Part 5

8.3K 123 0
                                    

Malam ini Megat, Fariq dan Syaliha ajak Naina lepak. Malam minggu kan. Sedang mereka rancak bercerita, telefon Naina berbunyi.

"Naina, you kat mana?"
"Damansara. Why??"
"Dengan?"
"My friends la."
"Megat ada?"
"Ada."
"Nak join?"
"Ahhh tak yah semak. Kau takda kawan eh? Sibuk dengan kawan-kawan aku apehal?"

Megat buat isyarat tanya siapa.
"Is .."
Megat capai telefon ditangan Naina.
"Bro,meh la. Aku send location. Blablabla..."
Kemudian dia hulur kembali telefon kepada Naina.
"Kau apahal ajak dia?"
"Dia okey what. Fariq hari tu kau balik tak sempat sembang dengan member Naina yang mabuk hari tu kan. Aku ajak dia lepak sekali."
"Eh Naina handsome gak kawan kau tu. Nasib baik aku ada boyfriend." -syaliha
"Engkau Ha siapa je tak handsome. Bf kau yang muka macam semperit pun kau kata handsome" - fariq
"Kuang ajar kau Riq."

Hahahaha.

**********************
Lima belas minit kemudian Iskandar sampai.
"Kau takde kawan ke Is?" - naina
"Ada tapi diorang ajak clubing. Malas lah." - Iskandar
"Kau dengan kawan kawan kau ni lambat matang ke macam mana bro? Kitorang cuci tangan dah. Lama dah tinggal. Clubing not fun anymore. Dah dua puluh enam kot. Lepak macam ni je happy dah." -
"Hahahaa.. Aku nak ke arah matang la ni. Tu join korang." - Iskandar.

"Aku nak pergi toilet jap." Naina bangun dari kerusi.
"Nak I teman ke?"
"No thanks."

Fariq,Megat dan syaliha hanya ketawa.

******************
"Is, lupa nak kenalkan. Ni fariq, and tu Syaliha. Korang, ni Is. Kitorang kawan Naina masa zaman kolej dulu."
Mereka berjabat tangan.
Tiba tiba mata Fariq ternampak satu pasangan.
"Ha, Megat, tu bukan ex Naina ke? Dengan tunang dia."
Megat dan Syaliha memandang ke arah pandangan Fariq.
"Naina dalam toilet kan? Aku tak nak dia nampak weyh." - Syaliha
"Tapi kalau Naina keluar dari arah toilet mesti bertembung. Think something!" - Fariq
"Korang cakap apa ni? Aku tak faham. Explain?" -iskandar
"Mamat baju hitam dengan awek tu ex Naina."
"So?"
"So? Kau tak tahu Naina tu. Dia tu nampak je macam tu. Aku memang tak nak dah dia nampak mamat tu."
"Jap, ni ex dia yang 5 years tu kan? "- Is
" Eh, kau tau ke? Naina cakap selama ni korang tak contact." - Megat
"Memang tak contact tapi dia tu ada je kat FB aku. Aku rasa semua orang tahu kan." - Is
"So macam mana ni?" - Fariq

Tiba tiba Iskandar bangun. Kebetulan Naina keluar dari tandas dan ya, depan Naina betul betul manusia yang dia paling tak hingin nak jumpa.

"Errr.. Naina.."
"Ohh hye... " naina pandang tangan Harith yang berada didalam genggaman orang lain - perempuan lain.
Tiba tiba..
"Sayang.... You ni pergi toilet punya lama.." Iskandar muncul dan menggapai tangan Naina.
Naina pandang Iskandar. Iskandar buat isyarat konon tanya tu siapa.
"Ohhh ni.. Ermmm.. Oh.. Kawan I masa sekolah dulu.. harith.."
"Hye.. Harith.. I Iskandar.. Macam nama comedian pulak kita ni" Iskandar buat lawak tak kelakar dan menghulurkan salam. Harith menyambut. Naina cuba membaca air muka Harith. Entah.

"Err.. Jom.. " naina tak tahu nak kata apa lagi. Dia senyum pada tunang harith, Najah. Najah balas senyum tak ikhlas. Iskandar menarik tangan Naina perlahan sampai ke meja mereka duduk tadi.

Fariq, Megat dan Syaliha tahan ketawa geli hati.
" Drama 7 petang weyyy" - Megat
" Aku ni kalau belajar bodoh ingat nak jadi artis je bro." - Iskandar.

Mereka berdekah. Hanya Naina terdiam. Dia sebenarnya tak tahu perasaan apa nak rasa dulu. Terkejut, terkilan, sedih ke terserempak dengan lelaki yang pernah dia cinta selama 5 tahun atau..berdebar. Kejap, berdebar?

Dia perlahan mengalih pandang pada sesuatu. Tangannya masih dalam genggam Iskandar.

Girlfriend kiriman TuhanWhere stories live. Discover now