku dikerling sekilas. jam sudahpun menunjukkan pukul 4:30 petang.
YOU ARE READING
[OG] 7E + woojin
Teen Fiction" jebal, kahwin dengan aku. aku merayu " " kita kahwin bukan atas marriage contract " + semuanya bermula daripada pertemuan di 7Eleven / On going / --- © litjeon- #278 teen fiction-1/5/18 #792 teen fiction- 4/5/18 #820 teen fiction- 5/5/18 #134 te...