☀10

43 10 0
                                    

Lee Harin's POV  

aku sedang bersiap-siap nak ke sungai han. aku kan dah terpaksa berjanji nak berjumpa dengan si woojin tu. kalau dia baik hati nak ambil tak apalah juga, ni aku kena pergi sendiri. tapi tak apa, aku pinjam kereta appa.

hoodie biru laut hadiah ulang tahun pemberian daehwi itu aku sarung ke badan aku.

aku akan pandu kereta appa. sebenarnya,  aku dah ambil lesen waktu umur 20. cuma appa je tak benarkan aku bawa kereta kalau dia tak ada kat rumah. jadi jaranglah aku bawa kereta, sebab appa pun jarang ada kat rumah kan.

usai makan malam dengan keluarga aku tadi, aku dah beritahu omma dan appa yang aku nak pergi jumpa kawan kat sungai han. nasib diaorang izinkan, dan daehwi pun nak teman aku. jadi tak adalah awkward sangat nanti bila dengan woojin tu.

tah apa-apa je mamat tu nak.

" omma, appa. harin keluar dulu. harin pergi dengan daehwi. kami pergi dulu ya " kataku lantas mencium tangan kedua ibu bapaku yang sedang ralit menonton kdrama tadi.

omma dan appa hanya tersenyum dan mengangguk memandang kami berdua keluar.

🌻🌻🌻

aku sekarang dah berada kat sungai han. aku duduk dulu sementara tunggu woojin sampai. daehwi pula pergi tandas sebentar.

angin malam yang menyapa kulitku sedikit membuat bulu roma aku menegak. aku peluk tangan aku dan gosok-gosok tangan aku. sejuk betul malam ni.

" hello " sapa seseorang dari arah belakang aku. lantas aku toleh belakang untuk lihat siapa yang sapa aku malam-malam ni.

uih, terkejut aku dibuatnya. mamat ni memang nak kena dengan aku.

woojin lah yang tegur aku tadi. korang expect siapa tadi ?

" urm, harin. let's go. kita duduk kat dalam cafe tu. kita bercakap kat dalam tu. dekat luar ni sejuk. mungkin nak hujan kut " ajaknya sambil membetulkan rambutnya yang sedikit serabut akibat ditiup oleh angin.

aku pandang arah tandas.

" wae ? " soal woojin. pelik agaknya tengok gelagat aku tadi.

" aniya. aku tunggu daehwi kejap. tunggu dia keluar baru kita pergi sana " jawabku. aku tak pandang muka dia. uh kekok.

" tu bukan daehwi ke ? " soal woojin lalu jarinya menunjuk ke arah seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah bangku sambil menikmati ais-krim.iyalah, itu memang daehwi. adik aku.

aku lantas bangun dan perlahan-lahan menuju kearahnya. woojin hanya mengekori aku dari belakang.

" oh, kau tipu aku ya ? " aku mencuit perlahan bahu daehwi lalu aku menyoalnya. dia jelas terkejut lalu tergelak kecil.

" eo ? kakak. aku baru balik dari tandas je ni. aku beli ais-krim. aku order untuk kau sekali tapi ais-krim kau jatuh tadi. tak sengaja terjatuh. jadi, aku takut nanti kau terasa pula sebab aku tak beli ais-krim untuk kau. aku duduk jelah kat sini diam-diam " katanya lalu dia pandang woojin dan dia tersenyum penuh makna.

woojin dilihat mengangkat ibu jarinya kepada daehwi.

aku mengecilkan mataku memandang daehwi dan woojin silih berganti.

" tak apalah. lupakan. daehwi, aku nak bawa kakak kau ni masuk cafe sana tu. kau nak ikut tak ? " soal woojin

" boleh juga. tapi aku duduk meja lainlah, okey ? aku taknak ganggu hyung dengan kakak. hehe " jawab daehwi sambil tersenyum manis.

" boleh. no problems, bro. "jawab woojin lalu mereka pandang aku

aku tak dapat tangkap apa maksud daehwi tadi tu.

apa maksud dia, ' taknak ganggu hyung dengan kakak' ?

semakin hairan aku dibuantnya.

penting sangat ke hal yang woojin nak cakap dengan aku ni ?

aku menggaru kepalaku yang tidak gatal.

🌻🌻🌻

hello hello ! so macam mana? ah, maira tahu hambar, kan ? hm :')

lagipun korang jenis yang silent readers, readers pun tak ramai ")

vote pun kurang , aha bukan apa. denga  vote tulah mai nak tahu berapa ramai yang baca ff woojin ni.

well, ada lagi dua ff tapi mai rasa nak delete yang wanna one tu. can I ?

[OG] 7E + woojinWhere stories live. Discover now